• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Cice

Hej Maryhe 

Jag har precis börjat hos en annan akunpuntör... Det känns bra. Hon har oså  rekommenderat mig att dricka ingefära tea, samt äta ingefära. 
    Jag har gngått ett ifv försök, och tack vore det  jag har gått upp i vikt ca 5 kilo. Det känns hemskt.  Jag tränna ca 5 ggr i vecka, men jag ser ingen resultat.  
     jag ska ser om jag kan hitta den  " morning Detox tea "..  det är säkert roligare att dricka den änb att tugga på rent ingefära, Skäms  ..
    Jag tycker mkt om Zonterapi det är så skönt   , jag sömnade oså under behandling.   
    Tack för tips om tea...
    Ha en bra helg.
    Kram    

• Maryhe

Snart Lycklig, man ska inte heller dricka ingefärsthé  när man ruvar!
    Jag har väldigt kalla fötter och händer och det beror på njurarna sa hon. Med ingefärsthè så har det blivit mycket bättre samt att jag blivit av med en massa slaggprodukter då det även är detoxande.

Problem men njurar och binjurar påverkar även fertiliteten.

Är man redan varm  så kan det vara bra att undvika att värma på ytterliggare eftersom man kan bli för varm.

• Cice

Snart Lycklig

Tack för tips, jag var på väg att sluta med DHEa, pga jag har redan haft ÄL. Jag  var rädd för att var är det  som kan hända med föstret ifall man har lyckats att bli gravid , försätta med DHEA... Jag har  börjat t med DHEA för ca 15 dagar sedan...    man läser så mkt information , så till slut man blir förvirrat.    Jag har beställt en tid  på en kliniken här i GBg, men jag funderat stark på att   köpa et paket ifv i CFC. Det blir mkt billigare ifall man bhvr att gngå mer än 1 ifv behandling..
     Ha en bra helg, och ta väl hand om dig 
    Kram

• Cice
      Maryhe

Jag tror att jag har läste att du har använt DHEA: Om man använder Dhea, när ska man ta clomid? Jag harr läst att den påverkas beroende av vilka mediciner som man  använder 

Lycka till  med hemmaförsöket  !!! Solig
    Kram.
  • Snart lycklig

Min akup tar pulsen och känner av mig, samt ger mig örter. Jag har inte kalla händer o fötter sedan jag började m Levaxin. Harvockså varit varm och svettats lite under nätterna även efter förra ruvningen. Hon vill säkert inte hetta upp mig mera. Jag tror och hoppas de känner av oss helt individuellt. Med örter blev min temperatur helt normal och utan svettn på natten. Slaggprodukter skulle jag dock vilja bli av med. Kroppen har inte blivit fin efter hormonbehandl och intag av kortison. I studien med DHEA slutade gravida att äta efter 50 dgr från TD.

• Cice

Tusen tack Snart lycklig.
    .
     va snäll du är. Jag skulle vilja läsa mer om den DHEa studie.
     Ha du möjlighet att skicka mig länk  eller text till mig.

Tack igen.
    Kram    

• Snart lycklig

Jag hittar inte informationen, har letat tidigare. Dt var en tjej som väntar tvillingar som berättade om den. Detta var på en blogg som jag inte kommer ihåg vad den heter. Jag frågade henne lite och önskar att jag kunde komma på vad den heter, så jag kan läsa hur dt gått f henne. En israelisk studie tror jag att det var.

• Maryhe

Cice: jag har inte börjat med DHEA än, jag beställde för 3 veckor sedan och det har inte kommit än. Skickade ett mail till Mcpehrson Labs idag för att höra när/om de skickade det till mig.

• Nefernefer
    Maryhe skrev 2012-04-28 19:38:36 följande:
    Cice: jag har inte börjat med DHEA än, jag beställde för 3 veckor sedan och det har inte kommit än. Skickade ett mail till Mcpehrson Labs idag för att höra när/om de skickade det till mig.
    Det låter inte bra. Två veckor var möjligt, men tre veckor låter som att det har kommit bort eller fastnat i italienska tullen. Tråkigt.

Snart lycklig: Grattis, och hoppas att det går vägen den här gången! :) 
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • woo

Snart Lycklig Åhh vad jag ska be till universums godhet för dig!! 💗 Vad bra att du fick extra hcg 😁 Kramar i massor

Svar på tråden 45 år och planerar IVF