• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill
    Zinfandel skrev 2011-10-20 15:26:53 följande:
    Jaha, jag missuppfattade dig, du tar 5x2 mg, då förstår jag! Jag läste för snabbt ;) Klart du ska följa ordinationen!
    Japp, 5mg morgon och 5mg på kvällen. Hade helst velat ha 10 mg på morgonen. Fått för mig att det har bättre effekt, men jag lyder snällt doktorn.
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • linköping68

Hmm, behöver lite stöd tror jag Obestämd
    Har fått lite kalla fötter ang att vända mig till CFC..... Det verkar så rörigt och stressigt och att man nästan måste bestämma sin egen dos medicin osv. Är ju en gröngöling i IVF sammanhang då vi bara gjort 1 försök. Kanske borde jag göra något mer försök som är lite mer styrt av läkarna..... eller inte. Usch vad jag velar. Blä för mig själv när jag känner så här. 

• Sissan

myran nä vi har tyvärr inga barn sen tidigare ,, du då??
    vi vlade riga efter många om och men då de har lite högre ålder där osv,, vad gär du ivf, köpenhamn, riga vad?? eget eller ÄD???

linköping ja du det är inte lätt med alla dessa turer 

• myran6801

Sissan, vi har heller inga barn
    Vi har gjort 4 Ivf i Sverige (1 på sophiahemmet o 3 på CvL) men pga dåliga resultat o när jag fyllde 43 var vi inte välkomna längre. Nu är vi påväg till DK imorgon för första gången.

• loppis7

Hej !

här kommer en lite dum fråga men om man får utslag på ägglossningstestet vi måste man ha ägglossnig då ? har haft lite funderingar om jag ev börjar komma in i klimateriet...

• finafina

Heja heja tjejer, håller tummarna, själv är jag deppig, fick mens i dag, inte gjort ifv denna månad, men har ändå en barnslig känsla av förlust varje gång mensen kommer... Kan inte låta bli och hoppas "tänk om"...det kanske helt plötsligt bara skulle kunna gå att bli spontan gravid... oh well... inte denna månad heller...och antagligen inte så troligt....

Ska på akupunktur nu i eftermiddag och det är både avslappnande och  skönt...

Sissan skrev 2011-10-20 16:36:38 följande:
    myran javisst
    är en "tjej" 44 år,, gjort ivh här hemma i sverige , bra ägg och allt ( manlig faktor) ,, nyligen bortoperade myon + mion ålder nu som spökar,, min man har dock nu "fungerande" spermier, dock inte många men räcker för en isci
    så nu har vi planerat r för en första kontakt i RIGa så får vi se vad som händer och sker...
     sissan, vi har lite samma problematik, jag har också myom... inte inne i lvmodern utan utanför... svårt alla säger olika. Men håller tummarna för er. 

kram 
  • myran6801

Nu är jag tillbaka fr DK. Träffade Kalimero på planet och sedan på kliniken, hon kom när vi skulle gå. Vi kom vid dit vid niotiden o min man lämnade sitt prov sedan fick vi vänta tills provet var färdigbehandlat. De ursäktade sig för att vi fick vänta men det var verkligen inget problem. När det sedan blev vår tur gick det i rasande fart o jag hann knappt blinka innan det hela var över. Det var Svend himself som utförde inseminationen. Jag frågade om det kunde bero på att jag startade för sent med sprutorna att det bara blev ett ägg. Han frågade om längden på mina cykler o sa då att jag borde göra crash Ivf nästa gång. Konstigt att han inte ordinerade det denna gång. Mitt intryck av CFC i övrigt är bara positivt, de var alla jätte rara o glada. Man kände sig välkommen. Kram

• Sissan

myran då får vi hoppas att vi plusar snart då;))

finafina jag hde inte heller myon i livmodern men utanför men nu e det borta
    hur länge sedan vba det du operarde dig?? 

Svar på tråden 45 år och planerar IVF