• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill

Hej vänner!

Hoppar in här lite kort och skickar kramar och hälsningar till er!
    Här kämpar vi tyvärr med kolikmage! Erik får så enormt mycket gaser i magen av någonting så han kryper i hop som en macaron och bara skriker. Det enda som hjälper är att massera så gaserna kommer ut. Sen vill han bara hänga på armen eller axeln. inte en minut kan man lägga ned honom för då vaknar han och skriker. Inte en sekund får man för sig själv och nätterna är likadana. det är så synd om honom. Han fiser som en hel karl flera flera gånger hela tiden. Tänker er från den lilla kroppen.

Så fort han ätit så får han jätteont i magen. Vi har nu fått remiss till barnläkaren för jag vägrar acceptera att "småbarn har ont i magen" som alla säger. det här är något enormt och det kan jag som hans mamma inte acceptera. Det är något han inte tål eller så saknar han något enzym i matsmältningen eller nått, typ laktat kanske. Har nu på eget bevåg köpt svindyr mjölkfri ersättning på apoteket. Kanske att det blir lite bättre. Detta ska man också kunna få utskrivet på recept så det blir billigare.

Så nu är man igång och slåss med vårdapparaten igen :) 

Jag saknar er och ska läsa ikapp så snart jag får lite andrum!

Kramar på er!

Varje litet steg är ett steg framåt
  • callimero

Ajaj vad jobbigt det låter Lully, stackars liten. Hoppas det blir bättre snarast!
    Kram på er alla i tråden.

Jag väntar på nästa mens och ser om det går att kombinera nytt försök med jobbresor.
    Skam den som ger sig...

• Cice
    mba12 skrev 2012-07-21 18:47:17 följande:
    Hej tjejer,

Har vart borta ett tag och sen vart i Göteborg 1 vecka och träffat gamla kompisar. Det var skönt och trevlig Solig
    Nu e jag tebax igen
    Hoppas alla här mår bra, ska försöka att läsa lite vart efter och hinna ikapp vad som har hänt hos er.

Vi kommer att ha lite renoveringar hemma från och med tisdag. En lite del (40 m2)i källarvåningen som ska bli 1 rum och kokvrå som ska hyras ut från och med Sep. Alltså lite såna projekt som är "ytlig" för att tänka på nåt annat som egentligen har inget betydelse! Själen behöver ju nåt annat!

Undrar om nån här på tråden använder Fertile xx samtidig med DHEA?
    Mina Fertile har kommit hem.
    Vet nån om det är Ok att ta båda samtidig?

Ha en bra dag tjejer och kram
    ... Hej  mba12, välkommen tillbaka{#emotions_dlg.flower}

Jag gngå en  behandlingen med Dr.di Athen och han rekommenderar mig, Fertilexx och DHEA, och Omega 3. Det är inga problem som kombinerar tre mediner.

Lycka till   Hjärta
  • mba12
    Cice skrev 2012-08-19 11:27:11 följande:
    ... Hej  mba12, välkommen tillbaka{#emotions_dlg.flower}

Jag gngå en  behandlingen med Dr.di Athen och han rekommenderar mig, Fertilexx och DHEA, och Omega 3. Det är inga problem som kombinerar tre mediner.
      Lycka till   Hjärta
    Tack Cice,
    Jag skulle ha börjat med långa metoden, spray start 23/8. Men fick min mens igårRynkar på näsan
    Alltså fick min mens igen efter 16 dagar!
    Började med Feltile xx för 3-4 veckor sedan. DHEA började jag i Juni. Vet inte om det var kombinationen eller min kropp som är fel på!
  • An onym

TS
    Stort grattis. Vad roligt och inspirerande att höra!
    Lite frågor om du har lust att dela med dig.

Hur många IVF och FET gjorde du? Och innan AThen?

Vad hade du för värden, typ AMH och FSH/LH.

Ännu en gång GRATTIS!

• Snart lycklig

Vill bara säga HEJ till er alla och lycka till Callimero. Hoppas nästa försök funkar emellan jobbresor. Varit bortrest lite och hektisk start på jobbet efter semestern, så jag har inte hunnit skriva ngt. Hoppas ni alla mår så bra dt bara går i "kämpandeträsket". Tänker ofta på er alla och skickar en massa kramar. (Läste förresten på DHEA-tråden om en 47-åring som blivit spontant gravid, 9:e v o UL såg bra ut .)

• Lully Hill
    An onym skrev 2012-08-19 12:41:37 följande:
    TS
    Stort grattis. Vad roligt och inspirerande att höra!
    Lite frågor om du har lust att dela med dig.

Hur många IVF och FET gjorde du? Och innan AThen?

Vad hade du för värden, typ AMH och FSH/LH.

Ännu en gång GRATTIS!
    Hej Anonym,
    Tack så mycket!
    Läs min presentation så får du info om våra IVFer. Jag hade ett AMH på 0,28 och ett FSH på 22 senast jag tog det. 
  • Lully Hill

Hej vänner!

Trots kolikskriken.
    Funderar på att göra ett syskonförsök. Har fyllt 46 och måste iså fall hitta klinik (CFC har en gräns vid fyllda 46) och få till det snabbt så fort kroppen är i gång igen. Är jag tokig tycker ni??? Det kanske är lönlöst nu.

• Nefernefer
    Lully Hill skrev 2012-08-27 12:01:12 följande:
    Hej vänner!

Trots kolikskriken.
    Funderar på att göra ett syskonförsök. Har fyllt 46 och måste iså fall hitta klinik (CFC har en gräns vid fyllda 46) och få till det snabbt så fort kroppen är i gång igen. Är jag tokig tycker ni??? Det kanske är lönlöst nu.
    Klart du ska försöka, Lully! Och det är synd om sonen, hoppas att han mår bättre snart igen.

Alla kliniker österut verkar ha 50-års-gräns. Hur är det med Dr D i Grekland? Finns det inte plats hos honom? 
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Stockholmsinnerstad

Då är jag i gång igen och jag gjorde äggplock i dag! :)

De fick mirakulöst nog trots en skeptisk mig samt en skeptisk svensk läkare ut 4!!! ägg! =)
    Jag som var inställd på att det skulle bli noll och intet då jag hade så få folliklar denna cykel.

ÄP kändes inte ett dugg denna gång heller trots ny läkare och i morgon får jag veta om något eller några av dem blivit befruktade. Hoppas hoppas men om inte så är det ju bara att ge järnet igen.

Jag stannar således i Danmark ännu en dag och de är så underbara här. Coldplay lirar i morgon och det är fullbokat i princip överallt fick jag veta på sjömanshotellet som jag befinner mig på just nu. DÅ erbjuder sig hotellet mig deras personalrum för övernattning om jag inte hittar något annat, man blir ju alldeles rörd vilka fina människor. Jag hittade dock en sängplats på ett hostel så det löste sig men ändå...

Blir gott med hotellfrukost och roligt med lite turistande i morgon. 

Glada hälsningar från ett soligt köpenhamn där alla springer runt i t-shirt och svettas ändå. :) 

Svar på tråden 45 år och planerar IVF