• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Fru HH

Jag ska köpa min ifrån www.yourdecoshop.se
    Jättebra sida med MÄNGDER av olika motiv, svårt att välja Glad  Man kan även välja olika storlekar på stickerserna.

Här är mina ugglor :) (det var visst 3st och inte 4st)

Jag är inne på gekås bloggen ganska ofta för att se alla fina saker dem har till bebisar.
    Älskar tavlorna dem fått in också!
    Du kommer säkert hitta fina sådana spel därnere. Jag ska dit den 31 mars, längtar som en galning!

Alla gånger man gått där nere och köpt julklappar etc. och tänkt   "Åh tänk när jag ska få köpa bebisgrejer "
    Hihi, ren lycka! Hjärta

• fröken01

Hoppas på ett litet besök i helgen. Eftersom vi bor så nära kan man ju dela upp det, så slipper man köpa allt på en gång.

Undrar om de har täcke och kudde till spjälsängen?

• Fru HH

Dem har haft kuddar och täcken iaf, så det har dem nog.
    Men tydligen har dem helt egna mått på sina saker så man han inte ha vanliga "ikea" påslakan och dylikt sedan.
    Så kolla det bara, trist att bara kunna köpa tillbehör på Gekås.

Perfekt att kunna åka fler gånger!
    Min mamma är ju galen i ullared, så vi har faktiskt börjat åka ner en helg varje gång.
    Så bor vi på campingen i husvagnar eller stugor.
    Då kan gå in i omgångar och ta det lungt istället för att stressa.
    Sedan hyr vi alltid sådana badtunnor som vi gottar oss i :)

Så inför varje Jul blir det alltid en weekendend till Ullared :) hahaha, lyxigt värre!

• PojkarnasMamma85

Blev en sväng till förlossningen igår kväll pga sammandragningar som inte gav sig och strålade ut i lår och rygg. Plus en rejäl slembobba som kom i söndags kväll och därefter sammandragningarna. Som tur var hade inget hänt och allt var opåverkat så det är bara att stå ut :P

• IdaElinLivia040611
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-06 10:50:47 följande:

Blev en sväng till förlossningen igår kväll pga sammandragningar som inte gav sig och strålade ut i lår och rygg. Plus en rejäl slembobba som kom i söndags kväll och därefter sammandragningarna. Som tur var hade inget hänt och allt var opåverkat så det är bara att stå ut :P

Oj vilken tur, jobbigt dock att dras med sånna jobbiga sammandragningar. Har du fått utskrivet bricanyl eller Adalat för det. Hjälper mycket så att vardagen blir lite drägligare...
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-06 10:55:52 följande:
    Oj vilken tur, jobbigt dock att dras med sånna jobbiga sammandragningar. Har du fått utskrivet bricanyl eller Adalat för det. Hjälper mycket så att vardagen blir lite drägligare...
    Nej, jag fick inget utskrivet. Läkaren sa bara att när jag får sådär ont att jag ska ta alvedon och vila och går det inte över på flera timmar så ska jag komma in igen.
  • PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-06 10:55:52 följande:
    Men enligt ctg:n hade jag inga sammandragningar, inte under tiden jag var där i alla fall.
  • IdaElinLivia040611
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-06 10:58:23 följande:
    Nej, jag fick inget utskrivet. Läkaren sa bara att när jag får sådär ont att jag ska ta alvedon och vila och går det inte över på flera timmar så ska jag komma in igen.
    aha ok. Ja alla läkare är ju olika, kanske e bra också att åka in å kolla om du har mycket sammandragningar så att inte tappen påverkas. Jag har inte så många det e mer för att avlasta livmodern eftersom jag har lite problem med tappen.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618