• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Maryhe

Håller tummarna så att de vitnar idag Snert Lycklig! Kram

• Maryhe

Vad trist att inte hemmaförsöket lyckades myran. Kram Hjärta

• Snart lycklig

Hej alla rara! Om jag fattade danskan idag, så ruvar jag nu på två toppenembryo.  Jag kan säga att idag fattade jag inte mkt av språket!! Måste mejla alla mina frågor. De pratade jättesnabbt och grötigt. Dt är så olika på personer, en del går jättebra att förstå. Vet inte vad dagens läkare hette heller. Dt brukar alltid vara lite svårt att komma in i min livmoder m instrumenten, men idag var de två små redan på plats innan jag visste ordet av. Såg lite på skärmen, så de måste ju hamnat rätt. Resultatet var: 6 ägg, 5 mogna, 4 befruktade, 2 som delade sig som de bör o de ligger i min livmoder o myser hoppas jag. Läkaren sa att jag inte fick lämna tillbaka någon av dem om dt blir två. Knappast!!!!!!! De tycker att det räcker m 5 mg Prednisolon per dag. Trappade upp igår till 20 mg per dag. Funderar på att trappa upp ytterligare bara några dagar alternativt ta även Medrol i bara några dagar. Är det någon som har tips o idéer om hur jag bör göra? Snälla, skriv i så fall. Nu hoppas jag att högre makter är med oss och att de två fina  orkar o vill växa och fastna ordentligt. Kramar t er alla!

• Snart lycklig

Myran, ledsamt om inte hemmaförsöket lyckades. Kram gulliga du! Woo, välkommen hem!!! Hoppas du haft dt bra, har man syndat har man oftast haft dt bra...... Kram t dig med. Tack till er alla föra era hoppingivande kommentarer och era tummar. Släpp dem inte! 

• Maryhe

Grattis till ruvning Snart Lycklig! Jag skulle nog trappa upp till 20 i ett par dagar och sedan trappa ner stegvis till 10. Vet inte om man ska blanda medrol och prednisolon... Välj istället vilken av dem du vill använda.
    Kommer inte att släppa tummarna! Gratis också till fin befruktning och än en gång grattis till din man!!! 

• finafina
    finafina skrev 2012-03-26 12:49:51 följande:
    Härligt du verkar ha haft den snart lycklig då kan vi heja på varandra, svårt att gå ner i vikt när man är stressad som jag är nu.. stressad över allt just nu... men solen lyser det är ju bra. Vore ju super om du kunde komma också så vi får väl köra med lite framförhållning  
    Jepp myran vi inboxar varandra om date

sorry att jag tjatar, men är det någon som har gått till någon som hade frikort??? Fick rekommendationer om det har för mig att hon hetter Mia, men kan inte hitta det mailet någonstans....

av ren nyfikenhet myran vilka två var det som du gick till som du inte tyckte var något för dig... känner mig inte heller nöjd... men det kanske är jag som är för kräsen och förväntar mig för mycket...Foten i munnen 
    sorry det skulle stått WOO härligt det låter som du har haft på semestern... vi får heja på varandra om att gå ner i vikt kram
  • myran6801

Snart lycklig, grattis till jätte fint resultat. Självklart hålls tummarna hårt!!!!!! Kram

• woo
    finafina skrev 2012-03-26 15:45:20 följande:
    sorry det skulle stått WOO härligt det låter som du har haft på semestern... vi får heja på varandra om att gå ner i vikt kram
    Förstod att det var mig du menade för det är ju bara jag som syndat Flört

GRATTIS SNART LYCKLIG TILL RUVSTART AV 2 FIIIINA SMÅ PÄRLOR!!!!!!!! Hjärta

Finafina jag har tyvärr ingen bra att rekommendera uppe i Sthlm som är ansluten.... Rynkar på näsan förstår att du vill försöka hitta nån som är det för om man slipper lägga ut flera 1000 lappar som det blir så är det ju välkommet i detta sammanhang!!!!

Tänkte på en sak just vart på min Zonterapi om hon går ju mest på livmodern pga av alla mina Myom inne i den samt Mjälten som är A o O enligt det Kinesiska vid fertilitets problem det hör ju ihop och då kom jag att tänka på att jag haft ganska ont och som krampkänningar på vänster sida varje gång förutom den sista gången.
    Den jobbar ju på högvarv när man har obalans.

Inbox ang träff vore super jag kan bara jag har lite marginal ska jag kanske börja inboxa er om ev datum?
    Det vore ju så trevligt om Maryhe oxå kan komma hur ser det ut för dig framöver har du/ni nån tripp hem planerad?

Kram
Svar på tråden 45 år och planerar IVF