• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • EmeelieeA
    OHs mamma skrev 2012-01-15 21:10:15 följande:
    Ja, det vore häftigt om det var så!
    Med sonen gjorde jag "ringtestet" och då cirkulerade den hela tiden, denna gången pendlar den hela tiden så jag hoppas att det kan stämma men egentligen tror jag inte på skrock Tungan ute
    Men kul o testa o spekulera lite ;) Jag har inte gjort något eget hemma test.. Har hört att man kan göra nått med bikarbonat eller liknande.
    Hur går ring testet till då? :) 
  • OHs mamma
    EmeelieeA skrev 2012-01-15 21:17:50 följande:
    Men kul o testa o spekulera lite ;) Jag har inte gjort något eget hemma test.. Har hört att man kan göra nått med bikarbonat eller liknande.
    Hur går ring testet till då? :) 
    Du tar en ring typ förlovnings-/vigsel ring och trär den på antingen en tunn tråd eller ett hårstrå och så håller du den hängandes över magen, håller handen still och snart så börjar ringen röra sig rätt kraftigt. Antingen börjar den cirkulera eller pendla.
  • NinnaBus

Nån av er som vet från vilken vecka man kan teckna försäkring på bebisen i magen?

• NinnaBus

Tack.
    Tror det blir samma som vi haft på de stora barnen.
    Men då borde man ju kunna teckna den nu...
    får kolla upp det...

• bejb

det känns som jag har en liten tjej i magen,men det vet vi inte. imorgon ska vi dock på ultra! jag ser sååååååååååå fram emot det!!!! =)
    huvudsaken att lillpluppen mår bra där inne och utvecklas normalt!
    har känt lite mindre rörelser denna veckan,men igår tog h*n igen det! djiises vilken aktivitet,haha!! kändes helt overkligt! sambon spelade lite hög musik och det fick tydligen fart på den lilla.. intresset för musik verkar gå i arv!! senare på kvällen satt jag och sjöng och lyssnade på lugna favoriter..och lillan var med och stampade takten :))
    jättemysigt!!

• PetraK

Jag har haft en stark känsla av att det är en kille, sen tidigt. Har väldigt svårt att föreställa mej att det är en tjej, men det vet vi inte, och ska inte kolla heller. Så vi får vänta lite till :). Snart halvvägs!
    Jag var på ultraljud i torsdags och allt såg bra ut.
    Började känna bebisen på utsidan förra måndagen, onsdagen och torsdagen, sen har det varit lugnt i helgen, men igår kväll fick jag några rediga godnattpuffar. SÅ mysigt! Börjar liksom känna sån kärlek till lillskiten där inne :).

• OHs mamma

Plötsligt händer det! Som jag längtat efter några riktiga sparkar/buffar och läst att många redan känt på utsidan etc medan jag "bara" känt lite pet här och där. Men så igår kväll när jag låg på rygg och hade händerna på magen drog hon igång med sparkar och buffar som verkligen kändes, dessutom kändes det utanpå! Maken lade händerna på magen och direkt fick han några sparkar/buffar!! När vi väntade sonen var det bara jag som "fick" känna sparkarna och det var inte förns på upploppet på slutet som maken kände. Han var envis den lille rackaren som då bodde i magen Tungan ute Så maken blev överlycklig när han fick sig några sparkar/buffar direkt igår!

• Mamma MB

Gick in i v.20 igår och känner fortfarande inte av något alls. Man går och väntar och längtar mer och mer, speciellt när man läser alls inlägg här hur det sparkas och puffas hit och dit. Lite avis blir man allt!
    Det där med kön, både jag och min man känner på oss att det är en tjej. Kan inte riktigt förklara varför. Men för oss har det vart en tjej hela tiden. Även folk på jobbet och några vänner känner också på sig att det är en tjej.. Så vi har vart helt fokuserade på att tänka på tjejnamn..
    Men vi blir ju såklart jätteglada vad det nu än blir!