• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • finafina

Hej tjejer hoppas allt bra? Själv har jag en riktig Piss dag känner mig orolig irriterad sur ledsen typ allt... Kämpar ju ned vikten för att komma ner och först när den har kommit ner är det dags för nästa ivf... Känner mig sjukt frustrerad och tycker det är såååå svårt. Igår var vi å hälsa på en jätte god vän till mig han och hans nya tjej har precis köpt hus dom har båda barn sedan tidigare och blev spontant gravida för några månader sedan tyvärr fick hon missfall jag känner mig jätte hemsk men jag tycker inte ens synd om dom utan tycker dom ska vara så jävla tacksamma att dom har 2 respektive 3 barn sedan tidigare... Känner ibland att det även med min man är svårt han har ju också barn sedan tidgare så även om han vill ha barn med mig så är han ju inte barnlös om ser inte funkar... Tankarna om olika behandlingar snurrar ständigt i tankarna och tar mer och mer tid...
    Ska vi inte ta en date snart tjejer? Skulle behöva prata lite mer med er som är i samma situation...

Kram

• myran6801

Finfina, har oxå haft en downperiod. Tror det beror på att mensen är på gång IGEN. Misstänker att ytterligare en kollega är gravid o känner mig så elak som inte kan känna glädje för hennes skull. Tycket oxå vi ska ses! Kram

• mba12
    finafina skrev 2012-04-22 14:57:20 följande:
    Hej tjejer hoppas allt bra? Själv har jag en riktig Piss dag känner mig orolig irriterad sur ledsen typ allt... Kämpar ju ned vikten för att komma ner och först när den har kommit ner är det dags för nästa ivf... Känner mig sjukt frustrerad och tycker det är såååå svårt. Igår var vi å hälsa på en jätte god vän till mig han och hans nya tjej har precis köpt hus dom har båda barn sedan tidigare och blev spontant gravida för några månader sedan tyvärr fick hon missfall jag känner mig jätte hemsk men jag tycker inte ens synd om dom utan tycker dom ska vara så jävla tacksamma att dom har 2 respektive 3 barn sedan tidigare... Känner ibland att det även med min man är svårt han har ju också barn sedan tidgare så även om han vill ha barn med mig så är han ju inte barnlös om ser inte funkar... Tankarna om olika behandlingar snurrar ständigt i tankarna och tar mer och mer tid...
    Ska vi inte ta en date snart tjejer? Skulle behöva prata lite mer med er som är i samma situation...

Kram
    Jag har fullt sympati med dig, jag skulle också känna likadant.
    Men det måste finnas nåt positiv i det hela som du inte vet NU. Det kommer fram.
    Måste gå nu men kommer skriver dig mer, kunde inte låta bli att svara nåt snabbt.
    Kram
  • Cice

Hej  tjejer{#emotions_dlg.flower}, jag hoppas att ni har haft en bättre dag än jag...

Jag har haft ÄL , när jag har haft en mkt tråkig dag, jag känner mig ganska trött och oroligt. Det har regnat hela dag.. Jag äter DHEA, plus andra mediciner. Plus jag går på   akupunktur och jag ska börjar med zonterapi på tisdag.....
    jag blir  rädd på akupuntur...     Jag får  lila och blå märken, och   jag känner  smärta    i  minst  2 dagar.  
    Hur mår ni efter akupuntur behandling ? Jag hoppas att allt ordna r sig till slut.
      Finafina  {#emotions_dlg.flower}  jag vet hur det känns... alla mina kompisar blir med barn hur som helst ( men de är oså 10 -15 år yngre än mig----    """  Skratt """  ).
    Jag har trött  på   min  svämor som  önskar mig lycka till med barn värje gång som jag prata med henne, usch... Skäms Jag och min Sambo träffades ganska sent i livet.... vi vill gärna har barn... men jag vet inte hur det blirGråter.. Och vi har inte så mkt tid på oss  Skrikandes..... .
    Jag önskar er en bra söndag...{#emotions_dlg.flower}
    Kram
       Cice {#emotions_dlg.flower}

• Nefernefer

Det blev alternativ nr 6: allmän försening. Mensen har aldrig förut betett sig så, med bleeding spottings i flera dagar. Men igår kom den igång! :)

Nu är jag mycket lättad, och har inlett kontakter inför nästa försök. Jag vill testa Crash IVF, för jag passar uppenbarligen in på alla tre kriterierna: leading follicle, low responder och tendens till kort period. Hoppas att det är lösningen för mig, och att det inte är för sent ännu. :)

Cice:  Ägglossning är väl bra? Och jag har inga problem efter akupunkturbehandlingen. Berätta för din akupunktör hur du mår efteråt, och se vad h*n säger. 

Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Maryhe

Kikar bara in för stt säga att jag tänker på er! Hjärta
    Känner mig lite bättre med promenaderna, både psykiskt och fysiskt.
    Ska ge mig ut nu alldeles strax! Kram!

• mba12

Hej Tjejer,

Hoppas ni mår bra, själv mår jag si å så!
    Det känns att jag håller på att få mens :(
    Förresten jag fick telefon tid på CFC 1:a Maj :) Jag får vänta tills dess :(

Kram

• woo

Kikar bara in för att skicka en kram till er fina tjejer för själv är jag lite i La off Land men det är väl för att det är dax för nytt försök och ny oro ångest och stress för vad jag inte vill ska ske..... Rynkar på näsan
    Men jag är lite i kulisserna titt som tätt.

Maryhe jag ska oxå köra extra hcg denna gång mailade igårkväll fick svar tidigt imorse att det var en bra ide! Glad

Känner att jag måste ta mig i kragen och rycka upp mig TIPS?

Svar på tråden 45 år och planerar IVF