• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill

Ja Crash passar för de med kort cykel sa CFC till mig. Jsg har läst att metoden är framgångsrik på äldre. Så Myran oroa dig inte! Detta är bra tror jag är bra för dig! Kram

• Sissan

Lully Hill så spänannde om det är ett eller två små hjärtan som tickar,,när e det du ska kolla??
    håller tummarna för alla här inne

• Nefernefer
    myran6801 skrev 2011-11-17 13:11:08 följande:
    Åh vad trött jag blir! Pratade just med CFCs samarbetsgyn i Solna och de har stängt fr 22 dec till 5 januari vilket innebär att vi inte kan göra ngt IVF förrän i januari. Blir så jäkla stressad av att tiden bara går och går och jag blir bara äldre och äldre. Så typiskt, CFC har öppet hela julen med det går inte att få tid för VUL härhemma. Är det inte den ena så är det andra, inget får gå lätt . Har iallafall beställt tid den 15 december för att träffa gynläkaren och gå igenom nästa försök.
    Stressande att skjuta upp, men det blir nog bra i januari också. Synd att en så resonabelt kort julsemester hamnade precis fel för dig.

Jag råkade ut för semestrar i somras, när jag var redo att köra igång i juni och blev några dagar kort. Sedan hade de semester nästan till september (klinik i Helsingfors) och allt har blivit så här försenat.

Men - lite goda nyheter för mig! Det har börjat växa till sig efter halverandet av min terrordos Suprecur, så hoppet lever igen. :) På tisdag är nästa uppföljning, och då hoppas jag att det ser så bra ut att det är dags att bestämma tid för äggplock. Eller så. Jag har ju som nybörjare ingen koll på tidsplaner för IVF, eller om det här verkligen innebär att utdömandet att mina äggreserver var helt galet fel. Men det känns bra att gyn tror att det finns chanser. :)
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • myran6801
    Nefernefer skrev 2011-11-18 12:09:02 följande:
    Men - lite goda nyheter för mig! Det har börjat växa till sig efter halverandet av min terrordos Suprecur, så hoppet lever igen. :) På tisdag är nästa uppföljning, och då hoppas jag att det ser så bra ut att det är dags att bestämma tid för äggplock. Eller så. Jag har ju som nybörjare ingen koll på tidsplaner för IVF, eller om det här verkligen innebär att utdömandet att mina äggreserver var helt galet fel. Men det känns bra att gyn tror att det finns chanser. :)
    Skönt att det går åt rätt håll för dig. Då ska vi hålla tummarna hårt att allt ser perfekt ut på nästa kontroll!

Kram kram
  • woo

Hej på er alla i denna härliga tråd!
    Ursäkta att jag bara hoppar in såhär men har läst i det tysta nu ett tag.
    Hade väl igentilgen bestämt att det enda alt för oss var ÄD....
    Men det är så härligt att se att det finns tjejer som er Skrattande jag blir så glad och peppad att det kanske kanske änen skulle gå ändå.
    Så om det är ok med er så kommer jag nog smyga runt lite här hos er tills det blir dax för oss?.
    För ni är så inspererande och sitter med sådan kunskap kämapar glöd o POSETIVITET!!!!!!!
    Är det någon av er som skulle vilja ge mig nr till CFCs gyn i Sona?
    Verkar vara bara att ha framförhållning.

Kram på er

• myran6801

Woo, välkommen! Berätta gärna lite om dina planer o historia om du känner att du vill. Ang CFCs samarbetsgyn så heter hon Eva Svanborg så sök på nätet så hittar du numret där.

• Nefernefer
    myran6801 skrev 2011-11-18 14:31:06 följande:
    Skönt att det går åt rätt håll för dig. Då ska vi hålla tummarna hårt att allt ser perfekt ut på nästa kontroll!

Kram kram
    Tack för stöd! :) Man får dock kastas mellan hopp och förtvivlan, för det som med svenska mått var en bra reaktion på en nu korrekt dos, dög inte alls i Estland. Han envisas med att det är fel på mig, och att jag borde avbryta. :( Med avancerat tiggande har jag fått tillåtelse att fortsätta till på tisdag. Påfrestande och ovisst detta.
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Snart lycklig

Hej på er alla!

Jag har också i det tysta följt denna tråd. Det känns så skönt att det finns fler, liksom jag, som hoppas att allt ska ordna sig till slut. I denna tråd finns det hopp! Glad

Det finns också så mycket bra information, många värdefullla tankar och funderingar.

Jag är 45 år och har precis genomgått vårt fjärde IVF, alla färskförsök. Tror att det varit ganska bra behandlingsresultat, men alla har tyvärr ändå slutat med ledsamma minus.

Efter att jag hittat denna tråd funderar vi nu på att kontakta CFC. Tack för tipset!

Jag vill också säga grattis till Lully Hill och lycka till alla vi andra.

• callimero
    Nefernefer skrev 2011-11-18 12:09:02 följande:
    Vad bra att det rör på sig!
    Tror absolut inte det går att dra några som helst slutsatser gällande din äggreserv av detta försök med galen spraydos. Och även om man har få ägg så kan det ju finnas några guldägg kvar.
Svar på tråden 45 år och planerar IVF