• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Nefernefer
    Maryhe skrev 2012-03-14 12:16:41 följande:
    Jag har inte tagit DHEA prov. Ska fråga om jag kan få det. Måste till läkaren så snart som möjligt. Min förstoppning har kommit tillbaka och igår var det fruktansvärt. Vill inte gå in på detaljer men efter sammanlagt 3 timmars kämpande så sprack  jag... Det verkar som att den positiva skjutsen jag fick av LCHF håller på att plana ut och att kroppen har vant sig. Om det nu beror på medrol eller att jag faktiskt har något allvarligt fel i tarmen. Måste kolla upp det här.

Efersom melatonin är en stark kroppsegen antioxidant, så ska man nog undvika att proppa i sig för mycket andra antioxidanter, som jag gjorde tidigare. Det kan verkligen ge problem med immunförsvaret om det edan är överaktivt.
    Ja, ta DHEA-prov. Det kan i alla fall kanske ge en fingervisning, även om även detta prov verkar vara lite omstritt.

Låter helt fruktansvärt med förstoppningen och att spricka! Tycker otroligt synd om dig. Synd att LCHF-dieten inte verkar fungera. (Har du laxermedel förresten? Det kan väl lösa upp vid förstoppning, åtminstone den sorten man tar där bak? Så att du slipper ha så ont, medan du får det undersökt.) 
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Maryhe
    Nefernefer skrev 2012-03-14 14:02:12 följande:
    Ja, ta DHEA-prov. Det kan i alla fall kanske ge en fingervisning, även om även detta prov verkar vara lite omstritt.

Låter helt fruktansvärt med förstoppningen och att spricka! Tycker otroligt synd om dig. Synd att LCHF-dieten inte verkar fungera. (Har du laxermedel förresten? Det kan väl lösa upp vid förstoppning, åtminstone den sorten man tar där bak? Så att du slipper ha så ont, medan du får det undersökt.) 
    Jag tog 2 suppositer igår... Ändå tog det timtal innan det hände något.
    Har ringt till min husläkare som har semester... Har fått tid den 27:e. Hoppas att det inte händer igen. Just nu gruvar jag mig för att gå på toaletten igen, i alla fall innan jag läkt.

Kan tydligen vara en reaktion på medrol. 
  • Nefernefer
    Maryhe skrev 2012-03-14 14:08:58 följande:
    Jag tog 2 suppositer igår... Ändå tog det timtal innan det hände något.
    Har ringt till min husläkare som har semester... Har fått tid den 27:e. Hoppas att det inte händer igen. Just nu gruvar jag mig för att gå på toaletten igen, i alla fall innan jag läkt.

Kan tydligen vara en reaktion på medrol. 
    Det låter helt hemskt. Och lång väntan på läkare också. Har tyvärr inga fler tips. :(

Och tack myran
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • woo

Maryhe stackare det är inte kul att inte kunna göra nr 2 vet hur det känns.... Rynkar på näsan
    Har du provat Microlax? Vet inte om ni har det i Italien men annars kan jag skicka till dig om du vill?.

• myran6801

Maryhe, tycker så synd om dig med din mage. Har inget bra tips, men jag hoppas du får tag på din doktor. Kram

• Snart lycklig

Myran, jobbigt när dt är deppigt. Hoppas dt känns lite bättre snart. Svåra saker att "förhandla med sig själv" om. Maryhe, vilket "skitproblem" du har! Absolut inget att skämta om. Dt är hemskt. Min mamma har haft jättejobbigt med dt där. Hon äter ett mineralsalt, annars kan hon inte leva. Kommer inte på vad dt heter, men å andra sidan vill du inte stoppa i dig mera tillskott just nu. Kramar till er båda!

• myran6801

Snart lycklig, ja det är jobbigt när det liksom inte blir någonting. Fast det mest frustrerande är att inte ha någon klinik eller doktor som tar något ansvar. CFC är ju bra för de nekar oss inte att komma dit, men samtidigt så är jag rädd att de inte har full koll. Jag tror inte mina 2 senaste misslyckanden då jag inte ens kommit till äp beror på dosen som de säger. Skulle vilja veta att det är en bra cykel men hur får man till ett fsh och östradiolprov på cd 1 som man får svar på samma dag tex.

• finafina

Jag skulle också vilja prova dhea men eftersom jag har en autimun sjukdom vågar jag inte prova utan få ett ok från min läkare.... men samtidigt så är ju inte han fertilitets läkare så han vet med all säkerhet inte vad det är...

Myran tycker också CFC är jätte bra, men oftast när man frågar så får man ganska "korta" svar och jag känner mig sällan  så himla mycket klokare... vet inte om det beror på språket...har skrivit mail till dom men får nästan alltid mail där dom skriver att vi ska ta det på tel i stället...suck...

Så visst vore det skönt att ha den där läkaren som hade super koll och som man kunde hålla i handen... men än har inte jag hittat den... suck

Hur är det med dig? Kan dom inte köra en stimulering när ni kör väldigt låg stimulering i flera dagar i stället?

Kram{#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden 45 år och planerar IVF