• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Tack Callimero! Vi får hoppas att både jag och Linköping68 är glada imorgon em! An onym; Jag tror också på att äta god mat och försöka var glad när man ruvar är viktigt. Jag som varit så noga med vad jag ätit o druckit, varig ledig en vecka efter ET, men inte har det hjälpt. Ät, drick, skratta o var glad! Ta det bara lite lugnare på jobbet, så blir det nog bra. Ganska tråkig dag i Athen idag, regnat o åskar mest hela tiden. Tänkte ta mig ut mitt på dagen, men precis då började det åska igen. Låg på hotellrummet o läste ut den nämnda boken. Blir alltid så tom när en bok är slut. Kände mig rätt deppig o trött. Regnet hade slutat och jag tvingade mig ut, långbyxor på. Vandrade nästan hela vägen upp till Akropolis o ner igen. Då kändes kroppen lite bättre. Åt en moussaka med färskpressad apelsinjuice o vatten. Sedan vandrat hela vägen hem igen. Vilar mig på sängen med en koffeinfri cappuchino. tyvärr ska det bara bli dåligt väder hela veckan utom kanske måndag o torsdag, mina sjukhusdagar. Det är tråkigt, för jag mår alltid bra av att sola och bada lite. Jag är också lite nervös för morgondagen.

• Snart lycklig

Ja, jag får vara helt nöjd med dagen. 5 ägg fick jag ut. Den största äggblåsan av de tre på höger sida var tom, men en ny hade kommit upp. Två på vänster, en ny även där eller en gammal dold. Dr tycker det är extremt bra att dt uppkommit nya blåsor med en sådan låg dos som jag tagit de senaste dagarna innan. En dos som är lika med för 25-åringar.  Nu vet jag inte hur många som är mogna. Kanske de nytillkomna inte är bra..... Imorgon får jag veta hur många som var mogna och hur många som befruktats. Sedan, antagligen på torsdag får jag veta hur många som fortsatt att dela sig som de ska. Och naturligtvis då få dem tillbaka också. Nu hoppas jag på nya mirakel och lite sol. Skit hela dagen igår, lite sol idag, men varit inne på sjukhuset mest hela dagen.  Jättetrött efter sövning och Intralipid-dropp.  Kram kram

• callimero

Grattis till hela fem ägg! Skrattande Det låter väldigt bra att det dök upp fler blåsor. Hur låg dos har du fått? Hur många dagar totalt fick du spruta?

Kanske kan vara skönt med lite molnigt väder och bara ta det lugnt imorgon? Håller tummarna för fin befruktning!

• Snart lycklig

Dock tyckte Dr D när jag kom i torsdags att det gått lite för snabbt. Om dt blir ngn fler gång vill han inte gå högre än 150iu. Så här sprutade jag: 150, 225, 150, 225, 150, 150, 150, 75, 75, Ovitrelle, alltså Menopur endast i 9 dgr. Orgalutran mån-lör morgon och alltså Ovitrelle lör kväll/natt dag 10. Det skulle kännas bättre om det blivit några sprutdagar till. Tydligen rusade de iväg trots låg dos. Alltid haft maxdos 450iu i Sverige o Danmark. Denna gång var ju korta, förra långa, men om dt skulle bli en gång till, troligen långa med en dos på max 150iu.

• callimero

Intressant. 9 dagar är annars inte få dagar vid kort metod. Tror jag hade 7 eller 8 denna gång och förra.

• Uppåt

Hej,

jag har bara sporadiskt varit inne här sedan i somras då vårt första försök misslyckades (vi avbröt). Hoppas det går bra för er alla, läser här att det i alla fall finns hopp för flera av er.
     Jag har inte haft möjlighet att göra fler försök pga tidsbrist helt enkelt (knepigt att ta sig till CFC). Funderar nu på ytterligare ett försök. Men, en fråga: JAg läste att någon av er hade en stor blåsa som visade sig vara tom. VAd innebär det egentligen? När jag avbröt mitt försök hade jag bara en stor blåsa och det kan alltså vara så att den var värdelös även om jag fick ÄL?

• woo

Hej tjejer!

Oj det händer mycket här nu håller mina tummar för er! {#emotions_dlg.flower}
    Jag håller som sagt gärna kontakten via mail för jag försöker att inte vara mer än nödvändigt (alltså uppdatera mig hur det går för er)
    Liten ego uppdatering nytt test imorse som var mycket starkare än i förrgår och igår så nu ska tant INTE testa innan TD

Kram på er alla!!!Hjärta

• linköping68
    Snart lycklig: vilket bra plock. Grattis!

För mig gick det inte lika bra. Temperaturen steg på äggplockarmorgonen, som den gjort tidigare Rynkar på näsan, kom till CFC och det visade sis att det bara var 2 blåsor kvar, 1 hade mest troligt stuckit iväg. Fick ut 1 ägg. Så det var lite trist, men jag har ju inte fått så många blåsor någon gång.
    Nu får vi avvakta och se vad ägget hittar på......

Svar på tråden 45 år och planerar IVF