• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • mba12

Hej tjejer,
    Pratade med CFC, Christofersson!?! Han tyckte jag att jag korta metoden är bra för mig!?! Vet inte så mycket om det!
    Och jag måste vänta på nästa mensen! :( Som gudarna vet hur lång tid det tar tills det kommer nästa gång! Jag brukar ha oregelbundet! Jag fick igår.
    Han sa inget mer!?! Brukar det vara så? Han var inte ens intresserad att väta mina värde!?!

• Snart lycklig

Mba12, jag fick också ganska korta instruktioner vid mitt telefonmöte med CFC. Jag fick det sedan kortfattat nerskrivet på mejl oxå. Vi åkte sedan ner f en gratis konsultation och ställde våra frågor. Det var skönt, även fast vi gjort försök innan i Sverige. Har ni inte gjort några försök innan måste väl ngn visa lite hur sprutorna tas, antingen er gynläkare här hemma eller ngn hos CFC. Ställ frågor till dem, så du kan känna dig lite lugnare. Lycka till! Kram.

• Snart lycklig

Ego; inget hopp om att denna IVF ska lyckas. Känt mig så ledsen sedan ET i lördags. Kan tyvärr inte hitta ngn känsla av hopp. Innerst inne hoppas jag naturligtvis på det stora miraklet, men....... Kram alla fina tjejer och hoppas ni alla mår bra! 

• Lully Hill
    mba12 skrev 2012-05-01 18:23:08 följande:
    Hej tjejer,
    Pratade med CFC, Christofersson!?! Han tyckte jag att jag korta metoden är bra för mig!?! Vet inte så mycket om det!
    Och jag måste vänta på nästa mensen! :( Som gudarna vet hur lång tid det tar tills det kommer nästa gång! Jag brukar ha oregelbundet! Jag fick igår.
    Han sa inget mer!?! Brukar det vara så? Han var inte ens intresserad att väta mina värde!?!
    Jag fick också lite info i mitt samtal. Det verkar vara så de är på CFC och många tjejer har frågor här på FL.

Anledningen till att de inte är så intresserade av dina värde i nuläget tror jag är att de är avgörande för att de ska låta dig göra IVF. Deras uppfattning är att så länge du har mens så finns en chans och de stirrar itne sig blinda på värdena som man gör i Sverige.. 

Däremot bör de vara intresserad av dem när de ska bestämma din behandling närmare.   
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • IForm

Hejsan!

Mitt namn är Magda och jag jobbar för produktionsbolaget Jarowskij. Jag skulle behöva komma i kontakt med någon som har behövt gå ner i vikt i samband med sin IVF-behandling och efter detta fått sitt efterlängtade barn.

Har du, eller känner du någon som har behövt göra det, maila mig då isf på iform@jarowskij.se!

Vänliga hälsningar,
    Magda

• mba12
    Snart lycklig skrev 2012-05-02 23:12:42 följande:
    Mba12, jag fick också ganska korta instruktioner vid mitt telefonmöte med CFC. Jag fick det sedan kortfattat nerskrivet på mejl oxå. Vi åkte sedan ner f en gratis konsultation och ställde våra frågor. Det var skönt, även fast vi gjort försök innan i Sverige. Har ni inte gjort några försök innan måste väl ngn visa lite hur sprutorna tas, antingen er gynläkare här hemma eller ngn hos CFC. Ställ frågor till dem, så du kan känna dig lite lugnare. Lycka till! Kram.
    SnartLycklig,
    Jo jag fick också ett kortfattat mail från dem under dagen inklusive dem läkare som samarbetar med dem här hemma och medicinen (sprutorna). Jag har bokat tid hos läkaren här i Stockholm den 22:a Maj. Vid ÄP åker jag till CFC.
    Men igår var jag/vi hos min ordinarie gyn. Fick lämna prover igen, alla hormon prover + AMH+ HIV?Hepatit?spermieprov(detta tycker min man är jobbigt att lämna) hon sa jag får boka själv en tid hos CVL.
    Jag sa inget till henne att vi har lämnat alla dem testerna och mina värde är mycket dåliga för jag ville göra om allt och hoppas på bättre värde fast jag vet att dem här värdena är statiska och ändras inte.
    Det recept jag har fått fr CFC står hMC/Gon-F/Puregon 300mg i 6 dagar.
    Som sagt det är allra första gången för mig och har ingen aning om behandlingen.
  • Maryhe

Snart Lyclig! Jag tänker på dig och håller tummarna! KramHjärta

• Nefernefer
    Snart lycklig skrev 2012-05-02 23:15:45 följande:
    Ego; inget hopp om att denna IVF ska lyckas. Känt mig så ledsen sedan ET i lördags. Kan tyvärr inte hitta ngn känsla av hopp. Innerst inne hoppas jag naturligtvis på det stora miraklet, men....... Kram alla fina tjejer och hoppas ni alla mår bra! 
    Nej, upp med hakan! :)
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • finafina

Håller tummarna för dig snart lycklig våga tro... Vet att det är svårt - jag är likadan men hejar på dig stor kram

Svar på tråden 45 år och planerar IVF