• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • callimero
    Snart lycklig skrev 2012-09-18 19:59:59 följande:
    Tack Callimero och hoppas du mår bra.
    Jag mår fint tack, rätt uppsvullen och mör efter extra Pregnyl, Prednisolon och vaggis-biverkningarna som nu sätter in.

Nu måste ägget ditt vara befruktat eftersom de inte hört av sig från CFC under dagen? Hemsk, den väntan!
    linköping68 skrev 2012-09-18 20:04:57 följande:

De vet inte varför jag lossar i förtid, trots att jag tar Orgalutran från dag 4. här i Sverige säger gyn att det inte går att lossa då man tar Orgalutran..... hmm. På CFC säger de att det är möjligt men inte så vanligt. Tydligen är det vanligt för mig.
    Jag har också lossat i förtid. Värst första försöket med långa då samtliga 9 folliklar var tomma! Hemskt var det. Brukar nu ta sista Orgalutran lite närmare Ovitrelle än ordinerat + vänta någon timme senare med Ovitrellen än den tid jag fått. De har sagt samma sak till mig, att det inte är möjligt. När jag ser tillbaka på mina dryga 10 försök så har det fungerat bäst om folliklarna ej får blir för stora innan det är dags för Ovitrelle.

• Snart lycklig

Dr D svarade mig när jag ojjade mig lite för att "tänk om de lossar i förväg", att de inte ska göra det, men vid något enstaka olyckligt tillfälle kan dt göra dt, men verkar inte vara så vanligt. Callimero, hemskt med 9 tomma blåsor, måste nästan ha varit chockartat o vid första försöket också. Usch, men nu hoppas vi på andra resultat. 

• Snart lycklig

Tack Linköping, och jag håller m Callimero, om du inte hört ngt idag, så är dt ju befruktat. Kanske guldägget!

• mba12

Snart L. lycka till, håller tummarna för dig♡ Cice, hur är det med dig? Gick det bra med Fertil xx? Jag svarade dig här på FL och skickade dig mail men fick inget svar, hoppas det löste sig.

• Snart lycklig

Lycka till Linköping om dt är idag på dag 2 som du ska få tillbaka embryot. är dt imorgon på dag 3 lika mkt lycka till. Kram.

• Uppåt

Snart lycklig: tack för ditt svar, jag har bara gjort detta en gång och min gyn sa att det kommer att släppa och då är det bättre att köra hemma i stället. Hur tänkte din doktor att han ignoerar det som drar iväg? Hur länge kan man vänta in de mindre blåsorna utan att den stora blåsan släpper? Hoppas du förstår vad jag menar.

• Snart lycklig

Uppåt, jag förstår precis hur du menar, men jag har inte ngt bra svar. Han ignorerar de stora f att de antagligen är sämre. De har stressats fram. bättre med de som sakta växer till dig. Hur länge innan de brister? Ingen aning tyvärr.

• Snart lycklig

Tack Callimero, de behövs.  Hoppas du och dina fina små mår bra. Jag hoppas de har fastnat nu och börjat växa så smått.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF