• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Snart Lycklig var tvungen att kolla en extra gång i mina anteckningar jag gjort när jag gjort uppehåll med vad exakt Och jag har den sista gången slutat innan sprutstart och gången innan tagit DHEA fram till ET.

• Snart lycklig

Jag har idag slutat/ej tagit varken Munkpeppar el DHEA. Känns bäst så, även om jag skulle vilja ha den goda effekten, men dt hinner jag ju inte. Den gullige barnm E-M från vår förra klinik ringde precis för att höra hur vi mår. Jag har storgrinat på jobbet, kontor m glasdörrar!!!!! Torkat bort dt värsta nu. Sa inget om vårt stundande försök. Kram till dig och alla er andra! 

• finafina

Hej alla kunniga tjejer måste fråga fått tillbaka mina provsvar på Sköldkötteln
    Tsh var 1,5, t4 var 12, t3 var 4.1 mitt Tsh är bra har jag förstått men t4 och t3? Någon som vet? Kram

• woo

Åhh Snart Lycklig torka tårarna nu ska ni få BEBBE!!!! E-M är verkligen gullig hon var verkligen en av dom som genuint brydde sig känner jag oxå. Vad fint att hon ringde ❤ som du säjer hinner du inte få den ev goda effekten av DHEA just nu så jag tror som du att ju mindre "smågodis" under stimulering desto bättre. Kram 😃

• Nefernefer
    finafina skrev 2012-03-16 09:47:54 följande:
    Hej alla kunniga tjejer måste fråga fått tillbaka mina provsvar på Sköldkötteln
    Tsh var 1,5, t4 var 12, t3 var 4.1 mitt Tsh är bra har jag förstått men t4 och t3? Någon som vet? Kram
    Fick du inte ta S-TPO-AK = antikroppar? Den är väl närmast intressantast för fertilitetsfrågor.

T4 ligger i Sverige (Karolinskas värden) mellan 8-14, och T3 mellan 3,5 och 5,4.
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • finafina
    Nefernefer skrev 2012-03-16 10:37:08 följande:
    Fick du inte ta S-TPO-AK = antikroppar? Den är väl närmast intressantast för fertilitetsfrågor.

T4 ligger i Sverige (Karolinskas värden) mellan 8-14, och T3 mellan 3,5 och 5,4.
    Tack Nefernefer, nopp det fick jag inte testa... Skäms fasen...suck, får gå tillbaka...kan man ta det på en vanlig vårdcentral tro...? 
  • Nefernefer
    finafina skrev 2012-03-16 10:54:03 följande:
    Tack Nefernefer, nopp det fick jag inte testa... Skäms fasen...suck, får gå tillbaka...kan man ta det på en vanlig vårdcentral tro...? 
    När jag hade min förra läkare, som även testade S-TPO-AK, så togs det samtidigt. Det ska inte vara något krångligare prov, det handlar nog mest om läkarens intresse.
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Snart lycklig

Jag har idag talat med två oberoende av varandra alternativa behandlare ang DHEA. Dt är ingen fara att äta dem nu för mig om jag vill. Dt finns naturligt i kroppen, men minskar m åldern. Påverkar inte el ställer t dt för de hormoner som sprutas i och med ivf. De berättade båda mer sakligt o mer utförligt. Så sa de båda. 50 är dessutom en låg dos. Jag kan göra som jag vill utan att oroa mig. Oron att göra rätt el fel är betydligt farligare o skadligt!! Kram.

• finafina
    Nefernefer skrev 2012-03-16 11:01:39 följande:
    När jag hade min förra läkare, som även testade S-TPO-AK, så togs det samtidigt. Det ska inte vara något krångligare prov, det handlar nog mest om läkarens intresse.
    Fick gå förbi vårdcentralen och bokat en ny tid, och hoppas att jag då får ta S-Tpo-Ak provet. Försöker hitta en läkare som jag kan bolla detta med, för min husläkare har inte en aning säger han själv... Visst försökte du också få tag på Dr Bo Wiklund? Fick du prata med honom? 
  • finafina

Godmorgon tjejer hoppas dagen är bra...

Var och vägde mig på vv och har gått ner 1.5 kg så jag fortsätter min jakt på minus 8 kg innan nästa ivf... Hur går det Woo?

Kram

Svar på tråden 45 år och planerar IVF