• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • finafina

Hej alla snyggingar hur mår ni i vårsolen?

Lite ego...två bra grejer för min del fick samtal från sköldköttel expert... och det ser jätte bra enligt honom, inget avikande... så det var ju en grej som jag kan ticka av i varje fall... så det var ju skönt.. och jag har gått ner 2,4 kg på en vecka!!!??? hahah, promenader och regelbundenhet verkar vara svaret för mig...

Hoppas ni har det bra... Det var länge sedan woo..? Hur går det hur mår du?
    Myran hur går det med hemma försöken, ok?
    Maryhe tänker på dig hoppas du får lite sinnesro

snart lycklig hur mår du hur går det?
    callimero hoppas du hittar tid för nästa ivf?

Någon av er som ska kolla in Immun problematik? 

fick jätte bra mail från Penny i grekland (serum) ska ta tag i det snart...men väntar på att höra från den andra immun kliniken i athen också... sedan ska jag sätta mig ner och jämföra och tänka för och nackdelar...

Men nu är målet, gå ner i vikt, må bra och jobba....

kram till er alla Hjärta

• Cice

Tack Myrran6801 och Liköping 68

Jag vill göra akupunktur med Lei Wang i Göteborg .. Är det  någon som har gjort  med henne.. eller vet en bra plats för akupunktur här?

• woo
    finafina skrev 2012-04-18 12:13:24 följande:
    Hej alla snyggingar hur mår ni i vårsolen?

Lite ego...två bra grejer för min del fick samtal från sköldköttel expert... och det ser jätte bra enligt honom, inget avikande... så det var ju en grej som jag kan ticka av i varje fall... så det var ju skönt.. och jag har gått ner 2,4 kg på en vecka!!!??? hahah, promenader och regelbundenhet verkar vara svaret för mig...

Hoppas ni har det bra... Det var länge sedan woo..? Hur går det hur mår du?
    Myran hur går det med hemma försöken, ok?
    Maryhe tänker på dig hoppas du får lite sinnesro

snart lycklig hur mår du hur går det?
    callimero hoppas du hittar tid för nästa ivf?

Någon av er som ska kolla in Immun problematik? 

fick jätte bra mail från Penny i grekland (serum) ska ta tag i det snart...men väntar på att höra från den andra immun kliniken i athen också... sedan ska jag sätta mig ner och jämföra och tänka för och nackdelar...

Men nu är målet, gå ner i vikt, må bra och jobba....

kram till er alla Hjärta
    Finafina jag skriver under på dina sista rader!!!!!

Väntar på att husläkarn ska höra av sig igen eftersom jag missade det med FSH provet.... Rynkar på näsan 
    Känner bara lite så att jag måste focusera på mig själv ett tag nu innan jag sätter igång igen.
    Känns som vi alla är lite på hold just nu och det är inte konstigt vi har ju alla haft uppförsbackar att bekämpa.

Super bra jobbat att loosa 2,4 pannor på 1 v tjejen!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrattande 

Jag hoppas att ni alla mår så bra ni kan och tar hand om själen,egot och tar in solen i magen behåll den där försöker jorda energierna till posetivitet och kommer igen starkare än någonsin!!!!  Cool

Vi ska fixa det här tjejer KRAM till er alla goa härliga kämpare Hjärta
  • finafina
    woo skrev 2012-04-18 15:36:27 följande:
    Finafina jag skriver under på dina sista rader!!!!!

Väntar på att husläkarn ska höra av sig igen eftersom jag missade det med FSH provet.... Rynkar på näsan 
    Känner bara lite så att jag måste focusera på mig själv ett tag nu innan jag sätter igång igen.
    Känns som vi alla är lite på hold just nu och det är inte konstigt vi har ju alla haft uppförsbackar att bekämpa.

Super bra jobbat att loosa 2,4 pannor på 1 v tjejen!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrattande 

Jag hoppas att ni alla mår så bra ni kan och tar hand om själen,egot och tar in solen i magen behåll den där försöker jorda energierna till posetivitet och kommer igen starkare än någonsin!!!!  Cool

Vi ska fixa det här tjejer KRAM till er alla goa härliga kämpare Hjärta
    Där är du Woo {#emotions_dlg.flower}Hjärta

JA eller hur, nu ska vi fokusera, en sak i taget- viktigaste först Solig

Det är ju inte helt lätt att hålla reda på alla prover så det fattar dom nog  

ta hand om dig woo, och detsamma njuuuuut av vår solen KRAM
  • mba12

Du också Finfina,
    Jag brukar inte prata om sånt med nån, nu känns det att man är inte ensam...
    Kram på er tjejer

• Nefernefer
    finafina skrev 2012-04-18 12:13:24 följande:
    Lite ego...två bra grejer för min del fick samtal från sköldköttel expert... och det ser jätte bra enligt honom, inget avikande... så det var ju en grej som jag kan ticka av i varje fall... så det var ju skönt..
    Och det är en riktig expert, som också kollade antikroppar?
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • myran6801

Halloj tjejer! Vad glad jag blir att höra om era framsteg med det ena och det andra.

Jag har just varit på zonterapi, sååå skönt! Behöver få kroppen i balans känner jag. Igår var en deppdag, var hos tandläkaren för att kolla min trasiga tand. Hon såg förändringar så hon skulle skicka remiss till kirurgen. Får se vad som måste göras framöver.

Sköt om er finisar!

• finafina
    Nefernefer skrev 2012-04-18 18:53:03 följande:
    Och det är en riktig expert, som också kollade antikroppar?
    Ja  {#emotions_dlg.flower} jag lyckades konstigt nog få en tid med Dr Bo wikland, expert just på dom grejerna...och han  tog ALLA prover och ringde mig i går, i dag fick jag kopian, tom med mina anitkropparna var bra samt b12... så det är ju skönt att kunna ticka av det i varje

Myran vad skönt att du mår bra av zonterapin, ska också på det med först nästa vecka...

Kram alla 
Svar på tråden 45 år och planerar IVF