• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801

Hej tjejer, deppigt här med. Pratade med Svend o han gav oss inte mkt hopp. Tyckte vi ska lägga ner.

• Maryhe

Jag tittade på älskling du har blivit en tjockis igår på TV3play och blev jättemotiverad och peppad!
    Istället för att powerwalka/jogga i 10 km så springer jag i 45 minuter på morgonen.
    Innan jobbet så ska jag räna igen i 45 minuter. Vi har hemmagym och  crosstrainer på vinden och en sandsäck upphängd i källaren. Vinden är inredd så man kan träna där. Äter fortfarande LCHF. Jag var vältränad och iform innan jag började med IVF. Kortisonet är det som förstört mer än IVF hormoner men nu jäklar så ska jag koma iform till nästa behandling. Finns inga ursäkter längre och det är sista chansen för oss om vi inte vinner en stor summa pengar. Jag blir även piggare och gladare av motionen har jag märkt.

Vi har möte på kliniken 7:e maj och börjar sedan spruta vid mensstart ca 14:e maj

• Snart lycklig

Kram till era kämpande tjejer! Berätra gärna för mig oxå om extra HCG, gärna så snart som möjligt, då det börjar närma sig........

• Maryhe

Fy vad tråkigt myran. Gråter Lider med dig. Kramar

• Maryhe

LH liknar ju mycket HCG. När man ägglossar får man ju en LH topp. Ovitrelle lurar kroppen på detta vis. Vid graviditet stiger ju hcg nivån och hjälper kroppen att ställa in sig på graviditet. Därför kan det hjälpa infästningen samt att det förhindrar blödning.  Många får istället Pregnyl som är samma sak, men finns i starkare doser Har läst att de får upp till 10.000 ie istället för ovitrelle som är ca 6.000 ie. Vet att Callimero tog Pregnyl under en IVF på CFC. Så tror inte att Svend nekar om du frågar.

Jag tog extra hcg när jag ruvade på de frusna sedan befruktade äggen. Jag tog en sort som heter Gonasi HP. Den finns i 2.000 ie och 5.000 ie. 
    Gonasi och Pregnyl är tillverkat med urin från gravida kvinnor som bas, medan Ovitrelle är en kemisk produkt.  
    Pregnyl kan höja sköldkörtelvärden och har man problem så ska man hellre välja ovitrelle.  Problemet är bara att man inte kan tjuvtesta när man tar dessa injektioner.

Sista färsk IVFen så fick jag ta två 5,000ie Gonasi HP. 

Normalt brukar man ta hcg sprutor 3 gånger under ruvningen. (om man tar pregnyl 1.500ie). Vet inte hur man doserar Ovitrelle iom att det är starkare.
    Mensen kommer att bl uppskjuten iom att kroppen tror att man är gravid och det blir svårt att tjuvstesta.

• Snart lycklig

Tack Maryhe, för uttömmande svar (som vanligt). Du är en klippa. Slängde iväg ett mejl till CFC och frågade om det är ngt f mig. I så fall borde dt bli Ovitrelle, då jag har problem m sköldkörteln. Läst att några tar halva sprutor ibland. Förresten, vad duktig du är med motionen. Kram.

• finafina

Myran vad tråkigt vad säger han? Har han inga idéer? Vad har han mer för förslag? Hörde av en kompis att dom i riga kör med lägre doser gonal f och sprutar längre...? Kanske kan vara något?

• woo
    finafina skrev 2012-04-24 11:51:26 följande:
    Kom till Stockholm Woo och tanka energi
    Vad är extra hcg? Kram
    Kan tyvärr inte förrens i slutet av Maj...... Rynkar på näsan

Ser att våran Maryhe tillika professor maratontjej hovleverantör uppslagsbok FAS och tränings isperatör svarat så att tillomed jag förstår Kyss 
    myran6801 skrev 2012-04-24 11:55:30 följande:
    Hej tjejer, deppigt här med. Pratade med Svend o han gav oss inte mkt hopp. Tyckte vi ska lägga ner.
    Kära fina Myran skickar en jätte kram!!!! Hjärta Gråter

Snart Lycklig bra att du frågade Svend om extra hcg jag mailade honom igårkväll och fått recept som jag ska ta efter ET (om jag nu kommer dit vill säja)......
Svar på tråden 45 år och planerar IVF