• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Uppåt

Kikar in och följer er emellanåt trots att jag ligger lågt i övrigt. Stort, stort grattis SThlminnerstad. Ger mig lite hopp som ju är ett år efter dig. Vilken vecka är du i?

• Skytten

Kikar in och vill bara skicka en grattishälsning till dig Myran!!! Blir så glad när jag läser om dig. Håller tummarna och tänker på dig.
    Callimero - håller tummarna för dig också!  

• Cice
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-06-14 02:23:10 följande:
    Ett litet tickande hjärta fanns det hos mig i den ena fostersäcken. Jag hade en till men den var tom. Tack för alla tumhållningar. Men som läkaren sa. Än är det en lång väg att vandra, men just i dag såg det väldigt fint ut och jag har enligt uppgift ökat chansen i och med detta, att bära en graviditet från 5% till 45%. Solig
    Stockholmsinnerstad, ett stort grattis till det  tickande Hjärta Skål  !!!

Lycka till  med Gravid !!!
  • Cice
    Hej på er {#emotions_dlg.flower}

Är det ngn av er som blev helt förkyld efter ET? 

Jag hade ET på fredagen, och  redan på lördag kände jag att jag hade lite ont i halsen. På måndag min näsa började att rinna ordentlig. I natten jag vaknade 2, 3 ggr i med jag var helt tätt i näsan.

Jag orka ingenting just nu, det enda jag vill är att ligga i säng... Jag börjar bli lite ledsen nu, jag orkar inte med ngt Gråter

Rynkar på näsan
  • Stockholmsinnerstad

Cice det finns de som säger att det rent av är bra att vara lite småkrasslig i samband med ET för då är immunförsvaret aningens försvagat och det kan ge ägget en extra skjuts att fästa när kroppen inte står lika beredd att mota bort allt som är av främmande materia. Se bara till att vila, dricka mycket vatten och kurera dig nu så håller vi tummarna. Får du feber däremot måste du ringa kliniken direkt. Kram, krya på dig och lycka till med allt nu. Hjärta

Svar på tråden 45 år och planerar IVF