• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • TyckOmMig

Går ju hos CFC på min första IVF och var där idag på dag 6 för VUL-fått höra både dag 2 och nu idag dag 6 att jag har små äggstockar beror detta på min ålder att man får detta?Har ju barn sedan tidigare sista barnet fött 2010 och haft två missfall år 2011 med 6 mån mellanrum.Gör detta saken svårare för IVF oxså?Känns som att de på CFC inte riktigt vill svara där då jag undrar???Vet ngn här?
    Ingen här som kan tänka sig att hjälpa mig att få köpa en spruta 900 Gonal-F mot ersättning då jag ser ut att inte få mina att räcka?Min privata läkare har semester och på CFC sa de att jag kunde få recept på onsdag då jag har nästa VUL dag 10 men då hinner jag inte beställa hemma då vårt apotek måste ha två dgr på sig behöver ny spruta tills fredag.Så snälla är det ngn som kan tänka sig hjälpa till hade jag varit tacksam.Fortsatt trevlig helg.

• myran6801

Snart lycklig, hur mår du kära vän? Har du landat lite nu och kan blicka framåt? Kram

• callimero

Tillbaka från VUL på sprutdag 9.Tyvärr gick det inte alls. Den enda follikel som var mätbar på 11x7 i torsdags var nu 14x11. Har aldrig haft så dåligt resultat, det är som om kroppen inte svarat alls på sprutorna. Känns så tungt.

Hoppas det ordnar sig med Gonal-f TyckOmMog, jag har tyvärr bara Menoupur.

• Maryhe

Nu har jag fått tillbaka min dator!

Måste sätta mig när jag har mer tid och gå igenom allt jag missat under min långa paus (från början av juni).

Tråkigt att det inte gick vägen Calimero! Så ledsen för din skull. Kram Hjärta 

• Maryhe

Åhhh GRATTIS Lully till din lilla prins!!! 
    Vad fin han är! Hjärta 

• myran6801

Callimero, usch och fy vad tråkigt att det går segt

Maryhe, kul att höra av dig! Hur är allt med dig?

• Maryhe
    myran6801 skrev 2012-07-23 12:25:35 följande:
    Callimero, usch och fy vad tråkigt att det går segt

Maryhe, kul att höra av dig! Hur är allt med dig?
    Det är faktiskt bra med mig. har dragit ner på kosttillskott och passat på att njuta av både vin och kaffe. Har gått ner mycket i vikt tack vare strikt LCHF.
    Vi hade planerat ett besök på CFC till hösten, men av sambons 20 spelningar i sommar blev inte ens hälften kvar, så vi vet inte var vi ska få pengarna ifrån. Hans kusin hoppade av bandet och mailade en massa lögner till alla ställen de skulle spela på, sen föreslog hon sitt nya band istället... Det är sånt som är vardagsmat i Italien.

Jag söker faktiskt även jobb i Sverige nu. Har även funderat på att säsonga i Norge. I Italien tjänar man inga pengar tyvärr och det ser inte ljusare ut för framtiden heller. Var 99% klart med ett jobb i Sverige där jag skulle jobba 2-3 veckor i stöten och vara ledig lika länge. Dagen innan jag skulle åka tillbaka så lades det på is.

Hur går det för er med allt myran? 
  • Lully Hill
    Maryhe skrev 2012-07-23 11:20:46 följande:
    Åhhh GRATTIS Lully till din lilla prins!!! 
    Vad fin han är! Hjärta 
    Tack Maryhe! Och roligt att du är tillbaka!

Efter diverse internetstrul som kommer och går är jag nu åter online!
    Dagarna flyger i väg med en liten bebis och det blir inte mycket tid över för personliga saker som toabesök, dusch, äta mm än mindre internetsurfande. Sova blir några strötimmar hit och dit. Erik vill bara sova på mig eller sin pappa, helst inte i egen säng och så är det mat var tredje timme. Han är ännu så liten och tydligen är det så med små bebisar. Det är bara att hålla ut. det ska bli lite lättare när de blir lite större.  Därför är jag lite frånvarande från nätet ibland. 

Kramar 
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • myran6801

Maryhe, förlåt att jag inte svarat tidigare. Jag har gett upp med Ivf för egen del och siktar nu på äd istället. Chansen är så minimal med mina egna ägg och jag är så rädd att aldrig få barn om vi väntar längre så det får bli Spanien i höst. Under tiden vi väntar knaprar jag DHEA om ett mirakel skulle ske.

Lully, så glad jag blir att höra att du och lille prins Erik mår bra. Förstår du har fullt upp men hoppas du kan njuta också. Hur har det gått med kortison och så? Är allt ok nu?
    Kram

Svar på tråden 45 år och planerar IVF