• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • finafina

Välkommen hem Woo hörs vidare alla under dagen har börjat få lite mycket att göra men hoppar in så fort jag hinner kram på er ps date snart tjejer? Ds

• myran6801

Håller tummarna för dig Snart lycklig.

Ego, fick lite spottings idag så hemmaförsöket blev inget. Hur jag nu kunde tro på mirakel

• finafina

Vad tråkigt myran men när är det test dag? inte ovanligt med spottings.

Håller tummarna för dig snart lycklig

• myran6801
    finafina skrev 2012-03-26 10:14:04 följande:
    Vad tråkigt myran men när är det test dag? inte ovanligt med spottings.

Håller tummarna för dig snart lycklig
    Vet inte riktigt när TD blir eftersom vi avbröt IVFn (bara 2 folliklar, en 16 mm och en 11), jag tog ovitrelle sprutan förra onsdagen och hoppades på hemmaförsök.

Min mens börjar alltid med spottings ett par dagar innan så tyvärr så har jag inget hopp om mirakel. Men gulligt av dig med lite peppning....

Tjejer, vad tror ni skall vi försöka få till en träff??

Kram kram
  • finafina

Jaaa gärna en träff myran som någon skrev till mig det är inte över fråns det är över

Själv håller jag på bli galen av alla beslut letat bland mina mail fått massor av tips av er alla på akupunktur men nu verkar jag inte hitta just dom Mailen vet inte vad som hänt... Raderas dom av sig själv?

Det var någon som rekommendera en tjej som jag tror heter Mia som var ansluten till försäkrings kassan...? Någon som vet vem det är? Eller något annat tips föööööörlåt om jag tjatar.... Kram på er

• myran6801

Känner min gamla kropp allt för väl så jag är ganska säker på att det gått åt skogen.

Tyvärr har jag inget tips på Akupunktör. Har gått hos två olika tidigare, men ingen av dem föll mig i smaken.

Ska vi inboxa varandra ang träff kanske, så behöver det inte bli så officiellt..

• woo

Tack Finafina!!! Snacka om att jag har syndat syndat och åter syndat!!!! Så nu är det bara och bita i det sura så att säja 😒 Kikar in lite snabbt för att se hur det gått för Snart Lycklig. Myran trist att det inte ville med hemmamyset :( Men som Finafina säjer och om jag räknar någorlunda rätt med ovitrellen förra Onsdagen 36h senare den blåsan på 16mm liten spotting idag kan vara ju inplantationsblödning håller fortfarande tummarna! Jag är jätte gärna med på en träff men pga logistik att få ihop det för egen del skulle jag behöva lite framförhållning eftersom jag har ca 45mil nuförtiden. Maryhe håller självklart tummarna för ditt FET och att vårtröttheten börjar gå åt andra hållet....😌 Lully har inga ord som räcker till att beskriva hur stark och beundransvärd du är! Så otroligt glad för din/er skull att ha lilla BEBBE som sprider glädje och lycka nu i ditt liv när du som mest behöver det!! 💗 Nefernefer bra att du fått tag på rätt DHEA (den rena microniserade)!! 😃 Sen har der som vanligt kommit massa fram massa bra info medans man vart borta 1v!!! Kram på er alla o om jag missat nån så ber jag om ursäkt

• finafina

Härligt du verkar ha haft den snart lycklig då kan vi heja på varandra, svårt att gå ner i vikt när man är stressad som jag är nu.. stressad över allt just nu... men solen lyser det är ju bra. Vore ju super om du kunde komma också så vi får väl köra med lite framförhållning  
    Jepp myran vi inboxar varandra om date

sorry att jag tjatar, men är det någon som har gått till någon som hade frikort??? Fick rekommendationer om det har för mig att hon hetter Mia, men kan inte hitta det mailet någonstans....

av ren nyfikenhet myran vilka två var det som du gick till som du inte tyckte var något för dig... känner mig inte heller nöjd... men det kanske är jag som är för kräsen och förväntar mig för mycket...Foten i munnen 

Svar på tråden 45 år och planerar IVF