• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill

Hej vänner!
    Var på ul i går och har bara en blåsa kvar. Men den har växt sen sist i alla fall. Åker till Aten på söndag o äp på måndag. Känner mig trött o sliten. Det är min kropp oxå. Det märks ju på resultatet. Får se hur det nu hår.
    Håll tummarna!
    Kram

• Lully Hill

Calimero - USAtesterna kostar ca 8000 kr. Sedan är det lite DR D konsultation. Därefter beslutar du hur du gör. Beroende på resultat behöver du kaske behandling innan ET hos ÄD kliniken. Men den gör du oftast här hemma. Lite roddigt att få i hop medicin men det brukar ordna sig. När du blir gravid kan du behöva Ds support under graviditeten.
    Ja vissa får svar att de troligen inte har immunproblem, utan bl a troligen dålig äggkvalitet.

• callimero

Tack för svar Lully. Ska se om jag kan komma iväg en måndag framöver.

Och jag håller bägge tummar för ditt ägg nu!

Själv har jag full mens och försöker komma över det faktum att detta förmodligen var mitt sista försök med egna ägg. Fyller 46 i augusti.

• Stockholmsinnerstad

Callimero nog hinner du en vända till om du verkligen bestämmer dig för det. Hjärta

Tack alla för påhejningar och positiva hälsningar. Går in i vecka 6 i morgon om jag har tur. Nös i natt och fick känna på hur ligamenten inte uppskattar att man nyser i utsträckt läge, kommer jag aldrig att göra igen om vi säger så...

snartgravid jag tror också på kroppslig rörelse innan äggplock och insättning. Jag promenerade väldigt mycket denna vända, nästan en mil per dag. Får för mig att blodgenomströmningen till livmodern påverkas positivt av det och har en bättre förutsättning att ta emot en graviditet då.

Annars är det hos mig numer galet mycket molvärk här varenda dag och undrar om symptomen på tidig graviditet skiljer sig mycket för de som blir gravida efter IVF från de som blir det på det där gammalmodiga sättet. ;) 

Önskar er en superfin helg från (4+6) {#emotions_dlg.flower}

• Sunlight

Vad härligt det låter med molvärk. Det händer saker. Ja, träning är nog viktigare än man tror. Jag känner inte igen min mage längre efter alla hormoner jag har ätit. Man mår bättre och man känner sig mer fertil när magen och kroppen är mer vältränad. Min donator hade 15 ägg. Väntar på svar. Jag har inte gett upp. I sommar blir det träning. Riga måndag för möte och planering. Sedan förhoppningsvis Aten igen och jobb, jobb, jobb för att betala härligheten.

• Snart lycklig

Snartgravid, min mage ser ironiskt ut som en gravidmage, även om livmodern är ekande tom! Detta har kommit efter alla hormoner och all medicinering. Mycket tråkigt biverkning, för vem vill se gravid ut, utan att vara det!?! Många säger ju att LCHF ör så bra i dessa sammanhang, men följer jag det strikt går jag ändå upp, inte ner. Jag äter sedan länge ändå en kolhydratfattig kost, sällan bröd, pasta, potatis och ris. Ingen läsk, inget kaffe (vilket jag ibland tror ör boven, kaffe ökar ju förbr), sällan godis (sött smågodus o dyl). Fuskar naturligtvis ibland och även lite svag f fett och salt, ostbågar, popcorn och chips. Men det får bli med måtta. Dricker mkt måttligt m alkohol, sällan. Det jag är sämst på är att träna. Jag får ångest över det. Skulle behöva promenera mer än vad jag gör. Jag vill ju inte börja hårdträna och stressa kroppen. det är ju inte heller bra f oss. Ja, det är mkt att tänka på och ha ångest över. Idag har jag haft en sådan där tung dag..... Kram alla kämpare.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF