myran6801 skrev 2012-03-14 08:23:48 följande:
Snart lycklig, jag gick bara dit och satte mig. Han finns där fr åtta. Lycka till.
Ja det känns svart just nu. Kram
Förstår att det känns svart nu men hoppas det snart spricker upp....

Nefernefer skrev 2012-03-14 09:25:50 följande:
Snart lycklig: Det var modigt av dig att börja äta till natten, tur att det gick bra. Du verkar tåla DHEA mycket bättre än jag. Dagen då jag åt 3 x 25 mg utspritt över dagen och den sista till natten, så sov jag inte en blund, hjärtat rusade lite ibland och jag hade som ett grått nät framför ögonen - även när jag blundade. D v s ungefär alla de tre vanligaste biverkningarna, som indikerar att man ska avbryta.
Sedan så känns det också som att sköldkörteln svullnar, och en konstig sorts huvudvärk, som känns som svullnad och är utbredd ungefär som en hjälm.
När jag testade andra gången, en 25 mg tablett på morgonen, så tog det ungefär en halv till en timme innan sköldkörteln kändes svullen och ansträngd, och huvudet kändes lite svullet. Jag ska dock testa en gång till, för sedan dess så har jag lärt mig att DHEA absolut inte får tas tillsammans med Levaxin. Att det måste vara åtminstone 2 timmar emellan.
När jag kom på att det var sköldkörteln jag kände av, så började jag googla på DHEA och sköldkörtel, och hamnade i en värld av motsägande information. Kort sagt så kan man säga att DHEA, liksom övriga preparat vi testar, är extremt omstridda. Det finns både läkare och kliniker som anser att de är mirakelmedel, och andra läkare som varnar för mycket allvarliga bieffekter. Och som alla tabletter som påverkar hormonsystemen, så kan de samverka, och detta är långt ifrån färdigutrett.
DHEA sägs både kunna förbättra äggkvalitet och möjligheten att slippa missfall. Andra säger att det ökar antalet ägg, men inte kvaliteten. (Ytterligare några säger så klart att det inte hjälper alls, och bara är farligt.)
FDA varnar för DHEA och hänvisar bl a till leverskador, men en kritisk läkare har påpekat att testet på råttor som visar det, utfördes med en dos motsvarande många hundra gram om dagen för en människa.
CHR i New York som startade med DHEA, har bara gott att säga om det - under klinisk övervakning, och har även kombinerat det med Prednisolon för autoimmuna patienter. På andra medicinska sidor varnas det för den kombinationen, eftersom de kan samverka på oförutsedda vis.
Det finns t o m varningar för melatonin, att det stärker immunförsvaret och kan skada människor med autoimmuna sjukdomar. Somliga kombinerar DHEA med melatonin, bara för allmän hälsa, och mår hur bra som helst, medan andra varnar för att det är en farlig kombination som tar ut varandras effekter.
Kort sagt så verkar mer eller mindre varje människa reagera olika, och forskning (och intresse) saknas, särskilt i Sverige. Det är väldigt synd att det inte finns en duktig och intresserad doktor åt oss var, som kan följa upp och topptrimma våra system.
Instämmer Nefernefer.
Det är väldigt olika hur man svarar på DHEA och det finns på tok för dålig hjälp av läkare att tillgå!
Själv har jag boostat med DHEA Inofolic Inofolic Plus (Melatonin) har bla Struma och Fibro gjorde UL på lever njurar och mjälte för ca 2,5 mån sedan för att se att allt så bra ut.
Är själv övertygad om att just denna kombo var är et rätta för mig eftersom min äggkvalitet har ökat enormt från när jag började denna resa.
Men just DHEA är väldigt "känsligt" ämne en av orsakerna är väl att det inte är lagligt längre i Sverige i dess rena form som är den bra sorten om man tål det vill säja.
Håller oxå med om att det MÅSTE vara den microniserade varianten även om det räknas till stereoider.
Hur går det Finafina själv försöker jag focusera för fullt på delmål 1 4kg ner innan nästa försök med ett litet avbrott en v för en välbehövlig skidsem till Alperna. 
Snart Lycklig hoppas du kan få slappana av lite under behandlingens gång och att det hänt grejer tills jag är hemma igen! 
Lully hur har det gått med besvären?
Callimero hoppas du får till ett försök runt påsk
Maryhe hoppas eran lilla eskimå bestämmer sig för att flytta till varmare breddgrader!! 
Kram på er alla