• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • linköping68
    Snart lycklig skrev 2012-09-14 20:28:24 följande:
    Lycka till Linköping68!! Tre som hjälps åt med sex tummar borde väl hjälpa oss!! Kram.

Absolut borde vi det!!!! Håller mina hårt för oss alla! Hjärta
  • callimero

Två fina ägg tillbaka blev det. Nu "bara"vänta. Ska ta extra Pregnyl också med början idag och sedan två ggr till var tredje dag. Har ätit Prednisolon några dagar, började på 10 och kör 25 ett tag nu precis kring ET. Hoppas på fler ruvare i tråden nu!

• Cice
    callimero skrev 2012-09-15 15:49:43 följande:
    Två fina ägg tillbaka blev det. Nu "bara"vänta. Ska ta extra Pregnyl också med början idag och sedan två ggr till var tredje dag. Har ätit Prednisolon några dagar, började på 10 och kör 25 ett tag nu precis kring ET. Hoppas på fler ruvare i tråden nu!

Stor  Grattis kram Callimero Skål, håller tummarna här med, hoppas det går hela vägen    {#emotions_dlg.flower}Hjärta,

Stor kramSolig  
  • callimero
    Cice skrev 2012-09-15 16:18:42 följande:

Stor  Grattis kram Callimero Skål, håller tummarna här med, hoppas det går hela vägen    {#emotions_dlg.flower}Hjärta,

Stor kramSolig  
    {#emotions_dlg.flower}
  • Snart lycklig

Oh vad roligt Callimero!!! Fantastiskt, två av tre. Nu måste dt gå hela vägen, f du har verkligen oxå kämpat!!!! Kram o stort grattis! Hoppas jag o Linköping f ruva tillsammans med dig o sedan kan vi träffas allihopa lite rundare om magarna.  Du ger mig lite hopp oxå.

• Snart lycklig

För övrigt har jag idag haft en riktigt mysig dag. Åkte till Athen-kusten med Metro och sedan Tram. Solbadet under molnen, men såååååå varmt i dt salta vågiga vattnet. Läst en riktig tjejbok, en "feel-good-book". Om allt går bra på måndag och sedan dagarna därefter blir ET antagligen på torsdag. Jag åker nog inte hem förrän lördag/söndag. Många dagar kvar att roa mig på . Dt småregnar o åskar, äter just nu sallad o dricker ett glas vin (på "order" av Dr D) i hotellets restaurang. Kram tjejer.

• An onym

Snart lycklig
    Låter som du har det rätt bra.
    Har läkaren gett order om vin?! Vet du varför?
    Älskar feelgoodbok, vill du dela med dig?

Lycka till

• Snart lycklig

An onym; försöker så gott jag kan... Dr D tycker man ska njuta och koppla av. Han säger ofta ta ett glas vin och tänk på ngt annat, slappna av, det är dt bästa du kan göra. Han var så nöjd vid min senaste IVF att jag hade haft en riktigt bra midsommar o inte tänkt så mkt på behand, som inte visade så gott resultat fr början, endast två skenande äggblåsor. Efter midsommar hade 4 små börjat ta sig o dt var de 4 som jag sedan fick ut, varav tre befruktades o jag fick dem alla åter. Tyvärr minus, men närmare tror jag inte jag varit, m tanke på känningar efter ET. Dt är alltså inte ngt i vinet, utan njutningen o den om möjligt avslappnande effekten han vill åt. 

Svar på tråden 45 år och planerar IVF