• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-03-03 22:39:13 följande:
    Ja det känns som att man behöver styrka upp ryggen mer! Kör vattengympa och lite pilates hemma. Hade velat promenera mer men efter 8 timmar på betonggolv så vill inte fötterna riktigt samma :P
    Det värsta e att man inte alltid har tid för allt...mycket springande hit å dit och så är man tröttare som gravid oxå...
  • Speedofsound
    Bumman79 skrev 2012-03-03 22:53:11 följande:
    Det värsta e att man inte alltid har tid för allt...mycket springande hit å dit och så är man tröttare som gravid oxå...
    Ja precis, efter en hård dag på jobbet så vill jag bara ligga i soffan och kolla på tv.. Jag vill flytta ut till vårt nya hus NU! Vill kunna gå ut i trädgården och pyssla lite efer jobbet. Nu finns det inget att göra :( 
  • Fru HH

Ångest!! Har upptäckt 2st bristningar på magen precis, är bara i v. 24 :( fy va ledsen jag e nu! Har beställt special oljor i all panik. Trodde inte dem skulle komma redan om dem nu skulle komma alls, hur kommer detta gå?? Är så rädd för en mage full med bristningar.
    Har redan hela brösten o ljumskarna täckta av gamla från övervikt i barndomen, vill verkligen inte ha fler nu :(

Någon mer som fått bristningar?

• Speedofsound

Jag smörjer också med weledas olja varje dag, har gjort sen v20 minst. Sen smörjer jag med vanlig dovelotion efter varje dusch. Vill inte att min tatuering på magen ska spricka..

• PetraK

Jag hade fått några små bristningar på höften som jag upptäckte runt vecka 17, sen har det inte blivit något mer. Jag smörjer med lite olika, nu är det Eucerin lotion, ska köpa mandelolja igen i veckan, man blir underbart len av den!
    Men bristningar går väl inte att undvika genom att smörja sig egentligen, får man inte dom pga hormoner?

• NinnaBus

Du är i vecka 28.
    Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
    Du är i 6:e kalendermånaden.
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Lör 2 jun 2012
    Du har 90 dagar kvar till beräknad förlossning.
    Det går frammåt
  • Norrlandstöus

Jag har oxå fått några bristningar 6 st stora..., smörjer med canoderm flera ggr per dag.,  inte så länge kvar nu hörrni:)