• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801

Hej tjejer, hur har ni det? Jag har varit lite frånvarande då jag har haft det jobbigt privat. Dessutom blev jag mer nedstämd än jag trodde jag skulle bli av samtalet med Svend då han mer eller mindre avrådde oss å det starkaste till fler försök. Det blev så definitivt. Min man är ju som ni vet inte så aktiv när det gäller Ivf så inget händer om inte jag gör ngt. Så nu händer ingenting för jag orkar inte. Igår fick jag oxå reda på att en av mina kompisar väntar sitt andra barn och hon är en månad äldre än jag. Vissa har inga problem trots att de är 44! Känner mig så hemsk för min spontana tanke var avundsjuka och absolut inte glädje för hennes skull.
    Hoppas ni mår bra och att ni kan njuta av att det är helg. Kram

• Snart lycklig

Det kan inte bli värre! Fyllde 46 för några dagar sedan och har därmed inte möjlighet till några nya försök i Danmark eller på ngt enkelt sätt någon annanstans heller. Testdag idag och minus. Alltså inga fler försök. Meddelar min enäggstvillingsyster att vi misslyckats igen. Nu efter 6 ivf o 1 frysförsök. Hon har tre barn varav den minsta fyllde två i febr. Hon har ju av förklarliga skäl oxå precis fyllt 46. Hon meddelar idag att hon är gravid!! Jag bara skriker rakt ut och min man tror en olycka hänt... Lägger på luren o har inte pratat mer m henne. Vi har som jag skrivit om tidigare en knepig relation. Detta har min mamma o mina syskon vetat om men de har bestämt att inte säga ngt t mig. Pratat m min mamma o min ena syster och tydligen har detta blivit till genom ett enda försök. För mig är detta värre än en kniv i mitt hjärta. De som vet hur allt är i denna situation med våra relationer och vår familj, håller med om att detta är det värsta tänkbara mest kännbara som kan hända mig. Det har nu hänt och det har hänt nu vid värsta tänkbara tillfälle. Jag kan inte hantera detta, jag vill inte vara med om detta, jag vill inte längre vara med alls. Min man försöker men kan inte trösta mig...... För mig är detta det värsta som kunde hända, det jag varit jätterädd för. Detta kommer inte sluta bra. Jag är djupt olycklig!

• Nefernefer
    myran6801 skrev 2012-05-12 08:01:12 följande:
    Hej tjejer, hur har ni det? Jag har varit lite frånvarande då jag har haft det jobbigt privat. Dessutom blev jag mer nedstämd än jag trodde jag skulle bli av samtalet med Svend då han mer eller mindre avrådde oss å det starkaste till fler försök. Det blev så definitivt. Min man är ju som ni vet inte så aktiv när det gäller Ivf så inget händer om inte jag gör ngt. Så nu händer ingenting för jag orkar inte. Igår fick jag oxå reda på att en av mina kompisar väntar sitt andra barn och hon är en månad äldre än jag. Vissa har inga problem trots att de är 44! Känner mig så hemsk för min spontana tanke var avundsjuka och absolut inte glädje för hennes skull.
    Hoppas ni mår bra och att ni kan njuta av att det är helg. Kram
    Så ledsamt! Och tungt att vara den enda drivande. Försök ta tid att läka och se om du orkar en gång till, om du vill köra donation, eller om du vill hitta något annat i livet. Du och din man har i alla fall varandra.
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Nefernefer
    Snart lycklig skrev 2012-05-12 13:50:07 följande:
    Det kan inte bli värre! Fyllde 46 för några dagar sedan och har därmed inte möjlighet till några nya försök i Danmark eller på ngt enkelt sätt någon annanstans heller. Testdag idag och minus. Alltså inga fler försök. Meddelar min enäggstvillingsyster att vi misslyckats igen. Nu efter 6 ivf o 1 frysförsök. Hon har tre barn varav den minsta fyllde två i febr. Hon har ju av förklarliga skäl oxå precis fyllt 46. Hon meddelar idag att hon är gravid!! Jag bara skriker rakt ut och min man tror en olycka hänt... Lägger på luren o har inte pratat mer m henne. Vi har som jag skrivit om tidigare en knepig relation. Detta har min mamma o mina syskon vetat om men de har bestämt att inte säga ngt t mig. Pratat m min mamma o min ena syster och tydligen har detta blivit till genom ett enda försök. För mig är detta värre än en kniv i mitt hjärta. De som vet hur allt är i denna situation med våra relationer och vår familj, håller med om att detta är det värsta tänkbara mest kännbara som kan hända mig. Det har nu hänt och det har hänt nu vid värsta tänkbara tillfälle. Jag kan inte hantera detta, jag vill inte vara med om detta, jag vill inte längre vara med alls. Min man försöker men kan inte trösta mig...... För mig är detta det värsta som kunde hända, det jag varit jätterädd för. Detta kommer inte sluta bra. Jag är djupt olycklig!
    Ledsen att du är så ledsen, och att ni har en knepig relation. Jag skulle bli glad bara min storebror skaffade barn, för för min del är sorgen mycket att vår lilla familj annars försvinner med oss enda syskon. En tvillingsysters barn skulle ha kunnat vara en stor glädje i ditt liv, om det inte hade blivit konstigt mellan er.

Det är tråkigt att naturen är så orättvis och oförutsägbar. Men om du orkar, så har du med dina fina värden ändå goda chanser att försöka igen, hos t ex AVA Riga. 
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • woo

Snart Lycklig jag finner inga ord......... 😢 Snälla du var inte rädd för att sök akut att få prata med. Jag kan bara försöka sätta mig in i den fruktansvärda svarta tärande slitande smärta du/ni är i just nu. Bara för att den smärta som känns kan ta död på en inte syns på utsidan eller går att gipsa eller op bort för att det ska försvinna är den bland den värsta smärta man kan genomlida. Jag förstår att det inte finns nåt jag kan säja som tröstar eller kan lindra det du går igenon men jag sänder dig massor av kärlek värme...... 💗

• woo

Lite ego Kör ikväll trots läget Orgalutanen.... Får hoppas att dom som är kvar inte oxå lossar innan plus att det nu finns nåt i dom och att det är livsdugligt nog för ET.

• finafina

Kramar till er alla tjejer som kämpar och kämpar snart är det våran tur... Själv håller jag på att packar i morgon bär det av till Aten ska bli skönt men är så klart ganska stressad av situationen... Få höra vad dom två olika klinikerna tycker och hoppas så att det kommer vara ett stort steg åt rätt håll.

Woo när har du et? Håller tummarna

Snart lycklig kolla Riga där kan du göra vanlig ivf samt ägg donation jätte många tjejer som åker dit inte krångligare eller dyrare än cfc kram ps du får göra ivf till du är 50 där om du vill kram

• woo

Finafina jag har inte ens kommit till ÄP än..... Så ET är tyvärr ovisst i detta läge.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF