• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill
    Zinfandel skrev 2011-10-20 14:15:00 följande:
    Härligt Lully! Bra jobbat Skrattande

Varför tar du så låg dos Pred, är det Aten-doktorn som ordinerar det? Är det kanske enough tillsammans med Intralipiderna? Jag har läst så olika om när man ska ta Pred - en del läkare hävdar bestämt att det är bättre att sprida ut dosen över dygnet för jämt intag, andra hävdar lika bestämt att man ska ta hela dosen på morgonen annars tar inte kroppen upp hela dosen... Jag spred först ut den men eftersom jag fick sömnproblem så fick jag ta allt på morgonen, helst innan 7.

Myran & kalimero: Lustigt att ni hamnade i samma situation, båda två. Men försök se det som att det var nån mening med det helt enkelt. Försök nu vila i tanken idag att ni faktiskt kan bli gravida imorrn!

Ni är ju här i krokarna allihop imorrn Skrattande 
    Tack vännen!
    Jo visst är det en låg dos! Det är Athendoktorns ordination. Likaså att jag skall ta morgon och kväll. Det vill jag egentligen inte. Hade föredragit 10 mg på morgonen. Men jag vågar inte ändra. Jag följer schemat till punkt och pricka! Från ET skall jag också ta 100 mg Trombyl. Mina tabletter är på 75 mg och lite gamla, så jag kommer ta en morgon och en kväll (eget påhittt). Jag kanske har så låg dos för att jag får två IL ganska nära inpå varandra. En veckas mellanrum bara. Jag skall kontakta honom och uppdatera honom i IVFresultatet. Jag skall försöka fråga då.
    Kram
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • myran6801

Zin, säger som Kalimero, ta och paddla över och säg hej!

Kalimero, du ska inte känna dig ensam imorgon. Jag är ju med

• Zinfandel

Jaha, jag missuppfattade dig, du tar 5x2 mg, då förstår jag! Jag läste för snabbt ;) Klart du ska följa ordinationen!

• callimero
    myran6801 skrev 2011-10-20 15:24:54 följande:
    Kalimero, du ska inte känna dig ensam imorgon. Jag är ju med
    Ja just det! Skrattande

Men annars är det ingen fara alls, har rest ensam de tidigare försöken och det är helt ok. Brukar unna mig en långfrukost på Kastrup när jag landat (det är så vansinnigt tidig flight) sen gör jag likt Lully, shoppar mig något lyxigt på väg hem.
  • Sissan

skriver inte så ofta ,, men jag är inne och läser och följer alla med spänning
    nu snart ska vi med sätta igång med en spännande resa 

• Sissan

myran javisst
    är en "tjej" 44 år,, gjort ivh här hemma i sverige , bra ägg och allt ( manlig faktor) ,, nyligen bortoperade myon + mion ålder nu som spökar,, min man har dock nu "fungerande" spermier, dock inte många men räcker för en isci
    så nu har vi planerat r för en första kontakt i RIGa så får vi se vad som händer och sker...

• myran6801

Sissan, låter spännande. Då blir det Ivf där alltså. Varför valde ni just Riga? Har ni barn sedan tidigare?

• myran6801

Vet ni tjejer om det är ok att ta Alvedon innan insemination? Jag minns att det gjorde ont när jag gjorde det sist.

• Lully Hill
    myran6801 skrev 2011-10-20 16:44:37 följande:
    Vet ni tjejer om det är ok att ta Alvedon innan insemination? Jag minns att det gjorde ont när jag gjorde det sist.
    Det borde väl gå bra! Man får ju äta det om man är gravid och uppfattas ju som ett "snällt" preparat. Jag hade tagit det om jag var lite orolig för smärtan.
    Varje litet steg är ett steg framåt
Svar på tråden 45 år och planerar IVF