Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

BF juni 2012

zenoble skrev 2011-10-06 22:05:45 följande:
    Är så mätt nu efter en 3rätters middag så jag tror jag ska kräkas! Äta lite och ofta va de.. Kräks
    Och magen var svullen innan, då skulle ni se nu, ser lätt ut att ha gått halva tiden typ ;) men ack vilken skillnad det är på morgonen, då känner jag mig nästan smal , innan man ätit frukost.

Ja det brukar komma blödningar med svåra smärtor i mage och rygg, men det kan variera.
    Haha känner precis likadant. har precis smällt i mig massor med pasta och köttfärssås med määängder av mozzarella Glad Så nu är magen 20veckors tjock! Men jag tycker att jag blir mätt mycket fortare nu, orkar mindre.
  • RocketQueen
    zenoble skrev 2011-10-06 22:25:16 följande:
    Ja precis. orkar inte heller så mycket men blir ändå såå jäkla mätt. Men tur är väl det, hur skulle det annars sluta ;)

Nu har jag varit uppe alldeles för länge känner jag, godnatt på er =)
    Godnatt!
    Själv försöker jag vända på dygnet, dags att jobba inatt imorgon!
  • RocketQueen

Jag bokade tid hos bm den här veckan. Lika bra att boka tidigt eftersom vi ville ha en specifik bm, så då var vi ute i god tid för att få som vi ville liksom Vanligast verkar vara att man har första tiden för inskrivning mellan v.7-10.

• RocketQueen

Jag lyckades överleva ett långt nattpass trots sinnessjuk trötthet! Men när klockan började närma sig halv tre blev det tufft. Och när Red Bull är uteslutet och kaffe smakar äckligt så är det svårt att hitta på nån lösning... Men jag lyckades sova ganska bra iaf och nu försöker jag peppa upp mig själv genom gäspningarna för att fixa en lång natt till. Ser framemot nästa vecka då jag ska jobba dag igen... Men hur trött kan man vara egentligen?

• RocketQueen

Huuu här har illamåendet slagit till på riktigt :-/ Igår på jobbet fick jag springa iväg flera gånger för att jag inte kunde hålla mig. Och jag lyckades med det mysiga att kräkas lite i munnen säkert tre-fyra gånger... Så nu blir det postafen så att man får lite livskvalité de närmsta veckorna!

• RocketQueen
    Svakko skrev 2011-10-09 23:27:33 följande:
    Hejsan. Jag blev medlem här idag och tänkte att det kunde vara skoj att diskutera med andra som är gravida. Jag är 22 år och bor tiillsammans med min sambo. Vi väntar vårt första, efterlängtade och planerade barn. Är nu i vecka 15 (14+5).
    Hej hej du är välkommen in i vår tråd om du vill men här samlas vi som väntar smått i juni. Antar att du är beräknad mycket tidigare eftersom du är i v.15? Men som sagt vill du hänga här med oss ändå är du välkommen
  • RocketQueen
    bejb skrev 2011-10-10 13:48:57 följande:
    nån om har bra tips mot morgonillamående?
    hjälp.. med denhär farten vet alla om min situation innan veckan är slut.
    mådde såå illa idag då jag kom till jobbet,och jobbar på bageri där det
    finns en massa bullar,sockrigt och luktar så flottigt och blää! blir "mätt"
    bara jag andas..
    Prova Postafen, man blir galet trött men det hjälper mot illamåendet.
  • RocketQueen

Jag har berättat för mina allra närmsta vänner, såna däringa vänner som man berättar precis allting för. Förra gången berättade vi för våra föräldrar direkt men den här gången tänkte vi vänta tills efter vi har gjort kubtestet så man har sett att allt ser bra ut. Men det är inte lätt att låta bli, åh vad jag längtar tills man kan börja berätta för alla!

• RocketQueen

Bejb: Haha känner minst sagt igen det där! Det spelar liksom ingen roll hur länge man sover, man vaknar ändå trött och behöver sova middag sen. Jag kan sova tolv timmar, vara vaken fem och sen vila (eller sova snarare) ett par timmar för att sen upprepa allt nästa natt!

Här har illamåendet slagit till rejält minst sagt, äter postafen var tolfte timme men mår ändå illa och har ingen aptit.

Svar på tråden BF juni 2012