• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill

Kära älskade vänner!

Tusen tack rara ni för den bamsestora jättefina mor och barn bukett som jag fått! Och tack för de fins orden på kortet! Jag blev så rörd och tårarna flödade när jag packade upp dem och läste vad ni åstadkommit! Tusen tack ni alla! Det var så gulligt på kortet med alla era "alias" angivet! Kram på er!

Bland de buketter som har kommit har er en alldeles särskild plats i mitt hjärta! Det säger jag helt sanningsenligt!
    Till och med mannen var rörd och tyckte att det var väl allt gulligt vilka rara "okända" vänner du har där ute i cyberrymden.

Vi mår bra och kom hem i onsdagseftermiddag. Allt har varit jättestressigt och man skulle tillbaka på återbesök dagen efter. Hinner knappt att själv hinna i kapp med mat och vätska. Sömn har jag bara fått någon timme sedan han föddes.  Ändå ska man tillbaka och berätta hur amning går etc. Stressigt tycker jag.

I natt kunde jag sova i alla fall ca 3 timmar.  Så idag är första dagen då vi bara varit hemma och känt på lite.

Lille Prinsen som ni så gulligt döpt honom till är en liten solstråle som charmar sin mamma och pappa. Han är underbar!

Här är en lite bild.

Jag ska läsa i kapp lite i tråden och återkommer! Håller tummarna för er som är på gång med ET, FET och ruvar! Vi har ju flera bebisar på gång och fler kommer det att bli!

Storstor kram till er alla från mig! 
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Cice
    myran6801 skrev 2012-07-06 22:25:19 följande:
    Uppåt och mba, vilka tråkiga nyheter. Styrkekramar till er båda

Hjärta Kram
  • Sissan
    Lully Hill skrev 2012-07-06 23:40:10 följande:
    Kära älskade vänner!

Tusen tack rara ni för den bamsestora jättefina mor och barn bukett som jag fått! Och tack för de fins orden på kortet! Jag blev så rörd och tårarna flödade när jag packade upp dem och läste vad ni åstadkommit! Tusen tack ni alla! Det var så gulligt på kortet med alla era "alias" angivet! Kram på er!

Bland de buketter som har kommit har er en alldeles särskild plats i mitt hjärta! Det säger jag helt sanningsenligt!
    Till och med mannen var rörd och tyckte att det var väl allt gulligt vilka rara "okända" vänner du har där ute i cyberrymden.

Vi mår bra och kom hem i onsdagseftermiddag. Allt har varit jättestressigt och man skulle tillbaka på återbesök dagen efter. Hinner knappt att själv hinna i kapp med mat och vätska. Sömn har jag bara fått någon timme sedan han föddes.  Ändå ska man tillbaka och berätta hur amning går etc. Stressigt tycker jag.

I natt kunde jag sova i alla fall ca 3 timmar.  Så idag är första dagen då vi bara varit hemma och känt på lite.

Lille Prinsen som ni så gulligt döpt honom till är en liten solstråle som charmar sin mamma och pappa. Han är underbar!

Här är en lite bild.

Jag ska läsa i kapp lite i tråden och återkommer! Håller tummarna för er som är på gång med ET, FET och ruvar! Vi har ju flera bebisar på gång och fler kommer det att bli!

Storstor kram till er alla från mig! 
    men åhhhhh va söt
    stort stort grattis
  • Uppåt

Mba:  Usch vad trist, trots att du ökade dosen också. för min egen del känner jag stress över att det är så knepigt med tiden att åka ner, hade passat bra på semestern, nu måste vi nästan avvakta några månader.
    Lully Hill: grattis, superfin.

• Nefernefer
    Uppåt skrev 2012-07-06 21:20:30 följande:
    fick dessvärre avbryta mitt försök i dag eftersom gyn bara såg en stor blåsa efter nio dagar, de andra var för långt efter. suck, hade inte tänkt mig detta. kan någon förklara varför de här blåsorna inte växer til sig trots stimulering? indikerar det dålig äggkvalitet helt enkelt????
    Du kanske lider av att ett ägg springer i förväg, och bör testa Crash IVF? Crash IVF räckte tyvärr inte för mig, utan jag måste testa något ännu experimentellare, men det kan vara nog för dig om du har tur. :)

Och till både dig och mba12 - somliga lyckas med bara ett ägg. Det kan vara värt att testa, om inget annat verkar fungera. Ett ägg är bättre än inget ägg.

Lully Hill - gratulerar dig ännu en gång, så mycket! Så härligt att se! :)
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Nefernefer
    Snart lycklig skrev 2012-07-04 10:14:48 följande:
    Fick igår tre embryon återförda i magen.  äggplockb i lördags. Av 6 äggblåsor o en pytteliten blev dt bara 4 ägg. En stor äggblåsa var en ofarlig cysta o en var tom. Av de 4 äggen blev 3 befruktade m ICSI. Alla delade sig och jag fick dem dag tre. På morgonen var dt 8, 7 o 5 celler. De hade delat sig ytterligare vid ET på em. Dr D är säker på att jag har immunproblem o jag har fått IL två ggr här. I fredags och igår. Dr D sa att de var fina och nästan utan fragment. AHA behövdes ej. Nu behöver vi luck, som han säger. Vi har oxå haft dt jättemysigt. Mkt bra f vårt förhållande! Min man åkte hem igår em/kväll och jag åker hem fre kväll. Berättar mera när jag kommer hem. Ska oxå då lägga ut info på Athen-tråden. Många kramar.
    Härligt! Nu hoppas jag på "lätta steg i Augusti". :)
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • myran6801

Lully, sååå söt lille prinsen är!!!! Man vill ju bara krama på honom!!!
    Sköt om dig och tag hand om er!
    Kram fina du

Svar på tråden 45 år och planerar IVF