• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill
    callimero skrev 2011-11-13 18:19:36 följande:
    Det gick verkligen snabbt denna gång, t o m för mig som är snabb annars. Hoppas de inte rymmer bara! Stretar lite i magen.

Jag har frågat om de kan ge mig Rapifen eller liknande i armen. De sa de kan göra det vilket jag hoppas för jag är så svårbedövad. Åker ner ensam så det är lite extra läskigt att inte ha sambo bredvid vid ÄP. Sist bet jag honom i fingret för det gjorde så förbaskat ont. Nu har jag ingen med att bita. Drömmer Men det ska nog gå bra. Petar i mig Alvedon innan också. Sen har jag bokat hotell så jag slipper ta mig iväg ut till flyget själv igen. Är lite less på detta flängande och stiga upp mitt i natten för att åka ut till Arlanda. 6.05 går flyget imorrn. Hoppas få lite mysigt i stan sen när jag piggnar till i väntan på ET på onsdag.

Det var Claus, tror jag han hette, som gjorde VUL igår. Upplevde inte riktigt att han lyssnade dessvärre, men bara han såg rätt på VUL. Imorgon är det Svend, Astrid och Jan som jobbar, vet ej vem som gör själva ÄP.
    Jag tänker på dig och håller tummarna för dig i morgon! Det kommer att gå så fort att du knappt hinner reagera! Lyckat till vännen! Kram
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • myran6801
    callimero skrev 2011-11-13 18:19:36 följande:
    Det gick verkligen snabbt denna gång, t o m för mig som är snabb annars. Hoppas de inte rymmer bara! Stretar lite i magen.

Jag har frågat om de kan ge mig Rapifen eller liknande i armen. De sa de kan göra det vilket jag hoppas för jag är så svårbedövad. Åker ner ensam så det är lite extra läskigt att inte ha sambo bredvid vid ÄP. Sist bet jag honom i fingret för det gjorde så förbaskat ont. Nu har jag ingen med att bita. Drömmer Men det ska nog gå bra. Petar i mig Alvedon innan också. Sen har jag bokat hotell så jag slipper ta mig iväg ut till flyget själv igen. Är lite less på detta flängande och stiga upp mitt i natten för att åka ut till Arlanda. 6.05 går flyget imorrn. Hoppas få lite mysigt i stan sen när jag piggnar till i väntan på ET på onsdag.

Det var Claus, tror jag han hette, som gjorde VUL igår. Upplevde inte riktigt att han lyssnade dessvärre, men bara han såg rätt på VUL. Imorgon är det Svend, Astrid och Jan som jobbar, vet ej vem som gör själva ÄP.
    Kära vän, ska tänka extra på dig imorgon. Tycker du e tuff som gör din resa ensam. Du ska se att det kommer gå fin fint. Kram kram
  • linköping68
    Kalimero: jag kommer inte att få något gjort på jobbet inorgon, då jag kommer att hålla tummarna för dig och skicka positiva tankar till dig hela dagen. Lycka till!!!
  • Sissan

kalimero,, stongt att åka själv,,håller tummarna

lyllu hur går det??

• callimero

5 blåsor tömde de, fick 3 ägg. Så nu är det nervös väntan! De senast två försöken var ebryona inte så bra tyvärr, för många eller för få celler på dag två. Vi har alltid gjort ICSI med min sambos simmare så det känns lite läskigt att äggen får klara sig själva nu också. Jag har ju ingen aning om hur de beter sig au naturell.

ÄP gick väldigt snabbt. Jag förklarade att jag brukar ha ont trots bedövning, så Dr satte infart i armen men var ändå väldigt motsträvig att sätt in Rapifen. På vä sida hade jag bara en att tömma så då körde vi, men när de kom till hö sida så ropade jag att jag är kund och jag vill ha lull-lull så jag slappnar av. Så då fick jag det och sköterskan höll handen.

Vilade kanske en halvtimme, sen tog jag bussen och checkade in på hotellet. Blev uppgraderad till fint rum, högst upp med balkong. Ska pusta ut lite nu, var uppe 3.30 i natt så lite mosig.

• Lully Hill
    callimero skrev 2011-11-14 11:53:35 följande:
    5 blåsor tömde de, fick 3 ägg. Så nu är det nervös väntan! De senast två försöken var ebryona inte så bra tyvärr, för många eller för få celler på dag två. Vi har alltid gjort ICSI med min sambos simmare så det känns lite läskigt att äggen får klara sig själva nu också. Jag har ju ingen aning om hur de beter sig au naturell.

ÄP gick väldigt snabbt. Jag förklarade att jag brukar ha ont trots bedövning, så Dr satte infart i armen men var ändå väldigt motsträvig att sätt in Rapifen. På vä sida hade jag bara en att tömma så då körde vi, men när de kom till hö sida så ropade jag att jag är kund och jag vill ha lull-lull så jag slappnar av. Så då fick jag det och sköterskan höll handen.

Vilade kanske en halvtimme, sen tog jag bussen och checkade in på hotellet. Blev uppgraderad till fint rum, högst upp med balkong. Ska pusta ut lite nu, var uppe 3.30 i natt så lite mosig.
    Toppen! Bra värpt!! Nu håller vi tummarna att de blir befruktade!
    Skönt att du kan vila nu i fint rum! Det är du värd!!

Kram
  • Lully Hill
    myran6801 skrev 2011-11-13 20:48:21 följande:
    Lully, hur har du det? Känner du något? Kram kram {#emotions_dlg.flower}
    Jag har haft mensvärk från och till fredag, lördag, söndag och idag. Magen är spänd och öm. Googlar på mensvärk och läser att det är normal men är ändå orolig för jag tycker det varat så länge: Antingen är det två där inne som gör att det känns extra eller så går det åt skogen. vet inte, det är bara att vänta och se. Brösten är ännu ömma o spända så det bör vara ett gott tecken. Oroligt är det i alla fall.
    Torsdag nästa vecka skall jag på VUL. Då skall man kunna se hjärtat picka. (Om det är nått som pickar) 
    kram
  • callimero
    Lully Hill skrev 2011-11-14 12:26:06 följande:
    Jag har haft mensvärk från och till fredag, lördag, söndag och idag. Magen är spänd och öm. Googlar på mensvärk och läser att det är normal men är ändå orolig för jag tycker det varat så länge: Antingen är det två där inne som gör att det känns extra eller så går det åt skogen. vet inte, det är bara att vänta och se. Brösten är ännu ömma o spända så det bör vara ett gott tecken. Oroligt är det i alla fall.
    Torsdag nästa vecka skall jag på VUL. Då skall man kunna se hjärtat picka. (Om det är nått som pickar) 
    kram
    Men det låter bra med värken Lully! Än vän till mig som är gravid klagade på det, att hon hade mensont hela tiden. Så jag tror det är ett bra tecken. Hoppas tiden till nästa torsdag går snabbt. Då är vi två nervösa människor här just nu. Undrar när i denna process man kan koppla av? Var man nu än befinner sig.

Visst tog du proggisar där bak innan ET Lully?
Svar på tråden 45 år och planerar IVF