Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

BF juni 2012

Idag var jag på hälsosamtal. Och jag tycker fortfarande att det känns svårt att fatta att jag är gravid. Går liksom nästan och väntar på att mensen ska komma som att det bara var ett  missförstånd allting. Jag har berättat för mina allra närmsta vänner, mest för att det skulle kännas konstigt om dom inte visste allt. Men jag vill vänta med att berätta för familjen lite till, när det är lite säkrare. Sist så berättade vi för familjen direkt men den här gången väntar vi nog ett tag till...

• RocketQueen
    PetraK skrev 2011-10-04 20:13:24 följande:
    Jag gick ner till affären för jag var sugen på något gott, visste inte vad men godis trodde jag. Synade godishyllan och resten av affären, när jag kom ut hade jag med mej citron, apelsin, satsumas, morötter och dipp :O haha!
    Hahaha Jag skulle köpa lösgodis igår, köpte allt jag var sugen på, kommer fram till kassan och notan landar på 9:-! Jag brukar aaaldrig köpa mindre än ett halvkilo annars och nu var jag nöjd med ett hekto, dessutom tog det mig fyra timmar att äta upp det. Så ibland märks det att nåt är annorlunda
  • RocketQueen

Åh vad mysigt att få se den lilla! Vi gjorde ett vul sist när det slutade i missfall, tre dagar efter att vi hade sett hjärtat slå. Men vad häftigt det var att få se. Vi har ju planerat att göra ett kub-test så fram tills dess får vi hålla oss...

• RocketQueen
    PetraK skrev 2011-10-05 12:15:08 följande:
    Zenoble: ja det ska bli spännande :) den 19 oktober ska jag dit, två veckor kvar idag :)!

Hoppet86: kaffet smakar skit nu, förut var det underbart :). Men det är mest maskinkaffet på jobbet och det är nog för att för ett tag sen fick dom ta tillbaka massa maskiner av samma märke för att det var koppar eller ngt som avsöndrades i kaffet. Är lite rädd för sånt så jag tror det är det som spökar nu :P. Men kaffet är överlag inte lika gott som förut då jag gärna hinkade några koppar om dan :).

Lillalyckan: men usch, nu blev jag nervös igen :S... Jag kommer vara livrädd för missfall efteråt om jag får göra vul :(..
    Nej men var inte det! Vårt missfall hade absolut inget att göra med att vi gjorde vul! Vi åkte in akut för att jag började blöda men när de såg efter med vul såg allting fint ut. Men det var inte så fint som det såg ut för missfallet hade redan påbörjats så det hade verkligen inget med ultraljud att göra. Tre dagar senare åkte jag in igen för då blödde jag jättemycket och hade extremt ont och när de såg efter då så hade kroppen redan gjort sig av med allting.

Man är alltid nervös när det kommer till bebisar tror jag. Först är man helt hyper de första 12 veckorna. Sen tror man att man ska lugna ner sig men då finns det alltid något annat att vänta på och vara nervös för, sen är man nervös över förlossningen och sen är allt gått bra och bebisen väl är här så väntar ett helt liv av oro för ens lilla.
  • RocketQueen
    Hoppet86 skrev 2011-10-05 10:59:26 följande:

Ja, det var en ofattbart underbar känsla! Vi lever fortfarande som på små moln, kan inte riktigt fatta… Gjorde ett nytt test i morse, och det var väldigt starkt plus. Så nu känner jag mig inte orolig längre, ser bara fram emot vad som komma skall! Längtar efter en stor fin mage nu! Haha

Min stora oro just nu är en avdelningsresa som vi ska göra med jobbet denna veckan, torsdag – fredag, dvs avresa imorgon. En stor del av resan är vin, från torsdag lunch fram till småtimmarna. Vet inte hur jag ska förklara bort mig riktigt, kan ju inte skylla på att jag ska köra precis…. Och eftersom jag bara är i v5 vill jag inte att de ska veta/misstänka nåt riktigt än..  Någon som har förslag??

Jag var på en liten resa med några vänner nu i helgen. Några av dem visste men de flesta hade ingen aning. När de andra frågade så sa jag att eftersom vi försöker få barn (vilket alla vet om) så håller jag mig borta från allt onyttigt, både alkohol och cigaretter och dyl för att öka chanserna, alla köpte det och ingen ifrågasatte det. Men då var det ju lite närmre vänner så det kanske inte är nåt man säger till jobbarkompisar...
  • RocketQueen

SKruttens mamma: Kika här www.jollyroom.se/varumarken/n-z/ng-baby/ng-baby-gravidkudde-ljusgra.html här var det lite billigare

Jag har också bara tighta obekväma jeans. Förra gången jag blev gravid så köpte jag ett par mammajeans i v.7. Dom använder jag nu. Man känner sig så himla mycket snyggare och fräschare när man har kläder som sitter bekvämt. Och hemma har jag bara mjukisar i stort sett

Jag har handlat lite grejer, en body och två små par tofflor som jag inte kunde motstå. Visserligen innan jag var gravid men jag kunde verkligen inte låta bli. Finaste bodyn nånsin, köpte den på en mässa så jag tänkte att jag skulle passa på.

Jag äter ACO kvinna från apoteket. I dom är det 600 mikrogram folsyra så då klarar man sig med råge

• RocketQueen

På mitt jobb har dom inga gravidkläder överhuvudtaget utan man få bara gå upp i storlekar, inte så smickrande. Så jag har nog tänkt att jag köper egna byxor som jag kommer ha på jobbet när det behövs. Förstår liksom inte varför man inte ska känna sig snygg bara för att man är gravid? Och jag känner mig snygg när mina kläder sitter bra

Idag mår jag ganska bra. Har sovit någorlunda okej men somnade alldeles för tidigt. Har hunnit få en massa saker gjorda idag och nu ska jag bara lata mig resten av dagen

Mitt illamående är absolut värst på kvällen, och trött är jag precis hela tiden, hur är det för er?

• RocketQueen

Jag mår rätt bra hela dagarna, sen när jag precis börjar oroa upp mig för att jag mår för bra så kommer illamåendet som ett brev på posten till kvällen. Men då kan jag ju liksom inte klaga :p

Svar på tråden BF juni 2012