• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Woo, fick bara svaret fr Marianne att det talar vi om efter ägguttag. Det beror på hur många ägg man får ut. ???????

• woo

Va???? Du fick ju fler än jag om jag inte minns fel?! Jag hade ju bara 3 blåsor.

• mba12

Myran, stor kram till dig men du vet ju att det finns andra möjligheter... en om det är inte helt slut att ha barn.
    Försök att se bara dem positiva i det hela även om det är nästan lite omöjligt just nu...
    När en dörr stängs öppnas alltid en annan dörr.
    Kram

• Lully Hill

Åh Myran!! Stor kram!
    Du har ÄD kvar! Det blir din biologiska bebis,
    du behöver bara lite hjälp med byggnadsmaterialet. Även om det känns tungt nu så finns alternativ. Kram

• Snart lycklig

Woo, sist hade jag 5 folliklar på UL innan och fick ut 6 ägg varav 5 var mogna. 4 befruktades och två fortsatte dela sig som de skulle och de fick återförda. Jag förstår inte vad hon menade!?! Stöd med extra HCG borde man väl kunna få bara det blir ET oavsett hur många ägg som togs ut och hur många embryon som återförs. Kanske tror hon inte jag ska komma till ET, eller vad? Hur har Svend förklarat för dig och hur ska du gå tillväga? Sååå trött på att söka information själv och inte få alternativ presenterat för sig. Trött på att stå på mig och fråga och be om allt!! Kram.

• Nefernefer
    myran6801 skrev 2012-04-24 11:55:30 följande:
    Hej tjejer, deppigt här med. Pratade med Svend o han gav oss inte mkt hopp. Tyckte vi ska lägga ner.
    Har du fått någon förklaring? Du hade ju ändå en ordentlig ägg-aktivitet? 
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • myran6801
    Nefernefer skrev 2012-04-25 10:34:23 följande:
    Har du fått någon förklaring? Du hade ju ändå en ordentlig ägg-aktivitet? 
    Han grundar det på två av mig avbrutna IVF då det bara var 1 follikel i lämplig storlek, min ålder och tidigare resultat. Mår just nu pissdåligt måste jag erkänna.
  • Nefernefer
    myran6801 skrev 2012-04-25 10:53:29 följande:
    Han grundar det på två av mig avbrutna IVF då det bara var 1 follikel i lämplig storlek, min ålder och tidigare resultat. Mår just nu pissdåligt måste jag erkänna.
    Självklart att du mår dåligt! Om du kan tänka dig ÄD, så är det naturligtvis den enklaste vägen.

Annars kanske du borde kolla om du behöver immunbehandling för att embryon ska vilja stanna, och sedan köra insemination och kanske pergotime eller något liknande några gånger, för att se om någon menscykel innehåller ett guldägg. :)

(Det är mitt egna halmstrå, men jag hoppas nu att jag ska reagera bra på en Crash IVF.) 
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • woo
    Snart lycklig skrev 2012-04-24 23:16:26 följande:
    Woo, sist hade jag 5 folliklar på UL innan och fick ut 6 ägg varav 5 var mogna. 4 befruktades och två fortsatte dela sig som de skulle och de fick återförda. Jag förstår inte vad hon menade!?! Stöd med extra HCG borde man väl kunna få bara det blir ET oavsett hur många ägg som togs ut och hur många embryon som återförs. Kanske tror hon inte jag ska komma till ET, eller vad? Hur har Svend förklarat för dig och hur ska du gå tillväga? Sååå trött på att söka information själv och inte få alternativ presenterat för sig. Trött på att stå på mig och fråga och be om allt!! Kram.
    Snart Lycklig jag mailade bara härom kvällen och skrev att jag ville ha det eftersom jag hört att det kan var gynnsamt vid infästandet.
    Fick svar av honom att han tyckte det var en bra ide och att han redan skrivit ut receptet.
    Jag förstår faktiskt inte varför dom sa så till dig? För som du säjer bara man kommer till ET så borde ett extra stöd av hcg vara lämligt.
    Plus att du somsagt även hade fler folikar och ägg än jag vid förra försöket.
    Tycker du ska ta en teletid och prata med Svend istl och säj att du vill ha det för det enda som kan ske är ju att mensen skjuts upp om det inte skulle (tänker inte skriva ordet).....
    myran6801 skrev 2012-04-25 10:53:29 följande:
    Åhh Myran jag blir så ledsen över att du mår skit....... Gråter Hjärta
Svar på tråden 45 år och planerar IVF