• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • linköping68
    Uppåt skrev 2012-07-07 22:50:40 följande:
    Linköping66: min gynekolog sa inget om orvitrellesprutan, Är det nödvändigt???
    Vet inte om man får ägglossning ändå när man börjat spruta och sen avbryter, när blåsorna är små. Jag valde att ta Ovitrelle då äggblåsorna var så stora och mogna. De hade kanske släppt spontan, men jag tog det säkra före det osäkra för att veta att de skulle släppa. Min gyn visste inte att jag tog Ovitrelle. Hör med din gyn och se vad de säger.
  • Uppåt

Linköping68: min gyn är dessvärre på semester nu. men hon sa bestämt att jag kommer att få äl, så jag litar på det. tack för dina svar.

• Nefernefer
    Snart lycklig skrev 2012-07-07 14:56:21 följande:
    Nefernefer, Glad, du kommer ihåg! Hoppas du mår bra och kommit vidare och kanske närmat dig en del av det som är ouppklarat.............
    Klart att jag kommer ihåg, och dessutom hoppas för din skull. Själv har jag inga nya glada nyheter att komma med.

Det låter mycket bra att Dr D sänkte dosen, och hade sådan koll. Undrar varför ni startade så högt dock? De experimentella protokoll jag tittat på när jag googlat på nätet handlar oftast om extremt låga doser. 
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Snart lycklig

Nefernefer, du ska se att du kommer fram t ngn lösning t hösten. Jag hoppas verkligen det! Jag ska ta första HCG imorgon efter ET. Dt är alltså på embryonas 9:e levnadsdag (eg 8,5, RD 6 m 3-dgrs). Dr D sa att jag inte ska bli besviken om det inte visar ngt. Hos 90% visar dt negativt denna dag. Skönt att veta. Kram.

• Snart lycklig

Ang varför han ändå började m lite högre dos, var nog en liten säkerhetsfråga f honom. Vi har alltid haft maxdos, o då brukar han göra en mellanstart. Han sa redan vid start att han eg vilke starta lägre, men han bestämde ändå att starta på lite mellan. Han berättade att han gör så med oss som gjort många försök m högre dos. Han kan ju inte heller vara helt säker på hur just min kropp funkar. Han visste ju bara resultaten efter maxdos. Gör vi ytterligare ett försök börjar han nog lägre direkt. Kram.

• Snart lycklig

Hej,

Jag har idag tagit FBC och HCG.

Jag fick precis mina provsvar och HCG visade <2, så det var ju inte bra. Det är visslerligen jättetidigt (embryona är 8,5 dagar, RD 6 med 3-dgrs), men jag känner mig ändå besviken och ledsen. Dr D sade ju också att vid denna tidpunkt visar det negativt för 90% av alla kvinnor.

Det är inte lätt att tänka positivt. Jag vill ju så gärna att detta ska lyckas, men jag vet att statistikt är risken större att det misslyckas. Jag måste också ha en stor portion tur, så det är väl den jag får hoppas på nu.

Kram.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF