• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • bejb

Huvva.. har städat ur min garderob idag och endast lämnat kvar mammaplaggen jag använder nu.. 90% av kläderna packades undan så nu blev det genast såååå mycket bättre rum! Men nu blir det nog att ta det väääldigt lugnt resten av dagen,eventuellt en kort promenad senare. Foglossningen är helt från he****** idag och har haft sammandragningar :/  Men bebis är aktiv med kickar och slag.. så jag är ändå på väldigt gott humör <3
    Hur mår ni andra?

• Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-02-29 20:40:32 följande:
    Ja det låter ju inte alls kul :/ Då kan man ju inte ha några bra diskussioner direkt heller. Kul sen när barngruppen kommer igång och de redan startat när du är på bb typ :(

Nej det är det som är så synd., men ska försöka prata med min barnmorska och se om det finns nån fler i juni för vore skumt om det bara vore jag som ska då.,;)
  • Polarlantis

Varit ute och fick kuta efter hundarna som skulle kolla älgspår, ingen bra idé. Blir att sitta still resten av dagen för ajajaj vad ont jag fick i magen och nu har jag en massa sammandragningar...men hundarna är iaf nöjda! Är bara så sjukt sötsugen att ajg smäller AV! Ska nog baka...eller ngt...SNART!

• PetraK

Någon som fått hp beviljat? Är nyfiken på vad ni jobbar med i så fall!
    Går och väntar på besked nu, bör komma imorrn eller på måndag, men jag tror inte det kommer gå igenom. Men jag hoppas!!!

• Bumman79
    PetraK skrev 2012-03-01 18:29:24 följande:
    Någon som fått hp beviljat? Är nyfiken på vad ni jobbar med i så fall!
    Går och väntar på besked nu, bör komma imorrn eller på måndag, men jag tror inte det kommer gå igenom. Men jag hoppas!!!
    Jag undrar oxå vilka det är som får igenom gravidpenningen..
  • Speedofsound

Jag har fått det godkänt. Jag jobbar på en livsmedelsindustri med många tunga lyft och inga chanser att sitta ner. Enda gången jag sitter ner är typ på rasten, så det blir 8 timmar på betonggolv :/

• Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-03-01 18:40:05 följande:
    Jag har fått det godkänt. Jag jobbar på en livsmedelsindustri med många tunga lyft och inga chanser att sitta ner. Enda gången jag sitter ner är typ på rasten, så det blir 8 timmar på betonggolv :/
    Ja det kan man ju förstå man orkar ju inte stå hela dagarna plus tunga lyft på det...
  • NinnaBus

Har ansökt om grav.peng men inte fått något svar ännu.
    Jobbar som förskollärare.
    Hoppas på att få igenom hel för foglossningarna gör ont som in i h...
    Får se om det ens går att kämpa sig igenom veckorna fram till det datum jag sökt ifrån...
    Går det igenom är jag ledig från 3:e april....

• zenoble

Jag väntar också på svar, jobbar i storkök så ganska tungt och stressigt. Hoppas att det blir beviljat så är jag hemma från 4 april :)

• RocketQueen

Jag sökte inte ens för jag trodde inte att kg skulle ha en chans med mitt jobb. (Inga tunga lyft, däremot långa pass, ofta natt, då man står och går i stort sett hela tiden utan möjlighet att ta rast) Men nu är det en kollega som fick det beviljat så nu börjar jag tänka om. Kan ju inte förlora på att söka iaf...