• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • LindanÖ
    Fru HH skrev 2012-01-12 21:15:51 följande:
    Tack snälla ni, tack och lov så mådde bebis bra och hjärtat slog. Dem kunde dock inte svara på vart blödningen kom ifrån.
    Men nu känns det bättre.

Kram till er
    Vad skönt att allt såg bra ut! =))
  • BiLLYshaw

Underbart! Grattis får man nog säga i ett sånt här läge! Skönt att allt såg bra ut! :)

• bejb

Va skönt att allt var ok! Blödningar lär vara ganska vanliga,men man blir ju ändå helt panikslagen om man får en.
    Har inte direkt haft en blödning,men en gång hade jag en brun flytning som gjorde mig helt orolig. Men bra att du kolla upp o att allt var som det ska! =)

• Polarlantis

MammaE: så hemsk upplevelse! FY! Hoppas verkligen du blir bättre bemött nästa gång! Jag hade ringt och frågat om det är så här det ska gå till. Jag förväntar mig lugn och ro...dom har avsatt ca 45 min sa dom...

• bejb

känner ni andra fosterrörelser varje dag eller är det lugnare vissa dagar?
    har inte känt något extra sprattel sen i förrgår :/

• Mamma MB
    bejb skrev 2012-01-13 11:30:42 följande:
    Jag känner inte av någonting alls, inte ens en liten puff har jag känt.
    Var på RUL i tisdags och fick se en frisk liten krabat men min moderkaka ligger i framvägg så därför känner jag inget än. Hade nog vart lite orolig annars... Är i v.19 (18+5).
  • zenoble
    du kanske har haft fullt upp så du inte tänkt på det lika mycket? Sen kan det ju vara väldigt varierande såhär i början när de är så små fortfarande :)
    jag har inte känt så mycket idag som jag brukar men har heller inte tänkt på det så mycket, kanske därför..
  • bejb

min moderkaka ligger i bakvägg.. annars här tidigare har jag nog känt ordentliga knuffar å sparkar..en gång blev jag så haj så jag hoppade till själv :) säkert helt normalt då att det är lugnare ibland.. kanske h*n har vilodag bara :)på tisdag ska vi äntligen på ultra!oj vad jag läängtaaar!! :) ska bli såå roligt att sen den lill* igen.. om de är en tjej el kille.
    vi har annars hittat en vagn nu. en bättre begagnad emmaljunga duo 2010 modell, nästan oanvänd( endast använd av ett barn under några månader) och ingår både sitt å liggdel med mycket extra utrustning. jättefin är den! vi köper den för 540€(ca 4600kronor) så ungefär ½ priset av vad en splitterny kostar

• Norrlandstöus

har haft full rulle i magen i flera veckor nu men igår var det helt dött, inte ens en liten kick och jag frågade om sambon kunde prata med den lille och se om han reagerade.. Sambon pratade mot magen och just då kände jag den första sparken fram i magen (har moderkakan i framvägg så har bara känt neråt och bakåt..) Så roligt att den hörde honom och reagerade..
  • NinnaBus
    Nä, det är olika...
    Vissa dagar känner jag i princip inget alls medan andra är det full fart... Började känna rörelser tidigt...
    För ett par veckor sedan kunde det gå 2-3 dagar imellan som jag inte kände den alls.
    Nu brukar den tala om att den är där nästan varje dag och flera gånger om dagen...
    Var så skönt att se på RUL att det var full fart på den. När vi gjorde UL v 13+ så rörde den sig nästan inte alls...
    Men på RUL så var den knappt stilla en sekund ens...
    Har gått 19v 5dgr nu...

Fru HH: Vilken obehaglig upplevelse. Skönt att bebisen mår bra...