• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Woo, dessvärre var det bara två som befruktades och endast ett sim fortsatte att dela sig sim det skulle och det fick jag återfört, så jag ruvar alltså på ett embryo. När jag läser allt som kan gå snett är jag glad att det ändå blev ett, även om detta är mitt sämsta resultat. Ego; haft lättare molvärk fr RD 5, men idag på RD 10 liknar det lite smått vanlig mensvärk, vilket då direkt oroar mig. Ömma bröst och vårtor är kvar, men dt beror väl på alla medikament. Massor av finnar, även på bröstet, låter inte heller lovande, även om dt är mkt mera än vanligtvis innan mens. Dessutom inte kul.... Kramar till oss alla som kämpar så!!!!!!

• mba12
    Woo håller tummarna för dig, hoppas dem 2 håller sig tills det är dags.{#emotions_dlg.flower}

Maryhe jag tänker på dig varje dag vad du har gått igenom, hoppas du får en riktigPlus den här gången.

Själv känns det att jag har ÄL redan nu! Fick mens den 30:e April. Nuförtiden har jag mens bara 4 högst 5 dagar.
    Har bokat en tid hos min gyn nu på fredag för att kolla hur stora ÄB jag har. Har testat med ÄL-stickor idag, visade minus, men kroppen känns att jag har ÄL, jag har lite flytningar och det känns i magen.
    Oskyldig
  • Maryhe

Jag har gjort som du föreslog woo. På min blogg har jag lagt ut info om insamling.

Kram Hjärta, hoppas att du mår lite bättre och att chokladen smakade bra. Den kommer här ifrån Novi Ligure 

• woo

Tjejer låt oss hjälpa Maryhe att komma till CFC!! 💓 varje liten krona blir en förmögenhet som vi alla vet i dessa sammanhang! Kram

• Maryhe

Jag tackar dig även i den här tråden woo!
    Fast vi aldrig har träffats så är du en kär vän och jag hoppas att vi får möjlighet att ses snart! 

• woo

Hej tjejer!

Har nu fått igenom med min husläkare hemma i Sthlm att vi kan ta LH FSH och Ötradiol på cykeldag 1 för att se om det är en bra cykel att börja behandling.
    Eftersom vi här inte längre går på någon klinik i Sverige och av olika orsaker sökt oss utomlands och har svårt att hitta villa läkare som ställer upp med dessa prover.
    För kan man kanske spara ett försök av att få veta om det är en bra eller dålig cykel är det ju mycket värt!!!
    Kostar 1000:- ligger under deras privata del.

Inboxa mig så får ni klinikens namn för jag vet inte om det kan bli för bra att skriva det öppet här så att det blir att dom/vi som mest behöver det inte får tider....

Kram på er alla härliga tjejer!!!! Hjärta

Svar på tråden 45 år och planerar IVF