• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • mba12

jag är 41 :(
    Har aldrig gjort IVF, inga behandlingar förutom Pergotime 5:e April-9:e
    Vart hos Kerstin på SH 2 äggblåsor 19 och 16 mm, vi försökte hemma. Jag vet inget nu.
    Jag har tid 22:a Maj hos en läkare Clas G här i STM som samarbetar med med Carl Von Linne

• woo

Snart Lycklig undrar oxå hur du mår och har det. Skickar en stooor kram Hjärta

Callimero om du är här nånstans så ska du veta att jag håller tummar för att ni får till försöket!Solig

Maryhe fina du bombar dig med seratoninkramar {#emotions_dlg.flower}

Till alla andra en jätte fin helg med Fredagsmys och kärlek!!!!!

• woo
    mba12 skrev 2012-04-20 12:14:39 följande:
    Vart hos Kerstin på SH 2 äggblåsor 19 och 16 mm, vi försökte hemma. Jag vet inget nu.
    Jag har tid 22:a Maj hos en läkare Clas G här i STM som samarbetar med med Carl Von Linne
    Jag säjer såhär du är BARA 41 Skrattande och som sagt l'gg ingen tid och oro p[ AMH eller ev dumma l'kare h'r hemma.
    Vore jag som du skulle jag ta kontakt med CFC direkt och ha mer 'n ett alternativ plus att dom har ett v'ldigt varmt bem;tande d'r!

Kram p[ dig upp med hakan nu! Hjärta
  • mba12
    mba12 skrev 2012-04-20 12:14:39 följande:
    Vet inte vad han Clas säger när han ser alla dem här dåliga resultat!!??!!
  • Maryhe
    mba12 skrev 2012-04-20 11:59:07 följande:
    Kära Finfina har du hört nåt om Vitanova?
    Jag ska kolla cfc på en gg
    Carl Von Linne har också erbjudit hjälp, vad vet du om dem?

Finfina menar du allvar att tjejer med med sämre AMH än min har fått barn????? GUDGråter
    Hej mba12. Här finns en lista med olika ivf kliniker i norde: http://www.ivfineurope.co.uk/countries/scandinavia.asp
  • Maryhe

Jag fortsätter med promenader. 10 km om dagen, ibland flikar jag in lite jogging. Äter LCHF och känner att jag gått ner. Kan/får inte väga mig pga 17 år av anorexi (mellan 15 och 32). Och jag klarar aldrig av att se siffror på vågen, det slår slint i skallen. Har haft många återfall under åren om än milda.

Känner mig fortfarande ganska låg, men försöker att uppehålla mig med andra saker.

• myran6801

Hej vänner, har haft det hektiskt på jobbet senaste dagarna. Vet inte hur vi ska gå vidare och känner hopplöshet. Att det ska vara så motigt hela tiden. Kram

• mba12
    Maryhe skrev 2012-04-20 13:45:42 följande:
    Hej mba12. Här finns en lista med olika ivf kliniker i norde: www.ivfineurope.co.uk/countries/scandinavia.a...
    TACK Maryhe,
    Varje gång du skriver blir jag glad, du har så mycket goda råd. Kram

Tack Woo,
    Ni anar inte, FL, alltså NI är det enda hoppet jag har. Kram

Ni säger att det är många som har haft värre värde på proverna än mina som har fått barn, har ni kontakt med dem här på FL? Finns dem här på FL?
  • Snart lycklig

Mba12, sök t ex tråden: Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH. Det är inte mängden ägg, utan kvalitén som är avgörande! Det räcker med ett av toppkvalitet. Lycka till! Kram.

• mba12
    Snart lycklig skrev 2012-04-20 20:56:31 följande:
    Mba12, sök t ex tråden: Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH. Det är inte mängden ägg, utan kvalitén som är avgörande! Det räcker med ett av toppkvalitet. Lycka till! Kram.
    Hjärta
Svar på tråden 45 år och planerar IVF