• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Stockholmsinnerstad

Tack Myran. Skönt att få vara hemma från arbetet i två dagar nu. Tufft att vara inspirerande chef på jobbet och hålla fasaden så att allt verkar som vanligt fast man själv vet att man är ett enda stort öppet sår egentligen.
    Kram fina du. 

• Uppåt

Stockholmsinnerstad och Snart lycklig, tråkigt, tråkigt, tråkigtRynkar på näsan tänker på er.

• myran6801

Ja det där med att hålla en fasad utåt vet jag så väl vad du menar Det är sorgligt men det är något man har övat upp sig på. Har nog tyvärr blivit riktigt bra på det

Tur vi har varandra här som kan stötta och förstår vad vi går igenom. Kramar till er alla finisar

• Snart lycklig

Stockholmsinnerstad, såå tråkigt. Beklagar verkligen! Livet är inte lätt. Varför kan inte bara turen infinna sig!? Kram till en ledsen från en annan ledsen. 

• Snart lycklig

Tack Uppåt o Myran, jag vet att ni förstår. Hålla fasaden, ja fy vad jag gjort dt många ggr, men på sista halvåret har jag gråtit så mkt på jobbet, bara de två sista dagarna har jag säkert gråtit 5 ggr per dag. Toarullen i skåpet på mitt kontor har bytts ut ett antal ggr. Jag sitter i kontor m glasdörrar, så jag är inte helt osynlig.....

• callimero

Hej i tråden,
    Har varit usel på att orka skriva i tråden på länge. För mycket med jobb, förhållande och livet. Men försökt gå in och läsa lite då och då. Först vill jag så klart gratta Lully till den fina lille prinsen! Solig

Sen beklagar jag verkligen Snart Lycklig och Stockholmsinnerstad. Hoppas ni orkar resa er och försöka på nytt!
    Men man dör lite inuti för varje gång det misslyckas. Slutar man försöka finns dock inte chansen.

Jag har haft så tungt på nya jobbet att jag inte orkat jonglera allt samtidigt. Började ett försök i maj som tyvärr fick avbrytas pga usel follikeltillväxt. Sen tog det över 50 dagar innan jag fick mens igen. Nu har jag semester och tänkte passa på att försöka igen. Problemet är bara att alla gyn har stängt, var sjutton går man för VUL?

Har nu precis ikväll fått småblödningar på toapapperet och vet inte om jag ska tolka det som cd 1?
    Nu kom mensen i så fall på dag 24 istället för 27 som jag alltid haft, så kroppen är inte helt i fas dessvärre.

Kram på er alla medkämpare!

• Snart lycklig

Callimero, så roligt att höra från dig. Desto tråkigare att höra att du fick avbryta försöket i maj. Jag vet en gyn som kanske har öppet, men jag vet inte om jag vill rekommendera det. Jag inboxar dig. Kram.

• Snart lycklig

Callimero, ang blödningen startdag. Dt är den röda dagen som är dag 1, sa en bm på en klinik tydligt. Jag har en fertilititsmonitor, och om man får blödning på kvällen, räknas nästa dag som cd 1. Jag vet inte om dt hjälper dig el förvirrar dig. Jag vet inte om du brukar börja spruta cd 2 el 3. Jag började på dag 3 när jag gjorde IVF hos CFC. Ska du börja på cd 2, så har du ju marginal, om du förstår vad jag menar. Jag har oxå för mig att samma bm som nämns ovan också sa vid ngt tillfälle att dt ör bra att kroppen hinner starta/ge skjuts åt sin egen produktion innan man sprutar. Usch, hoppas jag inte förvirrar dig mera. Om du gör IVF hos CFC, så om du mejlar kanske du har tur att Svend svarar även om dt är söndag. Lycka till!

Svar på tråden 45 år och planerar IVF