• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • callimero

Stort grattis stockholmsinnerstad! Skrattande Måste fråga om din ålder, blir så nyfiken.

Grattar dig med snartgravid, så fint resultat och skönt att veta att de väntar i frysen på dig.

Lully, hur går det för dig?

• Sunlight

Såg att du satte in tre Stockholm. Tänk om du får trillingar! Hur resonerade du när du satte in tre?{#emotions_dlg.flower}Skrattande

• Snart lycklig

Grattis Stockholmsinnerstad till fortsatt positiva resultat, samt även till dig Snartgravid för fina frysisar.

• Stockholmsinnerstad

Snart gravid grattis till fyran! Skrattande Jag gjorde inget annat innan insättning än att byta klinik för att testa något nytt efter mina tre första IVF på annan klinik, ingen alkohol, långa promenader, meditation och akupunktur dagen för insättning samt satte mitt arbetsliv på paus ett tag. Nytt för mig var att av kliniken få progynon 2 mg/3 ggr per dag med Lutinusen efter uttaget.
    Jag okejade 3 då kliniken rekommenderade det och jag är bedömd att ha en graviditetschans på 5% och som sagt än kan mycket hända, men att jag överhuvudtaget plussat är det största undret, det var den svåraste biten statistiskt sett. Nu är det 50/50 att jag håller hela vägen till att se hjärtljuden på första UL i v.8. Tre tror jag inte att det är men i nuläget spänner det på två ställen så tvillingar kanske? Flört {#emotions_dlg.flower}

Callimero jag är född 1968 så 45 i år.
    katt12 och snart lycklig, tack. Hjärta 

• callimero

Det är fantastiskt kul Stockholmsimnerstad! Har också varit nyfiken på Progynon men det är inget läkarna trott på. Kanske gav en extra skjuts? Undrar hur många som bosatt sig därinne?!

• Sunlight

Vad roligt! Jag ska nog göra likadant sätta in tre och hoppas på tvillingar.
    Hur länge år du progynom och Lutinusen innan insättningen?
    Vad spännande. Det ska bli intressant att följa dig!

• Snart lycklig

Stockholmsinnerstad, dt måste kännas underbart! Visst, säkert lite oroligt oxå, så här i början. Men som sagt, du har klarat dt svåraste hindret, ATT BLI GRAVID! Grattis igen. Erkänner, jag är jätteavundsjuk , men gläds f din skull. Kan inte fatta att ngn överhuvudtaget blir gravid, f dt verkar ju vara näst intill omöjligt........

Svar på tråden 45 år och planerar IVF