• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Cice
    Snart lycklig skrev 2013-06-29 10:04:09 följande:
    Cice, hur har det gått för dig? Tänker på dig.
    Tack tack Snart lycklig {#emotions_dlg.flower}
    Det blev ett fetttttttttttt Minus  !!!

Men allt i liv finns en anledning till, det var inte meningen att jag skulle bli gravid denna gång. Och jag mår rätt så bra

ändå.

Jag åker till  Grekland o vilar några dagar . 

Hur är det med dig ? Hur går det med behandlingen ?

Stor kram,
    Cice 
  • Stockholmsinnerstad

Vul igen i dag (10+4) och fostret är med än och tvåan tillbakabildas så att det inte blir en risk vid tvillinggraviditet och den äventyrar inte fostret heller när den gör det. Puh. {#emotions_dlg.flower}

• Uppåt

SThlminnerstad: grattis till dig igen, hoppas allt går vägen. Är själv i en svacka, ska jag försöka igen eller inte, har passerat 44-årsstrecket och vet inte ens om min gyn skriver ut recept längre. Har ju en dotter sedan tidigare men känner hela tiden att jag borde ge henne ett syskon. Först får man uppleva det mest fantastiska med ett barn, och sedan ska man få ångest över att det inte går att få ett syskon. Det känns lite snett på något sätt.

• Snart lycklig

Sthlmsinnerstad, grattis till lyckat Vul!!! Uppåt, vill du och orkar du, gör ett försök till om det känns rätt. Ekonomi spelar ju naturligtvis en roll oxå.

• Uppåt

JA, Sthlminnerstad, så är det väl, man blir aldrig nöjd. I mitt fall är det väl så att det gnager att jag inte gjorde ytterligare ett försök i anslutning till mitt misslyckade i november, jag kunde ju för en billigare summa än första försöket göra ytterligare ett men hade liksom bestämt mig för att ett försökt fick räcka (hade ett försök förra sommaren också som resulterade i ett hemmaförsök eftersom jag bara hade två blåsor) tror jag tänkte att två försök som inte lyckades fick räcka, chanserna är ju trots allt rätt små,
    Men nu ser jag ju går bra för dig Sthlminnerstad som är ännu äldre. Då gnager det lite att jag gav upp. Tyckte i och för sig att det blev lite (väldigt i sanningens namn) krångligt med resorna till Danmark. Nu vet jag ju att jag hade kunnat försöka i falun.....

Snart lycklig: ja pengar är en faktor även om det känns svårt att säga det när det gäller ett barn, och jag tänker också på alla er som måste lagt ut väldigt mycket mer pengar än jag och ändå fortsätter. Hur går det för dig förresten?    

• Cice
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-07-04 18:15:25 följande:
    Så tråkigt att höra Cice men det är bara att ta nya tag så länge man orkar. Kram vännen Hjärta
    Tack tack  min vän !!!{#emotions_dlg.flower}

Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Cice
    Snart lycklig skrev 2013-06-29 10:04:09 följande:
    Cice, hur har det gått för dig? Tänker på dig.
    Hej kompis när åker du till Aten ?

Lycka till  med allt {#emotions_dlg.flower}

Kram {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden 45 år och planerar IVF