• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • callimero

En räcker så bra Lully! Måste tyvärr börja jobbet redan på fredag, känner mig lätt ofokuserad.

• myran6801
    Lully Hill skrev 2011-11-16 17:50:04 följande:
    Ps. Tänk om du blir trebarnmamma i sommar! :)
    Åh du fick väl tillbaka två???!!! Tvillingmamma???? kram kramGlad
  • myran6801

Kalimero, jag kontaktade "vår" gyn idag men de har stängt fr 16 dec till 4 mars (!!!). Så där kan man inte få hjälp med VUL på länge. Tur att jag kollade i god tid.

• callimero
    myran6801 skrev 2011-11-16 18:13:27 följande:
    Kalimero, jag kontaktade "vår" gyn idag men de har stängt fr 16 dec till 4 mars (!!!). Så där kan man inte få hjälp med VUL på länge. Tur att jag kollade i god tid.
    Näe, det var det värsta! Hoppas hon i Solna inte har samma semestervanor.
  • myran6801
    callimero skrev 2011-11-16 19:24:31 följande:
    Näe, det var det värsta! Hoppas hon i Solna inte har samma semestervanor.
    Med tanke på vad vi betalar för ett VUL gjort på 5 minuter så förstår man att de kan ta långsemester Flört
  • Nefernefer
    callimero skrev 2011-11-16 17:08:45 följande:
    Tummarna hjälpte! Äntligen hemma på väg från Arlanda med tre stycken embryon i last. Alla klarade sig, jag som bävat för att det kanske fanns en liten skrutt kvar bara i bästa fall. Döm om min förvåning när det fanns en 4- och 5-cellig av top score samt en 2-cellig som lab-kvinnan trodde var på väg att dela sig vidare. Fick alla tre. De var väldigt glada på CFC och berömde det fina resultatet, Astrid gjorde återföringen och de tittade med hjälp av ultraljud utanpå magen när de satte tillbaka. Så nu är jag lättad!
    Gott att höra, och jag hoppas att allt fortsätter att gå bra. :)
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • myran6801

Fick mail fr Svend med instruktioner om Crash Ivf. Ska börja med injektioner av cetrotide 3mg på dag 18, på cd 2 börjar man med 300 ie FSH och sedan på vul efter 6 dgr o då ska folliklarna vara 12-14 mm o man ska börja med Orgalutran tills det är dags för ovitrelle.

Alltså den korta metoden med en skjuts av Cetrotide först.

Spännande!

• callimero
    myran6801 skrev 2011-11-16 20:24:24 följande:
    Med tanke på vad vi betalar för ett VUL gjort på 5 minuter så förstår man att de kan ta långsemester Flört
    Ja verkligen bra timpenning där.

Låter som en bra tydlig plan myran. Det kan nog bli jämnare stl på äggblåsorna med Cetrotide innan du kör igång med FSH. Bra också att du testar en lägre dos!

Lully, har du någon mer tid för att kolla HCG eller VUL?

Jag ska ta Pregnyl som extra HCG-stöd nu efter ET, tre gånger var tredje dag from idag. Vet ej om det hjälper men jag testar. Det gör tyvärr att jag måste skjuta på gravtestet då det kan påverkas. Kollade två Apotek igår men det var slut så jag hoppas jag får tag på det.

Tar även 15 mg Prednisolon och Trombyl.
  • Lully Hill
    myran6801 skrev 2011-11-16 22:16:36 följande:
    Fick mail fr Svend med instruktioner om Crash Ivf. Ska börja med injektioner av cetrotide 3mg på dag 18, på cd 2 börjar man med 300 ie FSH och sedan på vul efter 6 dgr o då ska folliklarna vara 12-14 mm o man ska börja med Orgalutran tills det är dags för ovitrelle.

Alltså den korta metoden med en skjuts av Cetrotide först.

Spännande!
    Spännande Myran! Detta kanske är grejen för dig! kram
    Varje litet steg är ett steg framåt
Svar på tråden 45 år och planerar IVF