• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Cice
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-06-19 15:19:56 följande:
    Cice det finns de som säger att det rent av är bra att vara lite småkrasslig i samband med ET för då är immunförsvaret aningens försvagat och det kan ge ägget en extra skjuts att fästa när kroppen inte står lika beredd att mota bort allt som är av främmande materia. Se bara till att vila, dricka mycket vatten och kurera dig nu så håller vi tummarna. Får du feber däremot måste du ringa kliniken direkt. Kram, krya på dig och lycka till med allt nu. Hjärta
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}  Tack  Stockholmsinnerstad. Jag har ingen feber,  tack o lov.  Och jag dricker en hel del oså, det kmr att ordna sig, hoppas jag. Flört

• Cice
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-06-20 07:41:44 följande:
    Hej Cice! Hur mår du i dag? {#emotions_dlg.flower}
    Tack tack Stockholmsinnerstad {#emotions_dlg.flower} ,  men  jag har blivit lite  sämre idag  Förvånad.

Idag var jag  tvungen att stanna hemma . Jag hostar en hel del,  jag har huvudvärk,  halsont och det gör ont i mina öron

emellanåt.

Jag kan inte förstå är, att jag var hel frisk vid ET.  Rynkar på näsanFörvånad   
  • Cice
    Hej  på Er  !!! {#emotions_dlg.flower}

Vill önska alla en Glad Midsommar!{#emotions_dlg.flower}Skål Nalle

Hoppas på att vi få massor av plus i tråden..

Kram till er alla,  Cice
  • Stockholmsinnerstad

Cice hoppas även du fick en fin midsommar och att förkylningen släppt helt nu? Hur mår du för övrigt?

Själv går jag in i vecka 10 i morgon och var på UL i torsdags. Det finns tydligen något även i den tidigare skattade tomma fostersäcken så jag ska på VUL redan på fredag för att se hur det går med den och de kallar den TV2, men de tror att den kommer att avstanna och absorberas då den är så liten och inte äventyra TV1 som utvecklas bra och som jag dessutom fick se fosterrörelser på utöver det tickande hjärtat. Kroppen har även vant sig vid graviditetshormonen så jag mår inte dåligt längre (trötthet, kraftigt illamående, värkande bröst etc.) Skönt.

Växtvärken är dock påtaglig fortfarande varvat med lätt illamående dagligen och då fostersäckarna är lika stora så ser det ut på magen, som att jag väntar tvillingar så det är svårt att kamouflera den redan så här tidigt dessvärre.

Fortfarande är det gulesäcken som försörjer med näring och det sista kritiska momentet är när moderkakan ska ta över näringstillförseln, så håll tummarna för att den biten går bra så är vi i hamn med de kritiska veckorna innan vecka 12... Solig

Kram till er alla i gruppen och hoppas ni får en fin helg. {#emotions_dlg.flower}

• Katt12
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-06-29 07:03:41 följande:
    Cice hoppas även du fick en fin midsommar och att förkylningen släppt helt nu? Hur mår du för övrigt? Själv går jag in i vecka 10 i morgon och var på UL i torsdags. Det finns tydligen något även i den tidigare skattade tomma fostersäcken så jag ska på VUL redan på fredag för att se hur det går med den och de kallar den TV2, men de tror att den kommer att avstanna och absorberas då den är så liten och inte äventyra TV1 som utvecklas bra och som jag dessutom fick se fosterrörelser på utöver det tickande hjärtat. Kroppen har även vant sig vid graviditetshormonen så jag mår inte dåligt längre (trötthet, kraftigt illamående, värkande bröst etc.) Skönt. Växtvärken är dock påtaglig fortfarande varvat med lätt illamående dagligen och då fostersäckarna är lika stora så ser det ut på magen, som att jag väntar tvillingar så det är svårt att kamouflera den redan så här tidigt dessvärre. Fortfarande är det gulesäcken som försörjer med näring och det sista kritiska momentet är när moderkakan ska ta över näringstillförseln, så håll tummarna för att den biten går bra så är vi i hamn med de kritiska veckorna innan vecka 12... Kram till er alla i gruppen och hoppas ni får en fin helg. 

Åååhhh, vad kul Sthlm att det går så bra! Så glad för din skull!!
  • Snart lycklig

Sthlmsinnerstad, grattis till att det gått så bra hittills. Hoppas allt fortsätter få och att du kan andas ut om 2-3 veckor.

• Cice
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-06-29 07:03:41 följande:
    Cice hoppas även du fick en fin midsommar och att förkylningen släppt helt nu? Hur mår du för övrigt?

Själv går jag in i vecka 10 i morgon och var på UL i torsdags. Det finns tydligen något även i den tidigare skattade tomma fostersäcken så jag ska på VUL redan på fredag för att se hur det går med den och de kallar den TV2, men de tror att den kommer att avstanna och absorberas då den är så liten och inte äventyra TV1 som utvecklas bra och som jag dessutom fick se fosterrörelser på utöver det tickande hjärtat. Kroppen har även vant sig vid graviditetshormonen så jag mår inte dåligt längre (trötthet, kraftigt illamående, värkande bröst etc.) Skönt.

Växtvärken är dock påtaglig fortfarande varvat med lätt illamående dagligen och då fostersäckarna är lika stora så ser det ut på magen, som att jag väntar tvillingar så det är svårt att kamouflera den redan så här tidigt dessvärre.

Fortfarande är det gulesäcken som försörjer med näring och det sista kritiska momentet är när moderkakan ska ta över näringstillförseln, så håll tummarna för att den biten går bra så är vi i hamn med de kritiska veckorna innan vecka 12... Solig

Kram till er alla i gruppen och hoppas ni får en fin helg. {#emotions_dlg.flower}
    Stort Grattis  Stockholmsinnerstad  {#emotions_dlg.flower} .

Jag håller tummarna för dig Hjärta .

Kram,
    Cice 
Svar på tråden 45 år och planerar IVF