• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Myran funderat lite på det du berätta ang Medrol....... 😳 Kan du inte inboxa mig hur det var exat? Hmmm ja tänder är inte kul när det börjar krångla har själv jätte problem med mina. Finafina håll i nu o tänk som så att för varje v med detta tempo så är fom 8kg du vill gå ner på 3,5v!!!!! Tjoooooho heja heja heja dig! Kram till er alla fina tjejer! 😘

• Nefernefer

Mensen, min ständiga ångest, vill inte komma. Utan mens, inga nya försök.

Finafina - grattis till fina värden. Bo Wikland kanske inte gillade mig, för att jag ville ha svinhormon. 

Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • mba12

Tjejer,
    Jag fick höra från SH värde på min AMH på 0,2 ! :(
    Vad innebär det?? jag vet det ska vara 1,5 för att vara bra :(
    Innebär det att jag måste glömma barn!!??!!
    Usch vilken dag!!!Gråter

• finafina

Hej alla härliga
    Woo jag kämpar på min Coach säger ät 6 ggr om dagen... Inser att jag små äter hela tiden... Realistiskt att gå ner är 1/2 kg i veckan... Så sålänge jag håller det får jag klappa på mig själv å vara nöjd...
    Nef klart dr Wikland inte har något mot dig

Myran allt bra?
    Mba12 tack för muntra tillrop

Snart lycklig hur går det hur mår du?

Kram

• finafina

Mba12 såg ditt inlägg nu. Nej inte alls finns tjejer med sämre värden som fått barn!!! Cfc testar inte ens amh ring å prata med dom?

Kram

• mba12

Kära Finfina har du hört nåt om Vitanova?
    Jag ska kolla cfc på en gg
    Carl Von Linne har också erbjudit hjälp, vad vet du om dem?

Finfina menar du allvar att tjejer med med sämre AMH än min har fått barn????? GUDGråter

• woo

Finafina kör på du är jkätte duktig!!!!!!!!!! Ja äta rätt och ofta men inte så mycket är rätt melodi Kyss
    Jag har blitt av med 3kg! Skrattande Vill helst tappa 1till innan jag sätter igång och sprutar för jag går alltid upp mellan 5-7kg under behandling även om mycket är vätska just då så blit det ca 3,5 - 4 kg kvar varje gång att bråttas med.....  Skrikandes

mba12 skrev 2012-04-20 11:52:34 följande:
    Tjejer,
    Jag fick höra från SH värde på min AMH på 0,2 ! :(
    Vad innebär det?? jag vet det ska vara 1,5 för att vara bra :(
    Innebär det att jag måste glömma barn!!??!!
    Usch vilken dag!!!Gråter
    mba12 Förstår om du känner dig nedslagen av beskedet MEN skit i AMH det är vi många som gör!!!
    Nu vet jag inte hur gammal du är och om du gjort IVF eller annan behandling innan i Sverige.
    Stöter du på kalla handen här i "Svergieland" pga av just ålder AMH så sök dig ex till Danmark där går dom flesta av oss här.
    Så låt inte detta slå ner dig nu!!!!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden 45 år och planerar IVF