• PetraK

BF juni 2012

Okey, skönt det :). Det går nog fort! Det har Det har det gjort hittills!

Våran lillfis var 61,5 mm lång, sparkade, och hjärtat slog. Allt såg bra ut :). Vecka 12+2 idag (som väntat) och BF 11 juni :).
    Nu är det officiellt! Så sjukt!! Och skönt!!

• PetraK

Ååh va mysigt! Förstår att du längtar!
    Har en systerdotter på 4 år och jag har längtat sen jag snosade på henne första gången!

Men en lustig tanke de senaste dagarna; förut har jag varit peppad inför en förlossning, nu när det är på riktigt och "utan återvändo" så är det lite läskigt att enda vägen ut är total smärta (förmodligen) peppande fast läskigt!

• PetraK

IdaElin0406: jag mår precis som du :).
    Men jag har blivit nojig, tycker inte att magen är så svullen, upptill (runt naveln är den det) men inte nere vid livmodern, oroar mej lite :S. Vet inte ens varför. Känns kanske som magen blivit mindre igen och det är därför, men jag har ingen aning egentligen... Usch, dumma tankar :/

• PetraK

Tarmarna är värre än nånsin, precis börjat med laktulos, den magen är svullen, det är längre ner som inte känns svullen, på något vis känns det som det var mer förut.
    Men jag läste om spökveckor, och att runt den här tiden är det normalt att må bättre och att magen eller livmodern inte känns lika svullen, och detta pga att kroppen vant sig vid hormonnivåerna... Känner mej lite lugnare nu i alla fall.
    Ska på fortsatt inskrivning i eftermiddag så jag får fråga min barnmorska lite om det då...

• PetraK

s85: Ne va sorgligt :'(! Jäkla skit!
    Massa kramar till dej!

• PetraK

Det har bubblat på lite underliga sätt ett par gånger, men jag kan inte säga att jag vet att det är lillskiten :) men kanske. Känner mej däremot mer gravid igen, sen igår, det drar i ljumskarna och hugger och sticker till ibland. Hoppas att det är positivt, har känt mej så ogravid i ett par veckor...

• PetraK

En fråga: Kvinnohälsan här i Lkpg har sånt där ringa-upp-system, om jag vill ha tag på "min" barnmorska, ringer jag dit då och söker henne och sen får hon ringa upp när hon kan? Någon som vet? Har ju inget nummer till just henne...

• PetraK

Jag ringde och pratade med den som ringde upp. Ringde för att jag fått ont i ryggen, så hon bokade in mej på en gruppträning hos en sjukgymnast där man får lite tips och tricks mot rygg- och bäckensmärtor, samt pröva ut bälte och så. Kände att det var lika bra att ta tag i det direkt.

• PetraK

Stackare! Hoppas verkligen det blir bättre snart! Ska du se om du kan bli sjukskriven tills det känns bättre eller?
    Mitt illamående har kommit tillbaka lite smått, började förra veckan, men det är inget jag inte kan stå ut med, speciellt inte när jag läser om hur du har det :S.

• PetraK

Någon mer som har huvudvärk titt som tätt?
    Har haft det ikväll, rejält, och likadant förra veckan, innan dess någon dag då och då men inte lika mycket som nu. Känns som det pulserar i hela skallen :(. Alvedon tycks inte hjälpa heller :(...

Svar på tråden BF juni 2012