• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Stockholmsinnerstad

Härligt Lully! Vilket bra besked. Skrattande
    Jodå snart lycklig och Lully, jag har sänkt garden rejält nu sedan KUB-resultatet och läkarens kommentar "Det här är en jättefin bebis". Flört

• Snart lycklig

Tack för lycka till rop och att ni tycker jag är en kämpe och att jag är modig! . Det gick sådär nere i Aten, 8 folliklar blev bara en när det var dags för äggplock. De skrumpnade efter hand. dr D hade sett det förut (även på yngre kvinnor). Hur som helst svingade både Lully och jag våra ben upp i stolen i måndags och lyckades klämma ut ett varsitt ägg med någon timmes mellanrum. Som ni läst befruktades Lullys och så även mitt. Glad för det! Jag har nu en fin liten samling på 11 st 1-dgrs frysisar nere i Aten. Lully och jag (jag träffade även cff) hade det så trevligt och mysigt när vi umgicks såväl på stranden, på kliniken, i staden, på restaurangen som i baren. Vi busade lite och drack både vin och gin och tonic. . Kram och lycka till oavsett om du är gravid, står inför ET, ÄD eller i valet och kvalet. På något sätt måste vi alla lyckas!

• Snart lycklig
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-07-24 22:35:03 följande:
    Härligt Lully! Vilket bra besked.  Jodå snart lycklig och Lully, jag har sänkt garden rejält nu sedan KUB-resultatet och läkarens kommentar "Det här är en jättefin bebis". 

Underbart att få höra en sådan fin mening från doktorn! Tänk på den då ofta du kan.
  • callimero

Grattis stocholmsinnerstad! Det är fantastiskt bra och betryggande, njut nu! Gratulerar till både ägg och bus i Aten snart lycklig och Lully! Hoppas så för er båda. Så fint att få sällskap av varandra ett tag. Man är ju så mycket ensam i denna resa annars. Kram på er alla!

• Sunlight

Grattis Stockholmsinnerstad, Lully och snart lycklig. Bra jobbat. Hur går det för dig Callimero?

Själv knaprar jag Progynom- insättning snart eller Äp i Aten.

• Nefernefer

Hej! Tänkte bara titta in och berätta om Vitalfoodstore.com där jag beställde Fertile XX i våras.

Först fick jag tjata i 2 veckor innan de sände mitt paket. (Jag frågade bara om tracking number, eftersom mitt paket skulle vara spårbart, men just eftersom det var spårbart så såg jag ju när de skickade det).

Sedan skickade de det med ekonomi med Fedex, som tog ett par veckor, fastän jag betalat duktigt mycket extra för express med UPS.

Paketet fastnade i tullen, och tullen skickade tillbaka det. Det tog sedan 1,5 månad!!! av tjat innan Vitalfoodstore erkände att de hade fått tillbaka paketet. Därefter ytterligare tjat, men de vägrade betala tillbaka. En otroligt arrogant kundservice, som inte kollar vad ens ärende gäller, och oftast inte svarar alls.

Kort sagt - det i särklass sämsta företag jag någonsin handlat av. De är väl tyvärr ganska medvetna om att man som svensk blir ganska rättslös mot dem, och det är ju inte direkt en summa värd att starta en rättsprocess om i ett annat land.

Jag hittade en bättre butik att handla från, och det kommer fram och är problemfritt.

Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Juliette F
    Snart lycklig skrev 2013-07-24 22:38:01 följande:
    Tack för lycka till rop och att ni tycker jag är en kämpe och att jag är modig! . Det gick sådär nere i Aten, 8 folliklar blev bara en när det var dags för äggplock. De skrumpnade efter hand. dr D hade sett det förut (även på yngre kvinnor). Hur som helst svingade både Lully och jag våra ben upp i stolen i måndags och lyckades klämma ut ett varsitt ägg med någon timmes mellanrum. Som ni läst befruktades Lullys och så även mitt. Glad för det! Jag har nu en fin liten samling på 11 st 1-dgrs frysisar nere i Aten. Lully och jag (jag träffade även cff) hade det så trevligt och mysigt när vi umgicks såväl på stranden, på kliniken, i staden, på restaurangen som i baren. Vi busade lite och drack både vin och gin och tonic. . Kram och lycka till oavsett om du är gravid, står inför ET, ÄD eller i valet och kvalet. På något sätt måste vi alla lyckas!

Underbart att läsa om hur ni kämpar på, och att det går framåt också! Hoppas på många plus för er :).
  • Lully Hill
    Hej raringar!
    Det har varit fullt upp sedan jag kom tillbaka från Aten förra torsdagen! Jag ruvar på för fullt och känner nog egentligen inget särskilt! Lite spända bröst men det är nog progesteronet tror jag. Tog FBC i måndags och fick sedan ta IL på tisdagen för D såg en reaktion i immunförsvaret. Inget "farligt" trodde han men för att vara på säkra sidan blev det ett dropp.
    Jag vill bara passa på och tacka alla som på ett eller annat sätt hört av sig och erbjudit hjälp med Fragmin! Puss o kram på er!
    Det har löst sig för mig än så länge. 
    Jag ska försöka läsa i fatt i tråden och se vad som hänt er!
    Passar på att önska alla nya välkomna hit!
    Kramar
    Varje litet steg är ett steg framåt
Svar på tråden 45 år och planerar IVF