• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Speedofsound
    RocketQueen skrev 2012-03-01 20:48:24 följande:
    Jag sökte inte ens för jag trodde inte att kg skulle ha en chans med mitt jobb. (Inga tunga lyft, däremot långa pass, ofta natt, då man står och går i stort sett hela tiden utan möjlighet att ta rast) Men nu är det en kollega som fick det beviljat så nu börjar jag tänka om. Kan ju inte förlora på att söka iaf...
    Testa går ju alltid! Du kan ju även söka halv penning och jobba halvtid. Det gjorde min svägerska som jobbar i butik och det blev beviljat. :)
  • RocketQueen

Jag är redan sjukskriven 50% sen i januari och har inte ens fått besked om det är godkänt från fk.

• Javisst

Jag har sökt gp (50 %) men inte fått något svar ännu. Skickade in för två veckor sedan så det lär dröja ett tag innan jag får besked. Om det går igenom gäller de f.o.m 4 april. Går det inte igenom går jag nog ner i tid till minst till 75% för jag tror inte jag orkar jobba heltid mycket längre med mitt fysiska jobb.

Gravid vecka 27, bf 4 juni.
  • fröken01

Jag är sjukskriven 25 % sedan 6 februari, den gick ut idag. Fick tack och lov besked idag om att försäkringskassan godtar sjukskrivningen, så första utbetalningen är redan på gång! Min första kontakt med dem, skönt att det gick så smidigt!

• Bumman79

Idag har jag haft ont i vänstra benet strax under höften om ni förstår vart jag menar..:P. Är det ngn gravidåkomma?

• April09juni12

Jag har fått godkänt, jobbar som personlig assistent och lyfter brukaren, har inga hjälpmedel!
    Har varit heltids sjukskriven sen i november så hade inte hp gått igenom hade jag varit sjukskriven fram tills bf!

• RocketQueen
    April09juni12 skrev 2012-03-02 22:32:36 följande:
    Jag har fått godkänt, jobbar som personlig assistent och lyfter brukaren, har inga hjälpmedel!
    Har varit heltids sjukskriven sen i november så hade inte hp gått igenom hade jag varit sjukskriven fram tills bf!
    Men visst går sjukskrivning för hp? Så om du blir sjukskriven är det den som gäller, inte graviditetspenningen. Vilket iofs är rätt bra rent ekonomiskt...
  • Speedofsound

Idag är ingen bra dag.. :( har svinont i ryggen som inte vill försvinna, bara på höger sida. Växlar mellan att ligga på mage med massa kuddar under och att stå på alla fyra i soffan..

• Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-03-03 14:18:51 följande:
    Idag är ingen bra dag.. :( har svinont i ryggen som inte vill försvinna, bara på höger sida. Växlar mellan att ligga på mage med massa kuddar under och att stå på alla fyra i soffan..
    Jag har oxå svinont i ryggen när jag sitter i kassan på mitt jobb...ush värre än förut...måste gymma mer..
  • Speedofsound

Ja det känns som att man behöver styrka upp ryggen mer! Kör vattengympa och lite pilates hemma. Hade velat promenera mer men efter 8 timmar på betonggolv så vill inte fötterna riktigt samma :P