• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Sunlight

Snart lycklig. Det är bara en tidsfråga för dig. Tänk positivt. Du har många chanser kvar.Glad
    Du är stark! Tack, Stockholm för gratulationer.  {#emotions_dlg.flower}Cool

• Snart lycklig
    snartgravid skrev 2013-06-04 21:53:35 följande:
    Snart lycklig. Det är bara en tidsfråga för dig. Tänk positivt. Du har många chanser kvar. Du är stark! Tack, Stockholm för gratulationer. 


  • Stockholmsinnerstad

Hej från vecka 7 här nu. Solig

Snart gravid tror att jag tog de båda från dagen innan insättning (och dagen efter uttag). Slutade med Progynon i torsdags och Lutinus ska jag ta en sista i dag. Skönt att slippa tänka mer på det.

Snart lycklig tack söta, något nytt på din front? Lång väg kvar för mig att vandra innan jag vågar tro på detta men just i dag ser det bra ut och man får vara glad för varje dag som går över förväntan. {#emotions_dlg.flower} 

• Snart lycklig

Vax skönt att det går bra Stocholmsinnerstad. När ska du på VUL? Jag har börjat nedreglera o väntar på mens f ny stimulering.

• callimero

Snart lycklig - du kämpar på bra du! Hur många behandlingar planerar du att köra innan du satsar på ET?

Härligt med v7 Stockholmsinnerstad! Väntar med spänning på rapport från VUL.

Vi var på konsultation hos AVA-Rigas nya klinik som var här i Stockholm igår. Fick ett proffsigt intryck och vilken annan nivå av diskussion både gällande immunologi och manlig faktor. Svenska kliniker framstår i många avseenden som medeltida. Nu är vi mest inne på ÄD men vid konsultationen ingick även ett VUL för att mäta antrala folliklar. Kan bero på efterdyningar fån vårt nyligen misslyckade IVF men där var en väldig aktivitet med 4-5 folliklar per sida mellan 4-11 mm. Synd vi har närmast 0% chans hemma...

Ska invänta en sammanfattande analys av vår situation om hur gå vidare. ÄD, ÄD + spermiedonation eller 50% från donator-50% från sambon eller ett till IVF.

• Snart lycklig

Callimero, ni var där! Jag läste oxå om det. Vad skönt att bli positivt bemött. Spännande att höra vad de säger.

Om kroppen (och psyket) klarar det, försöker jag få ihop 15 st befruktade 1-dagars embryo, innan återförande. Det kommer ju försvinna flera under upptining och vidare utveckling. Det vet vi ju, att alla befruktade fortsätter ju inte heller att dela sig vid en färsk IVF. Vågar inte ha färre, så rädd att inga blir kvar. Mina ägg kommer ju i denna samling innan FET vara 46,5-47,5 år.

Ps. Nu har jag mycket strikt kört LCHF (tänkte ge det en chans till) och bara gått ner 0,7 kg! Andra brukar rasa i vikt när de börjar........ Suck, jag behöver verkligen gå ner några kilo i vikt. ds.

• callimero

Ja det blir spännande att höra vad de säger sen. Har även skickat iväg en hel roman av alla behandlingar och journaler till IVI i Spanien. Så nu är trådar utslängda åt några håll för ÄD.

Skulle kunna tänka mig ett till IVF hos CFC då kroppen känns på hugget just nu men drar mig för det då jag tycker en viss Dr varit så stressig och hafsig. Har mailat deras lab två gånger nu för att få hem journal och embryo score men inget svar.

Du gör helt rätt som samlar på dig allt vad du orkar. När de väl är i frysen så bevaras ju datumet så fint.
    Duktigt med LCHF! Håll ut så kanske det rasslar till. Skulle själv behöva bli av med minst 10 kilo. Det har varit många kvällar och helger när den enda trösten är god mat... Skäms

• myran6801

Snartgravid, gullig du är som frågar. Jag mår bra men är såklart super trött. Har haft blödningar till och från vilket oroat mig. Tror vi som varit med länge nojjar extra mkt över just blod för det är förknippat med olycka för oss. Har idag varit och tagit massor av blodprover inkl dem inför KUB nästa vecka. Börjar bli rätt rund om magen och kan inte ha alla byxor.

Följer er alla med spänning!

Kram alla

• callimero

Låter såååå härligt att vara rund om magen myran! Jag hoppas de där nedrans blödningarna upphör snart så du slipper oroas!

Svar på tråden 45 år och planerar IVF