• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Linköping, håller alla tummar för ditt ägg, som förhoppningsvis nu är på väg till att bli ett embryo! Kram.

• Snart lycklig

Linköping, glömde fråga, varför ägglossar dt i förväg? Tar du Orgalutran eller nässpray? Har du fått ngt svar på dt? Jag vet att det kan bli så, men varför. Jag var också rädd f dt, då vi väntade ganska länge f äggplock o jag hade ju större blåsor.

• Snart lycklig

Uppåt, dt var nog jag som hade en större tom blåsa. Om jag fattat Dr D rätt (i mitt fall), så när en eller flera blåsor rusar iväg jäntemot övriga blåsor, väljer han nästan att ignorera dem, för de kan vara tomma eller av sämre kvalitet. Han avgör inte tiden f äggplocket på en sådan blåsa. Han har haft rätt. Detta gäller ju i mitt fall, så jag kan ju säga att dt var sp f dig. Dt kanske var ett bra ägg i blåsan.

• Snart lycklig

Nu ego; lite finare väder idag, så jag åkte till kusten. Ett evinnerligt farande med Metro och Tram fram och tillbaka. Skulle ju idag få besked om hur många ägg som var mogna o hur många som befruktats. Förra gången fick jag ett sms vid 13.30 ca, så jag tänkte han gör väl lika nu. Jag väntade o väntade. Inget telesamtal eller sms. tiden gick o jag började faktiskt bli lite nervös. Tänk om inga befruktats! Kom till hotellet f en stund sedan i frågade i receptionen, men där fanns inga meddelanden. De sa att i så fall lägger de en lapp under dörren. Ingen lapp. Jag ser att den röda knappen som alltid lyser på telefonen hade slocknat. Hm, lyfter luren o får besked om att dt finns några meddelanden. Oh, shit hur gör jag, vågade ju inte lägga på luren, f tänk om de försvann. Chansade o tryckte på en knapp med ett kuvert på. Yes, rätt!! Dr D ljuva stämma, alla 5 äggen var mogna o 4 hade befruktats. Mkt glad f det! ET på torsdag, dag 3. (Andra meddelandet var bara Dr D som ville säkerställa att jag hade fått det första.) Precis när jag nu skriver, så ringer han också.  Han tyckte dt var jättebra resultat, men ändå säger han bekymrat att han inte visste varför dt ena inte befruktats. Han sa att dt var nära...? Han har höga krav! Nu är dt bara att hoppas igen. Dt är många steg..... ni vet ju alla precis hur dt är......

• Cice
    Snart lycklig skrev 2012-09-18 18:32:23 följande:
    Nu ego; lite finare väder idag, så jag åkte till kusten. Ett evinnerligt farande med Metro och Tram fram och tillbaka. Skulle ju idag få besked om hur många ägg som var mogna o hur många som befruktats. Förra gången fick jag ett sms vid 13.30 ca, så jag tänkte han gör väl lika nu. Jag väntade o väntade. Inget telesamtal eller sms. tiden gick o jag började faktiskt bli lite nervös. Tänk om inga befruktats! Kom till hotellet f en stund sedan i frågade i receptionen, men där fanns inga meddelanden. De sa att i så fall lägger de en lapp under dörren. Ingen lapp. Jag ser att den röda knappen som alltid lyser på telefonen hade slocknat. Hm, lyfter luren o får besked om att dt finns några meddelanden. Oh, shit hur gör jag, vågade ju inte lägga på luren, f tänk om de försvann. Chansade o tryckte på en knapp med ett kuvert på. Yes, rätt!! Dr D ljuva stämma, alla 5 äggen var mogna o 4 hade befruktats. Mkt glad f det! ET på torsdag, dag 3. (Andra meddelandet var bara Dr D som ville säkerställa att jag hade fått det första.) Precis när jag nu skriver, så ringer han också.  Han tyckte dt var jättebra resultat, men ändå säger han bekymrat att han inte visste varför dt ena inte befruktats. Han sa att dt var nära...? Han har höga krav! Nu är dt bara att hoppas igen. Dt är många steg..... ni vet ju alla precis hur dt är......

Stort Grattis kram till dig min vän..{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Va duktig du har varit.  Imponerand bra, hurra hurra bra {#emotions_dlg.flower}    Jag håller tummar för dig. Det är din tur att blir GravidSotr kram
    Och lycka till på tors....Solig

.... 
  • callimero

Grattis till fin befruktning s-l! Dr låter som han verkligen är engagerad och noggrann måste jag säga.

Håller tummarna för ditt ägg Linköping.

Vad härligt med starkare plus woo Glad.

• linköping68
    Snart lycklig skrev 2012-09-18 18:04:05 följande:
    Linköping, glömde fråga, varför ägglossar dt i förväg? Tar du Orgalutran eller nässpray? Har du fått ngt svar på dt? Jag vet att det kan bli så, men varför. Jag var också rädd f dt, då vi väntade ganska länge f äggplock o jag hade ju större blåsor.

De vet inte varför jag lossar i förtid, trots att jag tar Orgalutran från dag 4. här i Sverige säger gyn att det inte går att lossa då man tar Orgalutran..... hmm. På CFC säger de att det är möjligt men inte så vanligt. Tydligen är det vanligt för mig.

Fint resultat du fick Solig  
Svar på tråden 45 år och planerar IVF