• PetraK

BF juni 2012

Nope inga järntabletter, järnvärdet var jättebra vid kontrollen för mindre än en månad sen. Ska inte på kontroll igen förens slutet av feb, kanske är dumt att vänta så länge? Finns det receptfria järntabletter? Eller funkar blutsaft? Och det är inget farligt för bebisen om jag får i mej extra järn trots bra värden?

• PetraK

Saravictoria: jag har också tänkt att det kan ha med nacken att göra, känns som "sån" huvudvärk lite... Har väldigt sällan huvudvärk i vanliga fall, därför tänkte jag att det väl är graviditeten.
    Jag hoppas på att en natts sömn ska göra det bättre.

Zenoble: kanske ska pröva det då :). Och så pratade mannen och jag om att jag måste försöka äta lite oftare. När jag mådde illa åt jag ju typ varannan timme, men när det blev bättre så började jag äta som innan igen, och det kanske är så att jag behöver äta lite och ofta nu med, eftersom jag blev van vid det... Jag vet inte...

• PetraK

Nuttis79: Jag hade en sån period vecka 14-15 där nånstans, frågade min bm om det och hon sa att det är vanligt. Har läst att det är för att kroppen vant sig vid gravidhormonerna.
    Men nu känner jag mej gravid igen, mest för att jag märkt att livmodern växt ordentligt kanske...
    Jag har ul om 2 veckor och längtar också ihjäl mej, vill bara se att lillskiten mår bra och växer!

• PetraK

Ja det kan jag tänka mej. Man tror att man ska sluta oroa sig efter vecka 12, och nu tror man att man kommer sluta oroa sig efter rul, men förmodligen gör man inte det heller :P. Då är väl vecka 24 nästa sikte.
    Hoppas det kommer gå bra att hitta hjärtljuden :).

• PetraK

Jag oroar mej bog mest för att jag hellre bli positivt överraskad än besviken, så funkar jag med det mesta och jag anser mej inte lida av detta.
    Går dessutom inte runt och oroar mej hela tiden, utan det är mer att man tänker ibland att det kanske inte är som det ska där inne och att det är jobbigt att gå i ovisshet.
    Det är skönt att vädra sina tankar här också... Jag har inga vänner som är gravida så det blir med fl-folket det diskuteras istället.

Jag njuter dock mer av graviditeten än oroar mej!

• PetraK

Gott nytt år! Vårat år :)!

Någon mer som tyckte att fyrverkerierna dundrade mycket mer än vanligt och bara typ ville skydda magen? ;P

Tycker det känns som rejält mycket liv i magen nu, spänner hit och dit, och jag tror och hoppas att det är bebisen jag känner :).

• PetraK

Jag menade inte heller det jag skrev med någon dålig ton :) tog inte något av era inlägg med dålig ton heller.

• PetraK

Ja då kan jag tänka mej att man nojjar mer.
    En lång väntan! Och jobbigt om det då inte går vägen första gången man blir gravid...

Jag fick ett tidigt missfall i augusti förra året och jag vart mer frustrerad än ledsen. Frustrerad över att behöva vänta på att kroppen skulle starta om och att inte veta om ÄL och mens skulle fortsätta som innan. Kunde ju tagit ännu längre tid innan vi kunde försöka igen, och det var det som var det jobbigaste.

Men som sagt, det är bara ibland oron kommer, övrig tid är det underbart att vara gravid och gå runt och klappa magen :).
    Längtar till ultraljudet om 11 dagar och tills man får se lillskiten på riktigt om 5 1/2 månad :).

Någon som ska kolla kön på rul? Vi ska inte göra det men jag har någon konstig stark känsla av att det är en pojke i magen!

• PetraK

Min man vill helst att första ska vara en tjej men tror att det är en kille. Jag ville ha en tjej förut också, men nu kan jag inte tänka mej att det är nåt annat än en pojke, jättekonstig känsla...

Jag har funderat på gravidyoga men inte kollat vad det finns för möjligheter här. Tror det skulle vara skönt och avslappnande.
    Ska dock gå på gravidvattengympa efter vecka 25 eller något sånt...
    Behöver börja röra på mej nu dock så jag ska köpa klippkort på simhallen tror jag.

Jag kom i säng vid 2 i natt och står nu på jobbet, och jag är så sjukt trött och grinig. Suck!

• PetraK

Saravictoria: kul att du har någon att gympa med :).

Jag jobbar på en bensinstation, står, går och måste vara trevlig hela dagarna, inte kul såna här dagar... Vad jobbar du med?
    Ska du söka grav.penning alltså? Jag skrev ut papper för det igår, men man kan ju inte söka förens man fått moderskapsintyget...

Skruttens mamma: ingen fara, lätt hänt när man läser vad andra skriver :).

Svar på tråden BF juni 2012