• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig
    mba12 skrev 2012-12-15 00:00:29 följande:

Gud vad jag vill se en + från dig♥

Tack snälla rara gulliga du!! Så roligt att läsa när någon skriver som du gjort. Jag hoppas naturligtvis detsamma, men det känns svårt att tror på något alls numera.

Hoppas du mår bra och har mycket hopp kvar!

Kram
  • myran6801

Hej! Jag småbönder fortfarande men har fått plus på clearblue. Kliniken säger det är vanligt med blödningar. Men man vet ju aldrig... Tog hcg igår och har skickat resultatet till kliniken, får se vad de säger.

Snart lycklig, jag tror jag har inofolic hemma som du kan få köpa om du vill.

Kram

• An onym
    Snart lycklig skrev 2012-12-06 12:13:44 följande:
    Callimero, nu blir jag såååå arg. Jag kände också de två ggr jag gjorde IVF hos CFC att allt gick så fort. Fanns absolut ingen tid för frågor o de glömde att skicka m test etc. De var också jättesvårt att förstå danskan emellanåt, men de babblade på snabbt som attan ändå. Dt får verkligen inte gå till då där som dt blev f dig igår. Du betalar fullt pris o förväntar dig en bra behandling. Dt är också viktigt att tömma alla blåsor, f då minimeras risken för cystor, som annars inte helt ovanligt kan dyka upp efter stimulering (dock oftast efter nedregl m spray, om jag fattat allt rätt). Kräv en förklaring!!! Nu hoppas jag att dt blir befr att ditt ägg! Andra gången jag var där fick jag inget morfin/lugnande, bara bedövningssprutor. Utan att blivit tillfrågad ändrade de tillvägagångssättet. Jag fick då ut sju ägg, så dt berodde inte på få blåsor. Du gör ju detta f att du hoppas på en baby o då måste du få den hjälp du betalar för! Dessutom har det alltid tidigare och senare varit svårt vid ET, då min livmoder är "lång", el vad det nu är som Dr D br´+ukar säga. Han säger att dt är jätteviktigt att göra ET rätt på mig, annars dör embryona direkt. Dt gick på en sekund båda gångerna hos CFC, vilket jag ifrågasätter så här efteråt. Arg!!!!! Kram vännen.
    Snart lycklig
    Dr D är det han i Aten? Hur ska de inte göra ET? Och hur ska de göra ET? Känns som man läser nya saker hela tiden här. vilket i och för sig är bra.
  • callimero
    myran6801 skrev 2012-12-19 14:27:49 följande:
    Hej! Jag småbönder fortfarande men har fått plus på clearblue. Kliniken säger det är vanligt med blödningar. Men man vet ju aldrig... Tog hcg igår och har skickat resultatet till kliniken, får se vad de säger.

Snart lycklig, jag tror jag har inofolic hemma som du kan få köpa om du vill.

Kram
    Men myran - jag säger grattis!!! För blödningar är inte alls ovanligt! Hur mår du nu??
  • myran6801

Calimero, tack mår bra. Kollade hcg igår och det hade stigit till 165 fr 75 i tisdags. Blödningen har avtagit. Enligt kliniken är jag i v 4+3 så mycket kan hända än.
    Kram

• TyckOmMig

Vi gör vårt andra IVF försök nu och idag på dag 6 tyckte de att jag skulle vänta med Orgalutransprutstart tills imorgon dag 7- är det individuellt när man ska starta?På dag 2 sa det att det var dag 6 som gällde och i instruktionerna står dag 5 eller 6.Blir lite förvillade av de olika svaren beror det på hur stora folliklarna är då jag kan se i protokollet att de ska vara över 12mm glömde fråga hur stora de var?Vad kan hända om jag tar Orgalutanen redan ikväll?Min privata läkare svarar inte står till förfogande idag då de har stängt och då jag annars gått hos dom.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF