• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Fru HH

Jag har haft typ som molvärk i över en veckas tid nu, är det någon mer än jag som har det?
    Är i v 17 nu och tycker det känns obehagligt att ha mensvärk hela tiden :(

• PetraK

Hm, någon mer än jag som har haft några smärtfria sammandragningar? Tror det är det jag haft i alla fall, magen blir hård och centrerad, ofrivilligt spänd liksom, någon?

Sen har jag en till äckelfråga (sorry); hur är era flytningar? Jag blir inte klok på mina! Dom har hela tiden varit ganska tjocka och gulvita. Under helgen tyckte jag dom blev ännu tjockare och "gryniga" och det började klia, så nu har jag behandlat mej mot svamp med canesten (fjärde dagen idag), men tycker att det bara blivit värre (klådan är borta men flytningarna är värre). Detta i samband med sammandragningarna oroar mej lite. Ska ringa bm imorrn men i hopp om att bli lite lugnare skriver jag här...

• Fru HH

Jag har också mycket flytningar, svamp är vanligt har jag läst när man är gravid.
    Har haft det också... Inte roligt...

Får ha trosskydd pga flytningarna nu.
    Antar det är hormonellt?

• PetraK

Ja jag hade det ngn gång i början av graviditeten också.

Men en del skriver att dom har som ägglossningsflytningar, men så är mina absolut inte. Det är väl därför jag oroar mej för att det är något konstigt. Men det luktar ingenting.

• Speedofsound

Jag har precis blivit av med min svampinfektion. Behandla med pevaryl! Tre vagitorier och en utvändig salva. Smörj 2-3 ggr per dag och 2 dagar efter symptomen är borta. Perfekt! :)

• PetraK

Pevaryl har tyvärr aldrig funkat för mej, och så svider det som tusan med det, jämfört med canesten. Får ringa bm imorrn och se vad hon säger...

• Fru HH

Enl min babyapp på telefonen avger slidan en ökad mängd sekret (typ flytning) vid v. 17 och frammåt. Slemhinnorna blir också extra känsliga.

• Speedofsound

Jaha okej, alla är olika! Det hjälpte mig iaf, hoppas hon kan hjälpa dig :)

Är det någon mer som drömmer sjukt mkt varje natt? Känns inte som att jag kommer i riktig djupsömn någon gång och vaknar supertrött och med huvudvärk :(.

• AgnesGN

Drömmer jämt saravictoria.... Sover dåligt...

Och Inatt sov jag INGET knappt... Gjorde RUL igår:

TVÅ små huvuden ovanifrån... Jag bär visst på tvillingar. Det är två små knyten... Lyckan är stor, paniken är stor oxå... =)
  • Bumman79
    AgnesGN skrev 2012-01-18 20:54:35 följande:
    Drömmer jämt saravictoria.... Sover dåligt...

Och Inatt sov jag INGET knappt... Gjorde RUL igår:

TVÅ små huvuden ovanifrån... Jag bär visst på tvillingar. Det är två små knyten... Lyckan är stor, paniken är stor oxå... =)
    Oh my god tvillingar! shit hur känns det?