• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Maryhe

Aha, nej microclisma är flytande glycerol, camomill och malva. Men i alla fall så ska man spruta upp det "där bak".

Jo linfrökuren har jag provat många gånger, samt att jag äter hela linfrön och psylliumfrön varje dag. Jag bakar fröknäcke med linfrö, strör linfrö på den grekiska yoghurten, har det i omeletten, i microbröden som jag ofta äter till frukost. Jag är storkonsument av linfrö!!! Risken kan tydligen vara att de sätter sig fast i tarmen och då kan de även oraka förstoppning.  Men äter man LCHF så måste man ändå tillsätta tex linfrön, psylliumfrön eller fiberhusk för att tarmen ska fungera optimalt.

Nu tror jag tyvär att det är kortisonet som spökar. Märkte en förändring när jag höjde dosen från tidigare 5mg om dagen. 

• myran6801

Snart lycklig, åh vad bra att allt såg fint ut och att du kan börja spruta. Lycka till vännen!

• finafina

Lycka till snart Lycklig håller tummarna {#emotions_dlg.flower}

Woo, du har varit så duktig så du är snart på spåret
    Själv har jag med mig mat till jobbet och gått min fm promenad, unnat mig en latte... och i kväll blir det fisk. Ganska skönt att låta maten ge en näring men inte det där extra "goset" trösten som det lätt blir när man känner sig som man gör när man försöker få barn...

Skit jobbig dröm i natt, drömde om några vänner som också ska börja med ivf, dom fick alla plus på första försöket och kvar stod jag... bug till och med i drömmarna är jag orolig...

men sol i dag och ett steg närmare att göra nästa ivf... 

Kram på er alla tjejer 

• Snart lycklig

Hos Dr imorse; kontrollen gjordes med vanligt UL, inte VUL. Dt tyckte jag var lite konstigt. Om man inte är kissnödig, kan dt behövas göra ett VUL för att se. Jag var inte ett dugg kissnödig, men dt syntes bra ändå. Dt beror lite på hur riktningen är på saker o ting därinne. Har alltid gjort VUL tidigare kontroller. Hoppas man ser lika bra! Ska scannas igen på tisdag morgon, men funderar på att även gå dit måndag morgon för extra koll, eftersom jag inte vet hur min kropp reagerar på korta metoden. Dr sa att jag kunde komma hur många gånger jag vill. Dt behöver sådana som vi. Gulligt!!!! Behöver dock inte rapportera ngt t DK förrän på tisdag, sprutdag 6 (5 tagna vid tillfället), cd 8. Om inte ngt är galet på måndag förstås. En fråga, Orgalutran, hur förvaras den. Jag förvarar dem i rumstemp, då jag har f mig att Apoteket sa dt. Läste att ngn hade även dessa i kylen? Please, vet ni?

• Nefernefer
    Snart lycklig skrev 2012-03-15 12:46:19 följande:
    En fråga, Orgalutran, hur förvaras den. Jag förvarar dem i rumstemp, då jag har f mig att Apoteket sa dt. Läste att ngn hade även dessa i kylen? Please, vet ni?
    Jag har samma besked från Apoteket. Däremot Ovitrelle i kylen.
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Snart lycklig

Finafina, drömmar är omedveten bearbetning. Så tänker jag alltid när jag drömmer ngt jobbigt. Och det finns ju rätt mkt att bearbeta i allt detta. Jag kämpar också på med matlådor och nyttig mat. Bara proteiner, grönsaker, lite nötter, bra fetter, lite såser, en massa ägg o dyl. Går dock åt fel håll!!!!!! Idag känner jag mig svullen som en gris!!!!! Dt kanske är kosttillskotten som är baserade på gris som gör dt, ha ha.....

• Maryhe
    Snart lycklig skrev 2012-03-15 12:53:51 följande:
    Finafina, drömmar är omedveten bearbetning. Så tänker jag alltid när jag drömmer ngt jobbigt. Och det finns ju rätt mkt att bearbeta i allt detta. Jag kämpar också på med matlådor och nyttig mat. Bara proteiner, grönsaker, lite nötter, bra fetter, lite såser, en massa ägg o dyl. Går dock åt fel håll!!!!!! Idag känner jag mig svullen som en gris!!!!! Dt kanske är kosttillskotten som är baserade på gris som gör dt, ha ha.....
    Det är samma här, men för min del är det tyvärr kortisonet...
    Du tar väl också kortison?
  • finafina
    Snart lycklig skrev 2012-03-15 12:53:51 följande:
    haha, tar du kortison så är det garanterat det! Jag stod still när jag åt det oavsett att jag åt strikt och inget godis/vin eller något extra... 

Duktig du är som kör matlådor,  visst är det bra

Kram 
Svar på tråden 45 år och planerar IVF