• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Speedofsound

Ja lite, men det är ju kroppens sätt att säga ifrån att man har överbelastat sig. Så det är väl bra också. Då kan jag börja packa lite inför flytten och smida planer för barnrummet :)

• fröken01

Passa på att vila upp dig och njuta av lite lugn då! Vad har du för planer i barnrummet?

• fröken01

Tycker att det är så roligt med barnrum!

Vi vet inte kön och har bestämt oss för ett grönt rum! Piffar med lite rosa som jag tycker är så fint till grönt om det blir en liten tjej.

Det blir vita väggar, med en liten väggmålning till. Funderar på någon av dem nedan. Texten ska bytas ut.

Vi har köpt en vit spjälsäng, och ska ha vita möbler i övrigt. Golvet är i valnöt, och tänkte mjuka upp det lite med en grön mjuk ryamatta som ligger i vardagsrummet nu.

fridafabulous.se/2012/march/vaggmalning-till-barnrum.html

Hur tänker ni er era barnrum?

• Speedofsound
    fröken01 skrev 2012-03-05 12:58:17 följande:

Vi vet inte kön och har bestämt oss för ett grönt rum! Piffar med lite rosa som jag tycker är så fint till grönt om det blir en liten tjej.

Det blir vita väggar, med en liten väggmålning till. Funderar på någon av dem nedan. Texten ska bytas ut.

Vi har köpt en vit spjälsäng, och ska ha vita möbler i övrigt. Golvet är i valnöt, och tänkte mjuka upp det lite med en grön mjuk ryamatta som ligger i vardagsrummet nu.

fridafabulous.se/2012/march/vaggmalning-till-...

Jag vet inte riktigt än. Rummet är vitt med en grön fondvägg till. Så det blir nog vitt och grönt med lite blandade färger :) Gillar inte att inreda efter barnets kön. Jag vill att mitt varn ska bli kreativt och inte bara sitta framför tv:n så det blir nog en liten "arbetshörna" med mycket pyssel, böcker och ritsaker. Min sambo är väldigt musikalisk av sig så detta ska uppmuntras också! :) 
    Det finns såå mkt kul på nätet, men jag får nog vänta med att köpa grejjer tills vi flyttat in iaf :) 
  • PojkarnasMamma85
    fröken01 skrev 2012-03-05 12:58:17 följande:

fridafabulous.se/2012/march/vaggmalning-till-...

Låter som Oscars rum nästan :P Från början i hans ursprungliga rum var det vita väggar och vita bokhyllor men nu har han bytt rum och då är väggarna lite äggfärgade typ, inte direkt gult men inte vitt heller..svårt att förklara. Nu har han bokhyllor i bokfärg och resten av möblerna som sängen, byrån och hans lilla bord är vita. Snor/limegrön rya matta och gardiner som är vita i botten med små färglada djur på (panelgardiner). Så har han en limegrön pappegoja tavla Harry får ju dela rum med Oscar när han blir lite större.
  • bejb

Har varit till bm idag på kontroll.

Magen hade växt bra sen sist, sf mått nu 26, hb 118 och så gjorde hon en inre undersökning nu då jag har så mycket foglossning och sammandragningar, tappen var lite uppmjukad men annars var allt bra. Och bebis <3ljud slog stadigt,med en massa sparkar däremellan =) Och så hade jag förståss gått upp i vikt. Nu 8kg sammanlagt.. tjockis!

Oj jag är så på hugget att börja inreda åt bebis! Men vi har så stort sovrum(halva övervåningen typ) så vi kommer att ha sängen och skötbord i vårt rum första tiden.. flyttar över till ett eget rum senare då bebben blir äldre! Så snart börjar de bli aktuellt med Ikea besök =)

• Fru HH

Jättefina målningar!
    Jag har nog tänkt lite likadant med färgen, blir åt det gröna hållet i början i alla fall :)

Jag har köpt en troll säng från blocket som jag ska måla vit, sedan ska jag skriva "God Natt Vår Skatt" på ena huvudgaveln.
    Kommer ha en väggstickers på väggen ovanför sängen som är en trädgren med 4 ugglor på :)

Sedan blir det en vit byrå, en fåtölj, en härlig matta, söt lampa etc.
    Dem har såååå mkt fint i ullared, ska dit om 1 månad o shoppa loss.

• Hemmamorsan

Va fiint d låter!! Vart hittar man sådana stickers??

• fröken01

Vi ska skriva ut bilden och måla den själva! Har tillgång till en overheadapparat.

Låter jättefint fru HH! Jag bor nära Gekås, ska ta en tur dit snart Letar efter en vimpel/flaggspel i gröna toner också! Sååå fint tycker jag.